Afwijkende schijf (win8)

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 17:43
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn PC een flinke overhaul gegeven van AMD naar intel incl. nieuw geheugen en waterkoeling. Ik heb 3 schijven in mijn PC zitten: 2 SSD's en een 1TB hdd. De SSD's zijn gewist voordat ik win8 fresh ging installen, de HDD is puur voor opslag van films ed. . Nu zijn de SSD's en de HDD beiden herkend door windows maar wordt de HDD bestempeld als 'afwijkend' en dynamisch. Googlen geeft dat ik gewoon de schijf zou moeten importeren, maar zorgt dit niet voor dataverlies? Ik wil zeker weten dat ik dit probleem goed oplos zonder dataverlies, vandaar dat ik het aan jullie vraag i.p.v. random te gaan klikken. Wat moet ik dus doen?

Alvast bedankt!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
Je kunt de schijf gerust importeren, tenzij deze onderdeel uitmaakte van een RAID0/5 array. Als dit niet zo is zal de schijf na importeren gelijk (waarschijnlijk dezelfde) letter krijgen als deze eerst ook had.

• tobitronics
theblindman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:05:
Je kunt de schijf gerust importeren, tenzij deze onderdeel uitmaakte van een RAID0/5 array. Als dit niet zo is zal de schijf na importeren gelijk (waarschijnlijk dezelfde) letter krijgen als deze eerst ook had.
Nee ik heb nog nooit aan RAID gedaan, bedankt voor de info! Moet ik dan trouwens niet de schijf naar een standaardschijf converteren? En klopt het dat het type na importeren "eenvoudig volume" wordt?

[ Voor 15% gewijzigd door tobitronics op 23-06-2013 16:09 ]

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
Als je 'm naar een standaard schijf (basic disk) converteert raak je alle data kwijt, dat zou ik geloof ik niet doen :) Je hoort inderdaad een Eenvoudig/Simple volume te krijgen na import.

• tobitronics
theblindman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:12:
Als je 'm naar een standaard schijf (basic disk) converteert raak je alle data kwijt, dat zou ik geloof ik niet doen :) Je hoort inderdaad een Eenvoudig/Simple volume te krijgen na import.
Het werkt! Top bedankt :)