Hallo,
Ik wil graag mijn huidige desktop vervangen voor een nieuwe. Deze moet vooral geschikt zijn voor nieuwe high-end games. Het budget ligt rond de €1000, maar ik ben flexibel, iets meer of minder is geen probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Eigenlijk exclusief voor nieuwe games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €800 en €1200. Als op gegeven moment 1 fps toename €200 kost dan hoeft het niet meer van mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur.
Hard-Disk: Western Digital 1TB WD10EADS-65L5B1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
M.u.v. bovenstaande items, alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn vorige kast maakte meer lawaai dan de gemiddelde stofzuiger, dus ik heb geprobeerd een iets stiller systeem te maken. Verder geen SLI/Crossfire. Ik ben ook niet van plan om te overclocken.
De keuze voor de processor en videokaart zijn gebaseerd op de best-buy guides (june 2013) van tomshardware.com. Mijn grootste twijfels zijn betreft het moederbord en de grote van de SSD.
Een 250GB SSD heeft niet zoveel nut, aangezien die te klein is voor een grote portie games en weer te groot voor alleen Windows. Een 500GB SSD is redelijk duur en ik vraag mij af of dit wel veel performance oplevert in games.
Ik wil graag mijn huidige desktop vervangen voor een nieuwe. Deze moet vooral geschikt zijn voor nieuwe high-end games. Het budget ligt rond de €1000, maar ik ben flexibel, iets meer of minder is geen probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Eigenlijk exclusief voor nieuwe games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €800 en €1200. Als op gegeven moment 1 fps toename €200 kost dan hoeft het niet meer van mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur.
Hard-Disk: Western Digital 1TB WD10EADS-65L5B1
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
M.u.v. bovenstaande items, alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn vorige kast maakte meer lawaai dan de gemiddelde stofzuiger, dus ik heb geprobeerd een iets stiller systeem te maken. Verder geen SLI/Crossfire. Ik ben ook niet van plan om te overclocken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | Gigabyte GA-H77-D3H | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 356,30 | € 356,30 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,80 | € 52,80 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 83,95 | € 83,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 898,61 | |
De keuze voor de processor en videokaart zijn gebaseerd op de best-buy guides (june 2013) van tomshardware.com. Mijn grootste twijfels zijn betreft het moederbord en de grote van de SSD.
Een 250GB SSD heeft niet zoveel nut, aangezien die te klein is voor een grote portie games en weer te groot voor alleen Windows. Een 500GB SSD is redelijk duur en ik vraag mij af of dit wel veel performance oplevert in games.