Nieuw Mini ITX systeem.

Pagina: 1
Acties:

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-04 10:34

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een nieuw mini ITX systeem aanschaffen ipv mijn huidige laptop. Met hoofddoel internet/mailen/tekstverwerken en films.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Internet/mailen/tekstverwerken en films kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Max € 500,-(graag minder gezien hetgeen wat ik er mee ga doen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/toetsenbord en 64GB SSD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Basiscomponenten en een monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil systeem.

Ik heb alleen veel ervaring met Intel, dus op basis daarvan heb ik zelf een systeem gekozen. Maar mocht het met AMD ook kunnen en veel goedkoper dan gaat mijn keus uiteraard daar naar uit. Alles wat hieronder staat mag gewijzigd worden. Ik heb voor een i3 gekozen, omdat ik denk dat die meer dan voldoende is. Het moederbord heb ik gekozen, omdat er standaard WIFI bij zit. De voeding is alleen wat aan de ruime kant. Dus suggesties zijn welkom. HDD koop ik later, heb nu een 64GB SSD die even volstaat. Heb namelijk ook nog een externe HDD staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3210 Boxed€ 99,95€ 99,95
1ASRock B75M-ITX€ 66,50€ 66,50
1BitFenix Prodigy Zwart€ 61,50€ 61,50
1LG E2351VQ-BN Zwart€ 109,90€ 109,90
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 53,-€ 53,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,80

Edit: componenten aangepast.
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 23-06-2013 12:40 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 20:43
Waarom kijk je niet naar een Zotac Zbox?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 16:15
Voor hetgeen jij wilt doen met je systeem volstaat bijvoorbeeld de Pentium G2020 ook al, die kost nog minder dan de helft. Daarnaast leg je nu (vind ik) een enorm bedrag neer voor een moederbord met wifi, terwijl het een stuk goedkoper zou zijn om een goedkoper bord te halen met een los wifi-kaartje.

De voeding is wel heel ruim bemeten, die kun je denk ik ook prima vervangen door een PicoPSU, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Bij een PicoPSU kun je eventueel ook nog voor een kleiner kastje gaan, maar dat is natuurlijk subjectief.

edit: Ik denk ook dat je met 4GB RAM wel toe kunt, maar 8GB is veiliger en je bespaart er natuurlijk niet zo var veel op.

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaTuna op 23-06-2013 12:27 ]

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Rainesh schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:17:
Waarom kijk je niet naar een Zotac Zbox?
Ja, dat is wel een geinig ding. Alleen wil ik toch wel de kast die vind ik mooi en eventueel ook ivm uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst.
NinjaTuna schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:20:
Voor hetgeen jij wilt doen met je systeem volstaat bijvoorbeeld de Pentium G2020 ook al, die kost nog minder dan de helft. Daarnaast leg je nu (vind ik) een enorm bedrag neer voor een moederbord met wifi, terwijl het een stuk goedkoper zou zijn om een goedkoper bord te halen met een los wifi-kaartje.

De voeding is wel heel ruim bemeten, die kun je denk ik ook prima vervangen door een PicoPSU, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Bij een PicoPSU kun je eventueel ook nog voor een kleiner kastje gaan, maar dat is natuurlijk subjectief.
Klopt. Als het met die Pentium G2020 net zo soepel loopt allemaal, dan vind ik dat prima.

Ja het moederbord heb ik gekozen, omdat de mini ITX bordjes niet echt sloten hebben waar nog een aparte wifi kaart in kan. Of heb ik dat verkeerd gezien?

De voeding is inderdaad wat aan de hoge kant. Dus suggesties zijn daar welkom. De kast wil ik graag houden.

• NinjaTuna
http://tweakers.net/categ...wLlK7L5zC_RDQ2tv_x2BZH8cH

Het kan wel, en natuurlijk kun je ook kijken naar wifi-over usb, maar een moederbord met geïntegreerde wifi is inderdaad wel een mooiere oplossing.

Voor wat betreft de voeding; ik heb het systeem met Pentium in zo'n calculator gegooid, daar komt bij benadering een aangeraden wattage van iets meer dan 150 watt uit (met marge), dus ik verwacht dat een PicoPSU van 150 watt dat ook wel redt. Als je gewoon voor een ATX voeding wilt gaan, kom je uit op voedingen van 300-350 W

http://tweakers.net/categ...M9ASUcpN7ECyDY2MwDyamtrAQ

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
NinjaTuna schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:36:
http://tweakers.net/categ...wLlK7L5zC_RDQ2tv_x2BZH8cH

Het kan wel, en natuurlijk kun je ook kijken naar wifi-over usb, maar een moederbord met geïntegreerde wifi is inderdaad wel een mooiere oplossing.

Voor wat betreft de voeding; ik heb het systeem met Pentium in zo'n calculator gegooid, daar komt bij benadering een aangeraden wattage van iets meer dan 150 watt uit (met marge), dus ik verwacht dat een PicoPSU van 150 watt dat ook wel redt. Als je gewoon voor een ATX voeding wilt gaan, kom je uit op voedingen van 300-350 W

http://tweakers.net/categ...M9ASUcpN7ECyDY2MwDyamtrAQ
Thanks ik heb inmiddels de lijst aangepast. En volgens mij is het nu al een stuk goedkoper en gebruik tot die tijd wel een kabel voor internet.

• NinjaTuna
Sowieso geldt dat een kabel veel sneller en stabieler (dus beter :D) is dan wifi.

edit: Je gaat wel voor een i3?

edit2: Als je het er voor over hebt, zou je ook nog een paar tientjes extra kunnen investeren in een IPS-monitor, de beeldkwaliteit en kijkhoeken liggen over het algemeen iets hoger dan bij TN-panelen.

[ Voor 64% gewijzigd door NinjaTuna op 23-06-2013 12:44 ]

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
NinjaTuna schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:40:
Sowieso geldt dat een kabel veel sneller en stabieler (dus beter :D) is dan wifi.

edit: Je gaat wel voor een i3?

edit2: Als je het er voor over hebt, zou je ook nog een paar tientjes extra kunnen investeren in een IPS-monitor, de beeldkwaliteit en kijkhoeken liggen over het algemeen iets hoger dan bij TN-panelen.
Ja toch voor de i3 inderdaad. Toch wat extra power. Las dat er toch wel een ruim prestatieverschil(per core) is tussen de Pentium en de i3.

Scherm neem ik deze denk ik:

pricewatch: LG IPS237L Zwart

Heb al eerder een IPS gehad en dat was inderdaad een genot.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:21
Maar die extra power heb je niet nodig, je betaalt voor iets dat je niet gebruikt.
Ik zou kijken naar de budget/basis systemen van de BBG, maar dan met een mini itx bordje en dito kast.
Pagina: 1