Toon posts:

Harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een harde schijf voor de digitalisatie van mijn filmcollectie. ik zit op zo'n 2000 dvd's en volgens mij is dit 2000 x 700 = 1.4TB. De snelheid maakt me niet heel veel uit als de schijf maar betrouwbaar is. Iemand een aanrader?

Groetjes,

Tweez

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een dvd is toch al digitaal? Nog een keer digitaliseren wil je? Maar goed, moet jij weten. Lijkt mij allemaal verloren moeite en tijd, maar goed.

Verder is een CD ongeveer 700 MB, dan kom je inderdaad op 1.4 TB
Maar een dvd is al snel 4 GB. Dan heb je 8 TB nodig.

Ik zou dus nog even nakijken wat je nu hebt, cd's of dvd's.

En wil je een externe schijf op usb, of bouw je hem in.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb me inderdaad vergist. Ik bedoel dat ik mijn dvd's will opslaan om een harde schijf inplaats van alle losse dvd's ;)
Ik heb een laptop dus inbouwen is geen optie helaas. Het zal dus een externe zijn.
Groet,

Tweez

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-01 19:55

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Met zoveel films denk ik dat je beter naar een NAS kunt zien.
Ik bedoel, als je een 8TB ehdd moet kopen of je moet een NAS kopen met enkele schijven, volgens mij ben je dan met een NAS op langere termijn goedkoper af.

Wat een harde schijf betreft:
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive 4TB Zwart
pricewatch: Western Digital My Book Essential 3.0 4TB Zwart
Beide zijn 4TB, ga je naar de 8TB, betaal je belachelijk veel meer geld.

Wat een nas betreft.
pricewatch: Synology Disk Station DS412+
(dit is zonder de schijven)

of pricewatch: Synology Disk Station DS213+ (en deze dan vb in RAID0 zetten met 2 4TB hdd's erin.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik zou een Synology 413j nemen met 4x 3tb WD Reds of Seagate NAS Hdd erin. Zet ze in SHR, dan heb je 9tb bruto ter beschikking maar wel met de mogelijkheid om je schijven gemakkelijk te upgraden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• jordy-maes

jordy-maes

Rainesh schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:48:
Ik zou een Synology 413j nemen met 4x 3tb WD Reds of Seagate NAS Hdd erin. Zet ze in SHR, dan heb je 9tb bruto ter beschikking maar wel met de mogelijkheid om je schijven gemakkelijk te upgraden.
Ook mogelijk en ja, voor enkel films is een J versie van synology goed genoeg.

Off topic:
Wat ik me wel afvraag is, waarom nog dvd's? Want ik kan me herinneren dat deze resolutie van een dvd 'slecht (720 × 576 pixels)' is in vergelijking met een HD filmpje en zeker omdat je ze afspeelt op je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Die dvd collectie heb ik in de loop van de jaren verzameld! De meeste heb ik gekocht in de tijd dat Blu-rays nog niet bestonden haha ;) Ieder geval bedankt voor het advies allemaal! misschien moet ik dan toch maar een NAS gaan aanschaffen.

Groet,

Tweez

• jordy-maes

jordy-maes

Ik weet je kennis niet ivm PC's maar denk wel als je research doet over een nas dat je hier meer plezier aan gaat hebben.

Indien verdere vragen of een nas, is het beste om eens rond te kijken in dit topic: Opslagtechnologie

Zelf raad ik je een Synology NAS aan:
- gemakkelijk te installeren
- snel, vlot, degelijk
- goede support
- goede applicaties.

Nadeel, ietsje duurder dan vb een QNAP.

Pagina: 1