Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installatie Python(x,y) onder windows, sitecustomize bug

Pagina: 1
Acties:

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 20:15
Hoi iedereen,

Ik probeer te leren programmeren in Python. Voor mijn studie gebruikte ik MatLab, daarom spreekt de Spyder IDE me aan. Eerst installeerde ik de nieuwste versie 3.3.2, maar daar startte Spyder niet eens op (ik draai win8). Nu heb ik 2.7 geinstalleerd en krijg ik een error bij het opstarten van spyder. Ik zet dit topic bij CSA omdat het om de software gaat en niet om programmeren. Mochten jullie vinden dat het beter ergens anders (devschuur programming?) past, laat het maar weten.

Bij het opstarten van spyder krijg ik een error *'import sitecustomize' failed*. De console blijft dan het opstart script uitvoeren, maar omdat die een error gaf eindigt het script nooit en kan ik dus niks in de console invoeren.

Googlen naar deze error heeft mij twee mogelijke fixes opgeleverd maar het lukt me niet om ze uit te voeren. Mijn vraag hier is nu of iemand anders hier misschien ervaring mee heeft en weet hoe je het moet oplossen, of dat iemand weet hoe ik een van deze fixes toepas:
fix1= python.rb editen volgens dit
fix2= sitecustomize editen met .diff file uit laatste post hier

Nergens op mijn systeem kan ik pyhton.rb vinden, dus weet ik niet hoe ik fix1 zou moeten toepassen. Voor fix2 zou ik een .diff file moeten toepassen, maar ik weet niet hoe dat werkt. Als ik het google vind ik alleen info voor hoe je dat in linux toepast, maar ik draai windows8.

Ik loop hier al twee dagen mee te klunsen, hopelijk weet iemand hier raad mee, thanks!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gewoon linux gebruiken, veel minder ingewikkeld ;). (eventueel dualbooten)

Op Windows had ik laatst WinPython bekeken, dat leek te werken. Python(x,y) is natuurlijk op zich de standaard vziw, dus hopelijk kan iemand anders je verderhelpen... Er zijn vast wel tools te vinden die diffs kunnen toepassen (WinMerge misschien?) en anders kan je dat altijd met notepad handmatig doen, het is tenslotte maar een klein en overzichtelijk diffje.

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 20:15
Yes! WinMerge TortoiseMerge heeft gewerkt. Hello world

[ Voor 21% gewijzigd door Cerebriform op 23-06-2013 12:20 . Reden: heb tortoisemerge gebruikt ]