Afspeellijsten maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455996

Topicstarter
Hallo,

binnenkort ga ik van mijn muziekcollectie (2500+ liedjes) verschillende afspeellijsten maken (Dubstep, klassiek, 80's etc.).
Nu wil ik de muziek daarna op mijn mobiel, tablet en computer afspelen. Is er een programma waarmee je eenvoudig afspeellijsten kunt maken, en die ook 'leesbaar' zijn voor elke telefoon? Ik wil natuurlijk niet 5 uur bezig zijn en er daarna achter komen dat die afspeellijst alleen maar werkt met WMP bijvoorbeeld.

Wat raden jullie mij aan, en hoe beheren jullie je muziekcollectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 15:10
Ik zou je afspeellijsten dan maken in .m3u formaat, Deze worden ondersteund door de meeste mediaplayers (WMP, Itunes, foobar, winamp, mediamonkey e.d.).

Ik gebruik zelf mediamonkey er daarin kun je gewoon playlists aanmaken in .m3u formaat en deze dan opslaan en dan gewoon inladen binnen andere mediaplayers, Winamp heeft ook een telefoonapp dus op je telefoon is het sowieso mogelijk om ondersteuning te krijgen. Of standaard Android er ook meewerkt weet ik niet maar die muziekplayer is sowieso niet zo goed vind ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Als je op je PC al iTunes gebruikt, zoals ik, kun je al je iDevices dmv iTunes synchroniseren. Als je dan ook nog Android apparaten hebt, zoals ik, Kun je met DoubleTwist/Airsync (zoek dat maar eens op), je in iTunes gemaakte playlists naadloos synchroniseren met die apparaten. Dit gaat dan zonder je afspeellijst eerst te exporteren naar m3u.

Nu vermeld je niet wat voor apparaten je gebruikt, wat op zich belangrijke informatie is, want als je alleen maar bezig bent met Android en mp3-spelers, kun je ook gewoon Winamp gebruiken voor het afspelen op de computer en synchroniseren naar mobiele apparaten.

5 uur bezig zijn en daarna er achter komen dat het alleen maar met WMP werkt is sowieso niet aan de orde, want over het algemeen snapt iedere mediaplayer het m3u-formaat wel, dus je kunt altijd nog overstappen naar een andere player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje voor jullie reacties. Ik heb een android tablet en telefoon.
Ik ga denk ik dan een m3u formaat afspeellijst maken.

Kan ik het dan zo doen:
Map: Muziek
  • Album A
  • Album B
  • Album C
  • Album D
  • Playlist met verschillende liedjes van album A, B, C en D
Kan ik dan de map Muziek kopiëren en doet de m3u afspeellijst het dan?

(Sorry voor de vage uitleg :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Ja, in principe wel, maar dan heb je alle muziek op je mobiele apparaat staan, terwijl je misschien alleen de nummers uit je playlist hoeft te hebben.

Ik denk dat je je eerst eens moet oriënteren op de player die je graag wilt gebruiken, in een aantal zit een mogelijkheid om een bepaalde voorselectie (zoals een playlist) met een apparaat te synchroniseren. Winamp bijvoorbeeld. De playlist maak je dan IN je player.

Ik weet niet wat je bedoelt met een m3u-formaat afspeellijst maken, maar ik denk dat je helemaal niets met m3u moet willen doen. Je kiest een player en dan regelt die de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NinjaTuna schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:30:
Ja, in principe wel, maar dan heb je alle muziek op je mobiele apparaat staan, terwijl je misschien alleen de nummers uit je playlist hoeft te hebben.

Ik denk dat je je eerst eens moet oriënteren op de player die je graag wilt gebruiken, in een aantal zit een mogelijkheid om een bepaalde voorselectie (zoals een playlist) met een apparaat te synchroniseren. Winamp bijvoorbeeld. De playlist maak je dan IN je player.

Ik weet niet wat je bedoelt met een m3u-formaat afspeellijst maken, maar ik denk dat je helemaal niets met m3u moet willen doen. Je kiest een player en dan regelt die de rest.
Ik wil graag Google Play Music op mijn mobiel en tablet, en winamp op mijn computer.

Nu zag ik bijv. in het Daft Punk RAM album dat er een playlist bijzat voor elk liedje van dat album. Dat was een M3U bestand. Die afspeellijst kan ik afspelen, en de player herkent hem, op mijn computer, telefoon en tablet.

Nu zou ik graag zoiets willen maken, aangezien ik geen zin heb om voor elk apparaat een nieuwe playlist te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Dat hoeft dus ook niet, want een playlist is niets anders dan een lijstje met nummers. Als je in Winamp die m3u importeert (of je filtert gewoon op dat album), kun je de geselecteerde nummers/afspeellijst/albums/artiesten/whatever gewoon via winamp op je apparaat zetten.
Pagina: 1