Beste Tweakers,
Mijn huidige PC begint nu na 4 jaar wat kuren te vertonen en dus is het tijd voor een mooie vervanger! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met jullie positief-kritische feedback om een nieuw systeem te bouwen voor de volgende 4 jaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het zakelijke gebruik (bijhouden webshop e.d.) wil ik er ook goed mee kunnen gamen (Ultra graphics, Crysis 3, BF 4, etc.). Daarnaast zal ik zo nu en dan ook gebruik maken van de mogelijkheden van Photoshop. Overclockbaarheid is overigens geen must. Ik zou het mooi vinden als de optie er is, echter zal ik het niet wekelijks gaan gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 1750,- (Lager is beter, maar geen noodzaak).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis en printer worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle hardware voor de PC, Windows 8 en een nieuwe monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De bekende namen (Asus, Cooler Master, Corsair, Intel, etc.) Ik heb altijd het idee dat A-merken toch iets stabieler zijn en langer meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag een computer samenstellen die redelijk toekomstbestendig is. Fulltower, omdat het kan. Geluidsniveau en energieverbruik zijn geen dealbrakers.
Zelf heb ik het volgende systeem samengesteld:
Ik heb me de laatste paar dagen proberen te focussen om een keuze in monitors te maken, echter zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer. Onderstaande leken me 2 geschikte opties?
De 8ms reactietijd van de Dell lijkt me overigens wel hoog voor gaming? Daarbij hoor ik niet zo'n geweldige verhalen over de Dell monitor (bleeding etc.) Wat is jullie mening?
En natuurlijk Windows 8:
Mijn huidige PC begint nu na 4 jaar wat kuren te vertonen en dus is het tijd voor een mooie vervanger! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met jullie positief-kritische feedback om een nieuw systeem te bouwen voor de volgende 4 jaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het zakelijke gebruik (bijhouden webshop e.d.) wil ik er ook goed mee kunnen gamen (Ultra graphics, Crysis 3, BF 4, etc.). Daarnaast zal ik zo nu en dan ook gebruik maken van de mogelijkheden van Photoshop. Overclockbaarheid is overigens geen must. Ik zou het mooi vinden als de optie er is, echter zal ik het niet wekelijks gaan gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 1750,- (Lager is beter, maar geen noodzaak).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis en printer worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle hardware voor de PC, Windows 8 en een nieuwe monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De bekende namen (Asus, Cooler Master, Corsair, Intel, etc.) Ik heb altijd het idee dat A-merken toch iets stabieler zijn en langer meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag een computer samenstellen die redelijk toekomstbestendig is. Fulltower, omdat het kan. Geluidsniveau en energieverbruik zijn geen dealbrakers.
Zelf heb ik het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | MSI Z87 MPOWER | € 195,- | € 195,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning | € 425,90 | € 425,90 |
| 1 | Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Cooler Master Storm Trooper (Window) | € 134,95 | € 134,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9R | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Samsung 22x Speedplus Zwart | € 34,98 | € 34,98 |
| 1 | Corsair HX650 | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 139,- | € 139,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.421,43 | |
Ik heb me de laatste paar dagen proberen te focussen om een keuze in monitors te maken, echter zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer. Onderstaande leken me 2 geschikte opties?
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 248,90 | € 248,90 |
| 1 | Samsung Syncmaster S24B420BW Zwart | € 244,85 | € 244,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 493,75 | |
De 8ms reactietijd van de Dell lijkt me overigens wel hoog voor gaming? Daarbij hoor ik niet zo'n geweldige verhalen over de Dell monitor (bleeding etc.) Wat is jullie mening?
En natuurlijk Windows 8:
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 81,95 | |