Ik had een tijd terug een asus hd7950 gekocht, hij het 2 weken goed, daarna kreeg ik continou errors zoals: hyper transport sync flood error, input not supported en no signal. Ik heb veel gedaan om er achter te komen wat er aan de hand was. Nu is mij iets op gevallen, mijn 2de 6pins kabel heeft eigenlijk maar 5 pins. Hoort dit? hoe kan dit?
Welke pin mis je dan?
Als je 2 groundpins hebt ipv 3 zou dat voor de werking in principe niet uit moeten maken.
Als je 2 groundpins hebt ipv 3 zou dat voor de werking in principe niet uit moeten maken.
Ik heb geen idee hoe ik een foto bij dit forum moet plaatsen dus: als dat klip ding boven is, dan mis ik de middelste onderste. En er gaan 2 bruine kabels in het zelfde gat
Dat is dus een groundkabel. In principe zou je daarmee zonder moeten kunnen.
Foto's kun je toevoegen door ze ergens te uploaden en hier te posten met [img][/img]-tags.
Foto's kun je toevoegen door ze ergens te uploaden en hier te posten met [img][/img]-tags.
Omdat het wel aangesloten kan worden.Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:10:
als die niet nodig is waarom heeft de videokaart dan een aansluiting daarvoor?
Zelfde als de 8 pins connector op je moederbord, waarbij een 4 pins in 99% van de gevallen ook volstaat.
Ik gebruik een vervolg kabel die 2 andere stroom kabels tot een 6 pin maakt, werkt dat wel? op de doos van de psu staat dat er maar 1x 6 pins bij zit.
Je kan van 2x molex naar 6 pins PCI-e. Belangrijk is alleen dat de voeding ook voldoende kan leveren. Een zwaardere voeding heeft bijvoorbeeld 2x PCI-e of zelfs 4x. Dat jouw voeding er maar 1 heeft betekend dat ie niet erg sterk is.Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:25:
Ik gebruik een vervolg kabel die 2 andere stroom kabels tot een 6 pin maakt, werkt dat wel? op de doos van de psu staat dat er maar 1x 6 pins bij zit.
Maar het heeft dus 2 weken goed gewerkt. Dit is dus waarschijnlijk niet het probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2013 17:50 ]
mijn voeding geeft 730 wat, is dat genoeg? het is een 730-TP techsolo voeding, ik kan hem nergens op tweakers vinden.
Dat is nogal een slechte voeding die in de praktijk maar 450W zal leveren. Maar goed, zolang de PC niet uitvalt, wat ie dus 2 weken niet gedaan heeft, zal dit het probleem niet zijn.Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:00:
mijn voeding geeft 730 wat, is dat genoeg? het is een 730-TP techsolo voeding, ik kan hem nergens op tweakers vinden.
Wattage zegt (lang) niet alles. Het gaat er voornamelijk om of er genoeg stroom geleverd kan worden op de 12V lijnen, gezien daar je GPU aanhangt.
Pagina: 1