Koop op afstand weigering door shop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 22:47

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Onlangs een code voor World of Tanks online gekocht. Zoals aangegeven in het WoT topic zijn er twee smaken van. Die voor bestaande accounts en voor nieuwe accounts. Zie topic

Nadat een aantal mensen de "B5" code hebben gekregen dacht ik laat ik het ook eens proberen. Helaas voor mij kreeg ik een "E5" code. Die dus niet werkt op bestaande accounts. Dit stond overigens ook aangegeven bij het product.

Het product werkt echter niet voor mij. Code is niet gebruikt en kan worden terug genomen en aan een andere klant worden verkocht.

Toen las ik de post van mhindrik, heb daarna contact opgenomen met de webshop en gevraagd om mijn order te cancelen en een refund te geven.
Kreeg daarop het antwoord:
no ,we have send code to you ,we can not cancel the order and refund money to you.
Daarna heb ik het artikel aangehaald waarin staat dat je met een koop op afstand volgens de europese wetgeving binnen 7 werkdagen een order kan annuleren en geld terug moet krijgen.

Krijg daarop het antwoord:
sorry ,we can not refund money to you
In mijn ogen gaan ze hier direct tegen de wet in. Wat zou ik hier aan kunnen doen. Eventuele vervolg stappen. Suggesties?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Termijnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Hoe bedoel je? Termijnen waarin ik het geld terug wil hebben? Termijnen waarin ik met een rechtszaak ga dreigen? (lijkt me een beetje overdreven)

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En dit is een europesche webshop :?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:47

Liberteh

All your base belong to me

Stel ze in gebreke en geef een redelijk termijn aan (waar eerder over gerept is) wanneer ze het geld terug gestort moeten hebben.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Termijnen dat je, zoals ik ook in het WoT topic zei, je verlies neemt. Je kon weten dat het niet werkte, stond zelfs op de site. Ja, sommigen hebben geluk.

En ik snap ook wel dat ze de code niet terugnemen. Misschien is hij nu niet gebruikt, maar, misschien wanneer jij hem hebt "teruggegeven" wat niet kan bij een code, [pen en papier iemand?] dat je hem alsnog activeert.

En dan heeft de nieuwe gebruiker een probleem, waardoor die hem terugstuurt....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
fish schreef op zondag 23 juni 2013 @ 01:29:
En dit is een europesche webshop :?
Yup
MMOGA was one of the first professional online gold suppliers on the German market.
We have more than 8 years of experience and can easily pass that on to our customers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
MMoga is geen Europese webshop, maar een Chinese webshop, hun imprint laat zien dat ze in Hong Kong zitten, en ook de whois verwijst naar Hong Kong. Dus je kan wel zeggen dat ze zich op Europa richten, en dus aan de Europese regels moeten voldoen, maar zo werkt dat niet.
Oftewel, geld weg, en pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 12:27
Valt software sowieso wel onder de wkoa? Ik meende iig gelezen te hebben dat software die een activatie vereist uitgesloten is vvan de wkoa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dennism schreef op zondag 23 juni 2013 @ 04:41:
Valt software sowieso wel onder de wkoa? Ik meende iig gelezen te hebben dat software die een activatie vereist uitgesloten is vvan de wkoa.
^^ En dat is ook vrij logisch. Net zoals je hygiene-producten niet mag terugsturen, en speciaal op maat gemaakte producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
De wet kopen op afstand werkt niet op virtuele consumables.
Probeer de code door te verkopen via marktplaats ofzo.
Je hebt geen recht op geld terug of enige vorm van compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wody schreef op zondag 23 juni 2013 @ 03:53:
MMoga is geen Europese webshop, maar een Chinese webshop, hun imprint laat zien dat ze in Hong Kong zitten, en ook de whois verwijst naar Hong Kong. Dus je kan wel zeggen dat ze zich op Europa richten, en dus aan de Europese regels moeten voldoen, maar zo werkt dat niet.
Oftewel, geld weg, en pech.
Als de betreffende webshop zich richt op de Europese markt, dan moet men zich weldegelijk aan de wetten en regels houden van de regio/land waar zij zich op richten. Richten zij zich niet expliciet op de betreffende markt, dan ben je gewoon gebonden aan de wetten en regels van het land waarvan uit zij opereren.
Dennism schreef op zondag 23 juni 2013 @ 04:41:
zero_cool89 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:57:
De wet kopen op afstand werkt niet op virtuele consumables.
Probeer de code door te verkopen via marktplaats ofzo.
Je hebt geen recht op geld terug of enige vorm van compensatie.
Precies dit, daarnaast was de TS al gewaarschuwd door eigen onderzoek en waarschuwingen op de betreffende website. Als het dan mis gaat niet de webshop de schuld geven over het feit dat jij gebruik wilt maken van iets waar je klaarblijke geen recht op hebt en gewoon misbruik probeert te maken van wetgeving. Wat je vooraf al wist of had kunnen weten *knip* ;(

TS je hebt gegokt en verloren, probeer de code op een andere manier door te verkopen.

