Toon posts:

Een nieuw beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Opgejaagd door het verleden bekeek ik even mijn oude monitor. Samsung 23 L XL2370 LE Die destijds 200 euro kostte. Persoonlijk zou ik deze keer toch echt goedkoper moeten gaan, veel verstand heb ik niet van monitoren daarom zoek ik uiteraard ook advies. Maar ik ga ervan uit dat mijn oude monitor die nergens meer te krijgen is 2 jaar later toch goedkoper zou moeten zijn dan de monitoren die nu nieuw zijn.

De specs die we gaan lezen zijn ook dingen die ik belangrijk vind in de nieuwe monitor omdat ik altijd tevreden met dat ding ben geweest. Schermformaat is niet belangrijk. Brightness misschien wel want ik kreeg wel pijn aan mijn ogen van het felle scherm. Oh en qua input een hdmi of dat geinige witte kabeltje met die twee schroeven die je vast draait aan zowel computer als scherm.

Afijn veel specs van mijn oude monitor kan ik niet vinden maar ik zal even posten wat ik weet:
Screen Size 23"
Resolution 1920 x 1080
Brightness 250
Static Contrast Ratio 1,000:1
Dynamic Contrast Ratio 5,000,000:1
Viewing Angle (Horizontal/Vertical) 170°/160°
Response Time 2ms
Color Support 16.7 Million
Power
Type 12V/3A External Adaptor
Power Consumption (Max) 28W
Max Stand By Power (DPMS) 1.3

Persoonlijk ben ik altijd erg blij geweest met het scherm, en ik zou dan ook iets willen kopen dat goedkoop is en goed. Wellicht is goedkoop soms duurkoop maar meer dan 150 euro wil ik denk ik niet uitgeven.

Verder wil ik wel even benadrukken dat het scherm niet perse 23 inch hoeft te zijn. 20-21-22 inch zijn ook prima. Zo'n groot verschil zijn het niet, maar 24 vind ik te groot, en 19 te klein.

Wat ik zelf in gedachten had? Tja dat is weer zoiets termen vliegen me om mijn hoofd en ik snap er niets van. Ook weet ik niet welke merken goed zijn en welke juist niet, zo zou ik nooit een Acer scherm of een LG willen kopen omdat ik weet dat Acer laptops ruk zijn, en LG telefoons waren ook nooit van bijster goede kwaliteit. Of dat ook bij de schermen is weet ik niet veel.

Wat ik momenteel op het oog heb is een dag deal, dat is de deze: http://www.centralpoint.n...88198&utm_medium=daisycon

Verder heb ik nog de deze: pricewatch: BenQ GW2250M Zwart Of een halve inch meer, pricewatch: BenQ GW2260M Zwart

Of natuurlijk een soort samsung die me wel doet denken aan mijn oude monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster S22B300B Zwart

Maar misschien zijn deze slecht deze monitoren of lijken ze totaal niet op de monitor die ik eerst had, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Het enige minpuntje aan mijn oude monitor was dat hij erg fel was, wat mijn ogen nog wel eens pijn wilde doen.

Bedankt allemaal.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

als je in de pricewatch wat dingen aanvinkt zoals of je monitor speakers moet hebben , en of ie dvi of hdmi aansluitingen moet hebben kom je een heel eind
Verder kun je het bos van monitoren wat uitdunnen door naar de reactiesnelheden te kijken schermverhoudingen enz. plus de gebruikers reviews enz .

De meeste schermen hebben nu LED backlights en dat geeft al een wat rustiger beeld .
Ikzelf persoonlijk heb een mat scherm omdat ik nogal in een zonnige kamer zit , dan reflecteert het niet zo.

Je kan ook effe bij de mediamarkt kijken om een indruk van formaten en beeldkwaliteit enz te krijgen.

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

LootBoxSurvivor schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:10:
Oh en qua input een hdmi of dat geinige witte kabeltje met die twee schroeven die je vast draait aan zowel computer als scherm.
ik neem aan dat je hiermee DVI bedoeld, ook bestaan hierin nog een aantal varianten DVI-D, DVI-I.

LET OP als in de specificaties van een scherm dezelfde eigenschappen staan, betekent niet niet dat deze ook daadwerkelijk hetzelfde beeld geven. Ik weet niet of je een bedrijf in de omgeving heb waar je de weergave op het scherm ook echt kan zien, anders zou ik het aanraden eerst het scherm te bekijken. (zoals ook al door Japiegsxr genoemd)

Verder waar ga je dit scherm voor gebruiken? gaming of en staat deze bijv. 24/7 aan?
Voor 24/7 gebruik raad ik een TN of STN-LCD af vanwege inbranden.
Voor een brede inkijkhoek kan bijv naar een IPS scherm worden gekeken.

Overigens moet zeggen dat ik goede ervaring heb met Acer schermen waar ik nu na een jaar of 5 nog steeds tevreden mee ben. Dit jaar ook nog 4, Acer 21,5" LED Monitor G226HQLBb gekocht, moet wel zeggen dat deze enigszins fel zijn.

excuus voor de "termen"

edit: IPS geeft over het algemeen ook heldere kleuren.

[ Voor 3% gewijzigd door zekerpixels op 07-07-2013 12:04 ]