Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Privélaptop voor dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn laatste twee laptops zijn beide stuk gegaan voordat ik eigenlijk klaar met ze was. De eerste was een ASUS laptop die na een tijdje zo'n slappe scharnieren had dat het scherm niet meer rechtop kon staan. De tweede is een Gigabyte Q2432A (i5-2520M, 6730M 1GB, 4GB) laptop waarvan het plastic helemaal gebroken en gescheurd is bij beide scharnieren. Ook waren binnen een paar maanden de meeste rubbertjes van de laptop af. Dit terwijl hij nog prima voldoet voor mijn eisen. Mijn volgende laptop mag niet weer binnen 2 jaar kapot gaan.

Nu ik toch gedwongen ben om een nieuwe laptop te nemen wil ik natuurlijk wel weer een betere en snellere laptop dan ik nu heb. Graag zou ik een SSD in mijn nieuwe laptop zien. Het lijkt mij dat de laptop daarvan een stuk sneller en responsiever aan gaat voelen. De SSD kan ik eventueel wel zelf inbouwen.

Wat ga ik met mijn laptop doen?
  • Internet browsen
  • Af en toe een spelletje (Magic Online, MMO's, random spellen van Steam)
  • MATLAB, programmeren in Visual Studio (soms zware toepassingen)
  • Documenten, presentaties maken, websites beheren
  • Af en toe een filmpje kijken (soms aangesloten op de TV)
Verdere eisen
  • 14 of 15 inch scherm
  • Betere resolutie dan ik nu heb (1366x768)
  • Fijn te gebruiken toetsenbord voor gamen en schrijven
  • Goede touchpad
  • Harde schijf + SSD/ruimte voor een SSD
  • Niet te lawaaierig als ik eens een keer iets zwaars op mijn laptop wil doen
  • Goede bouwkwaliteit zodat hij het minimaal 2.5 jaar volhoudt
Qua verplaatsbaarheid van de laptop wil ik hem graag in bed kunnen gebuiken en af en toe kunnen meenemen naar mijn ouders of op vakantie. Als ik hem in bed gebruik wil ik natuurlijk niet dat hij al na een uur of 2 weer aan de stroom moet.

Mijn budget ligt rond de 1200 euro. Het is natuulijk niet nodig om het volledige budget op te gebruiken als een laptop voor een lagere prijs ook voldoet.

Voorstellen:

Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Deze laptop is niet al te duur dus laat ruimte in het budget voor een SSd en heeft er ook nog eens ruimte voor naast de HDD. Als nadeel zie ik dat hij niet echt sneller is dan mijn huidge laptop. Ook is hij al een half jaar op de markt en is hij nog steeds niet in prijs gedaald.
Hij ziet er wel redelijk uit, maar ik weet niet hoe de kwaliteit van de scharnieren is.

Asus N56VB-S4054H
Deze laptop heeft geen ruimte voor een extra SSD, dus zal de harde schijf moeten worden vervangen. Hij heeft ook geen 802.11ac wireless. Ik vind het desgin wel strak en hij ziet er degelijk uit.

MSI GE60 2OC-015NL
Deze laptop heeft nieuwere hardware (4de generatie i7, GeForce 750). Ook wordt er geadverteerd met dat de laptop stil zou zijn. Ik weet allleen niet hoe het met de bouwkwaliteit zit, en of er ruimte is voor een SSD.

De Dell Inspiron 15R modellen zijn voor mij geen optie omdat ik ze er niet mooit uit vind zien en ze er niet erg degelijk uit zien.

Overigens vind ik het gek dat geen enkele laptop die ik heb gezien 802.11ac wireless ondersteunt.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou de N56 nemen, die heeft de beste bouwkwaliteit, heeft het mooiste uiterlijk (eigen mening natuurlijk), en voldoet echt prima voor jouw eisen. Misschien kan je ook nog naar de Sony S15 kijken, deze heeft een lager gewicht, 1,89 KG, wat heel licht is voor een 15" laptop, en heeft een 1080p ips scherm, en ook daar heb je nog het budget om zelf een SSD in de laptop te plaatsen.

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 19:30
Als je scherm bij de scharnieren afbreekt zou ik allereerst garantie claimen.
Gezien de relatief nieuwe hardware (i5 2520m) denk ik dat die laptop nog geen twee jaar oud is.

Je mag verwachten dat een product langer mee gaat dan dat (en in ieder geval niet bij de scharnieren afbreekt...)

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:00
Wat je bij o.a. de Asus N56VB-S4054H, kunt doen, is de DVD drive vervangen voor een HDD caddy.
In deze caddy stop je je HDD, en op de plek van je HDD stop je je SSD. Hiermee heb je alsnog je HDD+SSD combinatie, maar vervalt je DVD drive.
Je kunt dan een externe usb-dvd drive kopen voor als je een keer een dvd gebruikt.

Verwijderd

De GE60 heeft volgens notebookcheck een heel erg slechcte bouwkwaliteit. Notebookcheck is zelden negatief, die zou ik dus afstrepen. Verder zijn de N56 en Y500 stukken stiller dan de GE60 :P

In jouw budget kom je inderdaad uit bij de 2 genoemde opties. Je zou eventueel nog de sony S15 toe kunnen voegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 12:23 ]

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:19:
De GE60 heeft volgens notebookcheck een heel erg slechcte bouwkwaliteit. Notebookcheck is zelden negatief, die zou ik dus afstrepen. Verder zijn de N56 en Y500 stukken stiller dan de GE60 :P

In jouw budget kom je inderdaad uit bij de 2 genoemde opties. Je zou eventueel nog de sony S15 toe kunnen voegen.
dat is de oude variant ja, de nieuwe GE60 is vrijwel niks over bekend

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Zijn er nog wezenlijke vershillen tussen de Lenovo en de Asus? Op dit moment neig ik meer naar de Lenovo omdat ik dus eerder slechte ervaringen heb gehad met een Asus laptop.
Pagina: 1