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 23-06-2013 14:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

_Dune_ schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:57:
Als het dan mis gaat niet de webshop de schuld geven over het feit dat jij gebruik wilt maken van iets waar je klaarblijke geen recht op hebt en gewoon misbruik probeert te maken van wetgeving. Wat je vooraf al wist of had kunnen weten *knip* ;(
Opmerking: hekel of niet, het mág natuurlijk wel (mits het product onder retourrecht valt en dat is hier dus niet zo). Als je een wet lekker simpel houdt, je hoeft geen reden voor het retourneren te geven, dan is het niet gek dat mensen dat gebruiken/misbruiken.

Maar ja, als je er gebruik van wil maken moet je natuurlijk wel zorgen dat je de wet goed kent, want dit gaat natuurlijk helemaal niet werken. ;) D'r is een lijstje aan categorieën van producten waar dit niet bij kan, en terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 23-06-2013 14:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

*knip* Plaats volgende keer een TR als je vind dat iemand zich niet aan de regels heeft gehouden.

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 23-06-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit was zeer zeker niet naëf of oppertunistisch, de TS geeft zelf al aan dat door de winkel zelf al gewaarschuwd was dat het produkt niet geschikt is waarvoor TS dit wilde gebruiken. Daarnaast met een beetje eigen onderzoek had de TS kunnen weten dat hij het produkt niet kan retouneren.

Daarnaast geef ik helemaal niet aan dat ik iemand haat, *knip* off-topic

Zoals mijn laatste opmerking in mijn vorige reactie, TS heeft gegokt en verloren.

Overigens zijn dergelijk zaken nu juist de oorzaak waarom winkels in eerste instantie moeilijk gaan doen als het aankomt op de Wet Kopen op Afstand.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 23-06-2013 14:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
Nou ja, dit is meer een gevalletje 'ik weet het antwoord al, maar het antwoord bevalt mij niet, dus gooi ik een topic open om te kijken of toch iemand een trucje weet om onderuit te komen'.

Gebeurd wel vaker hier op GoT... ;)
Leven en laten leven is het spreekwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
*knip* ook hier: TR plaatsen, niet in het topic bespreken

TS neem je (imo verdiende) verlies (je gokte en je verloor, neem het als een man ;))

[ Voor 115% gewijzigd door gambieter op 23-06-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb wat off-topic delen geknipt uit bijdragen, daar die de sfeer niet verbeterden. Voor iedereen: als je iets ziet dat niet zou mogen, plaats dan een TR maar bediscussieer dat niet in het topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Zoals ik het zie, heb je exact gekregen wat je besteld hebt.
Ik zou het juist onterecht vinden als je het kon retourneren. Je weet wat je koopt en krijgt ook exact dat wat je besteld hebt en dan klaag je dat het niet werkt voor iets waar het niet voor bedoeld is 8)7

Ik denk dat je beter kan proberen er iemand blij mee te maken of het door te verkopen in plaats van teveel energie hierin steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:57:
[...]

Als de betreffende webshop zich richt op de Europese markt, dan moet men zich weldegelijk aan de wetten en regels houden van de regio/land waar zij zich op richten. Richten zij zich niet expliciet op de betreffende markt, dan ben je gewoon gebonden aan de wetten en regels van het land waarvan uit zij opereren.
En dan richten ze zich alleen op Europa, en sta je dus in je recht. Dan nog is je recht halen een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00
Vae Victus schreef op zondag 23 juni 2013 @ 01:21:
Het product werkt echter niet voor mij. Code is niet gebruikt en kan worden terug genomen en aan een andere klant worden verkocht.
Code is wel gebruikt, maar werkt alleen niet bij jouw.. Technisch wat anders en blijft lastig te bewijzen. Hoe kan de shop controlleren of jij de code niet verder hebt verkocht?
Pagina: 1