Goedendag,
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe pc. Ik weet wel een iets over hardware, maar ben lang niet zo goed thuis is alles zoals de meeste hier.
Wat wil je met je nieuwe systeem doen?
- FPS games, o.a. BF3 en straks BF4.
- Video bewerken
- Photoshoppen af en toe.
- Verder heerlijk kunnen internetten :-)
Ik wil met PC goed kunnen gamen en video bewerken. Ik wil dat de PC zonder problemen aantal jaren mee kan en dat ik niet binnen 2 jaar al onderdelen moet gaan vervangen.
Wat mag het systeem kosten?
Rond de 1400-1500 euro. Wil ook nog nieuw scherm kopen.
Ik heb zelf een lijst samengesteld met onderdelen en heb ook bij Mycom eens advies gevraagd.
Mijn lijst tot nu toe:
De videokaart in SLI. Over de grootte van de harde schijf ben ik nog niet uit, daarom staat deze er nog niet tussen.
Ik heb echter nog aantal vragen.
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe pc. Ik weet wel een iets over hardware, maar ben lang niet zo goed thuis is alles zoals de meeste hier.
Wat wil je met je nieuwe systeem doen?
- FPS games, o.a. BF3 en straks BF4.
- Video bewerken
- Photoshoppen af en toe.
- Verder heerlijk kunnen internetten :-)
Ik wil met PC goed kunnen gamen en video bewerken. Ik wil dat de PC zonder problemen aantal jaren mee kan en dat ik niet binnen 2 jaar al onderdelen moet gaan vervangen.
Wat mag het systeem kosten?
Rond de 1400-1500 euro. Wil ook nog nieuw scherm kopen.
Ik heb zelf een lijst samengesteld met onderdelen en heb ook bij Mycom eens advies gevraagd.
Mijn lijst tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | 2 x MSI N660-2GD5/OC | € 330,- | € 330,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX3M2A1600C11 | € 58,40 | € 58,40 |
| 1 | Samsung SH-224DB/BEBE Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Corsair CX750M | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 197,95 | € 197,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 902,95 | |
De videokaart in SLI. Over de grootte van de harde schijf ben ik nog niet uit, daarom staat deze er nog niet tussen.
Ik heb echter nog aantal vragen.
- Mijn oog viel op de i7 4770K, maar deze is vrij prijzig en ik vroeg mij af of de i5 4670K niet goed genoeg is. De i7 is geloof ik handig voor video bewerken, maar is het verschil nou zo groot dat het het prijsverschil van 100 euro waard is?
- Een moederbord kiezen vind ik nog wel het lastigste. Bij Mycom werd de Asus Z87 Plus aangeraden. Past dit bij de bovenstaande onderdelen?
- Daarnaast twijfel ik tussen de SSD Samsung 840 en 840 Pro. Voegt de Pro echt iets toe? Scheelt namelijk weer 60 euro.
- Zijn bij de Cm 690 II extra fans nodig of zijn de bijgeleverde goed genoeg?
- Is een aparte geluidskaart nog nodig of is de onboard goed genoeg?
- Ik twijfel ook nog om meerdere harde schijven aan te schaffen en in RAID1 te zetten. Wat adviseren jullie?