Passieve luidspreker via stroomnet

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
In ons huis hebben we bekabeling liggen voor twee boxen die achter de bank staan. Nu is 1 box een paar meter naar achtergeschoven omdat er een nieuwe tafel is gekocht en die box dan daar niet bij past.

Waar de box nu staat is geen luidsprekeraansluiting (en dat is ook niet gemakkelijk door te trekken), maar wel een stopcontact. Is er een mogelijkheid om deze luidspreker middels het stroomnetwerk te voorzien van input?

Ik heb al wel wat gevonden van Devolo maar voldoet de geluidskwaliteit dan wel of verslechter deze drastisch?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33

RnB

Een passieve luidspreker heeft een versterker nodig, anders doet ie niets.
Wat heb je precies gevonden van Devolo, want ik zie alleen maar dLAN apparaten? Daarmee kan je niet je luidspreker van input voorzien.

Heb je ook wat meer info, wat voor speakers zijn het?

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Er staat wel een versterker onder de TV ,maar ik zoek dus nu een manier om zonder kabel het geluid bij de passieve luidspreker te krijgen. Het zijn oude infinity luidsprekers die gewoon met standaard audiodraad aangesloten worden.

Ik vond deze pricewatch: Devolo Audio Extender Adapter. maar ik geloof dat deze al lang niet meer vekrijgbaar zijn. (De afature link klopt ook niet).

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33

RnB

Dat gaat niet werken, je zult toch echt je luidspreker aan een versterker moeten aansluiten.

Het was een ander verhaal als het een actieve luidspreker zou zijn, dus met ingebouwde versterker. Dan hoef je alleen het audiosignaal daar te krijgen en dat zou eventueel met draadloze ontvangers kunnen doen.
Dus je zal op de een of andere manier die kabel moeten verlengen (met kans op kwaliteitsverlies) of een nieuwe kabel trekken.