Hallo mede tweakers,
Ik heb ongeveer een half jaar terug een nieuwe pc gebouwt, maar ik heb mijn oude videokaart meegenomen.
De rede hiervoor was eigenlijk dat ik wilde wachten op de nieuwe console's.
Niet dat ik een console gamer ben, maar omdat deze de standaard voor de komende jaren zullen zijn.
Dan zullen de games het eerste jaar wel van mindere kwaliteit dan wat jaartjes verder, maar de hardware blijft hetzelfde.
Nu wilde ik een videokaart die geschikt is voor next gen gaming en die dat op max kan draaien.
Heb zelf niet echt een voorkeur voor AMD of NVIDIA, maar ik wilde wel proberen om een hybrid opstelling te maken.
Mijn oude GTX560 TI 448 voor de Physx en de andere voor de rest.
Ook wilde ik proberen om de oude kaart alleen te gebruiken bij windows gebruik en bij gaming gaat de echte gpu pas zijn werk doen.
Even dat terzijde.
Het systeem waar hij in moet gaan komen is natuurlijk belangrijk.
MSI Z77A-GD80
I7 3770K
Corsair Vengeance LP Blue CML16GX3M4A1600C9B
Seasonic X-850 80+ Gold
Crucial m4 SSD 256GB
Iiyama ProLite G2773HS-GB1 1920x1080
Windows 7 Enterprise 64bit
Prijs zo rond de 800,- of het moet echt meerwaarde geven, dan wil ik hoger gaan.
Wilde geen SLI of Crossfire.
Hij moet wel 2x6, 2x8 of 1x6 en 1x8 aansluitingen hebben.
Anders kom ik niet weg met mijn stekkers voor de GTX560TI 448 die ik wilde gebruiken as physx kaart.
Ik hoop dat er goede suggesties komen.
Misschien iets van een 7990 of een GTX 780/690 ?
Ik heb ongeveer een half jaar terug een nieuwe pc gebouwt, maar ik heb mijn oude videokaart meegenomen.
De rede hiervoor was eigenlijk dat ik wilde wachten op de nieuwe console's.
Niet dat ik een console gamer ben, maar omdat deze de standaard voor de komende jaren zullen zijn.
Dan zullen de games het eerste jaar wel van mindere kwaliteit dan wat jaartjes verder, maar de hardware blijft hetzelfde.
Nu wilde ik een videokaart die geschikt is voor next gen gaming en die dat op max kan draaien.
Heb zelf niet echt een voorkeur voor AMD of NVIDIA, maar ik wilde wel proberen om een hybrid opstelling te maken.
Mijn oude GTX560 TI 448 voor de Physx en de andere voor de rest.
Ook wilde ik proberen om de oude kaart alleen te gebruiken bij windows gebruik en bij gaming gaat de echte gpu pas zijn werk doen.
Even dat terzijde.
Het systeem waar hij in moet gaan komen is natuurlijk belangrijk.
MSI Z77A-GD80
I7 3770K
Corsair Vengeance LP Blue CML16GX3M4A1600C9B
Seasonic X-850 80+ Gold
Crucial m4 SSD 256GB
Iiyama ProLite G2773HS-GB1 1920x1080
Windows 7 Enterprise 64bit
Prijs zo rond de 800,- of het moet echt meerwaarde geven, dan wil ik hoger gaan.
Wilde geen SLI of Crossfire.
Hij moet wel 2x6, 2x8 of 1x6 en 1x8 aansluitingen hebben.
Anders kom ik niet weg met mijn stekkers voor de GTX560TI 448 die ik wilde gebruiken as physx kaart.
Ik hoop dat er goede suggesties komen.
Misschien iets van een 7990 of een GTX 780/690 ?