Synology overdracht tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507881

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Synology ds112j. Nu is dat natuurlijk een instap-NASje met een beperkt CPU vermogen. Ik verwacht dus ook geen gigabit-overdracht van 125MB/sec.

Maar als het overzetten van 1,47GB bijna 20 minuten duurt, vraag ik mij af of dit niet een beetje erg traag is?

Wat mij ook opvalt is dat de snelheid erg fluctureerd. Dan maakt ie even een sprint van pakweg 50MB/sec en dan blijft ie weer hangen op 1MB/sec.

Ik maak gebruik van de UPC Technocolor modem-router waar de NAS en client op zijn aangesloten. Verder gewoon een vrij standaard Cat5 draad van 12 meter.

Is het aanneembaar dat de router het probleem is en niet de NAS zelf?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

Anoniem: 507881 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:46:
Maar als het overzetten van 1,47GB bijna 20 minuten duurt, vraag ik mij af of dit niet een beetje erg traag is?
Is het één groot bestand van 1,47GB of zijn het allemaal kleine bestandjes <1MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:05
Bekijk ook eens de Resource Monitor in DSM. Daar zie je wat er gebeurd (netwerk of hdd activiteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 179336 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 07:51:
[...]

Is het één groot bestand van 1,47GB of zijn het allemaal kleine bestandjes <1MB?
iPhoto.app .. ja, dat bevat volgens mij grote en kleine bestanden.
Miyamoto schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:35:
Bekijk ook eens de Resource Monitor in DSM. Daar zie je wat er gebeurd (netwerk of hdd activiteit).
De CPU zit op 80% en RAM op zo'n 40%

Van NAS naar client gaat met zo'n 40-60MB/sec.. wat nog steeds erg sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 07:50
Graag meer info,

- controleer in dsm wat je link speed is (100 full duplex, 1000 full duplex etc) dito voor je client
- kleine bestandjes kopieren gaat sowieso stukken langzamer (zelf op mijn 1512+ wilt het niet altijd heel snel gaan)
- Test het eens met een groot bestand (40gb ofzo)
- probeer eens een losse switch te gebruiken, haal je dan dezelfde resultaten?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Copy paste uit het syno topic waar dit eigenlijk thuis hoort
Lip schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:08:
Hoe verhelp je trage filetransfers van je Windows 7 (uefi) workstation naar een Synology (samba) share?

Na heel veel gezocht te hebben, denk ik hier een goede oplossing voor gevonden te hebben.

1) Schakel autotuning uit.

C:\Windows\system32>netsh interface tcp show global

Actieve status opvragen...

Globale TCP-parameters
----------------------------------------------
Status schaling aan ontvangstzijde : enabled
Status chimney-offload : automatic
NetDMA-status : enabled
Directe cachetoegang : disabled
Niveau auto-aanpassing ontvangstvenster : normal die zetten we uit
Invoegtoepassing congestiecontroleprovider : none
ECN-mogelijkheid : disabled
RFC 1323-tijdstempels : disabled

C:\Windows\system32>netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
OK.

C:\Windows\system32>netsh interface tcp show global
Actieve status opvragen...

Globale TCP-parameters
----------------------------------------------
Status schaling aan ontvangstzijde : enabled
Status chimney-offload : automatic
NetDMA-status : enabled
Directe cachetoegang : disabled
Niveau auto-aanpassing ontvangstvenster : disabled UITGESCHAKELD
Invoegtoepassing congestiecontroleprovider : none
ECN-mogelijkheid : disabled
RFC 1323-tijdstempels : disabled

Het uitschakelen van de autotuning zorgt er voor dat de DNS lookup en Netwerk Discovery sneller gaat en verbeterd data transfer snelheden die omhoog gaan.

2) Verwijder RDC ( Remote Differential Compression), voor de Nederlandse besturingssystemen EDC (Externe differentiele compressie)

START > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen > Windows onderdelen in- of uitschakelen > En vink hier RDC of EDC uit

3) Reboot je systeem

Ik ben benieuwd of de bovenstaande oplossing ook bij andere Tweakers helpt, ik was er wel mee geholpen. Wat mij verder opviel is dat systemen met een BIOS geen last hebben van trage filetransfers naar Samba shares. Maar zodra je een systeem gebruikt met een UEFI je dan wel last hebt van die trage filetranfers naar Samba shares, en het zonder de bovenstaande aanpassingen niet vooruit te branden is. Het is een verschil van 50KB/s of 40MB/s

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rainesh schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:27:
Graag meer info,

- controleer in dsm wat je link speed is (100 full duplex, 1000 full duplex etc) dito voor je client

- kleine bestandjes kopieren gaat sowieso stukken langzamer (zelf op mijn 1512+ wilt het niet altijd heel snel gaan)

- Test het eens met een groot bestand (40gb ouzo)

- probeer eens een losse switch te gebruiken, haal je dan dezelfde resultaten?
NAS: 1000, Full Duplex, MTU 1500
Client: 1000, full duplex flow control MTU 1500

TP-Link gigabit switch - zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lip schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:33:
Copy paste uit het syno topic waar dit eigenlijk thuis hoort

[...]
Sorry, gebruikt OSX. Dus het kan ook aan de share liggen? Ik gebruik AFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 07:50
Probeer eens met nfs. Haal je daarmee hogere speeds?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Anoniem: 507881 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:20:
iPhoto.app .. ja, dat bevat volgens mij grote en kleine bestanden.
Dat krijg je met kleine bestanden.. daarmee is de overdracht traag.
Van NAS naar client gaat met zo'n 40-60MB/sec.. wat nog steeds erg sloom is.
Niets mis mee, dat is een nette snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een .zip van 5GB overgezet naar de NAS. Ging met ongeveer 60MB/s

Weer terug naar de client met 70-99MB/sec

De snelheid naar de NAS kan zeker niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 16:23
Met hetgeen hierboven al gemeld, het lijkt mij perfect normale snelheden. Zeker voor een J reeks NAS met een enkele schijf. De snelheid is enorm afhankelijk van het type bestand(en) die je kopieert. Je moet weten dat een moderne SATA harde schijf heel snel is met sequentiele doorvoer zowel lezen als schrijven. Maar van zodra je met random doorvoer gaat werken zakt de snelheid enorm in. Dit is nu eenmaal typisch voor roterende media en of je dat nu lokaal of over het netwerk doet, je blijft dit enorm merken. Bij SSD's daarentegen is dit probleem zo goed als verwaarloosbaar in thuisomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ItsValium schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:09:
Met hetgeen hierboven al gemeld, het lijkt mij perfect normale snelheden. Zeker voor een J reeks NAS met een enkele schijf. De snelheid is enorm afhankelijk van het type bestand(en) die je kopieert. Je moet weten dat een moderne SATA harde schijf heel snel is met sequentiele doorvoer zowel lezen als schrijven. Maar van zodra je met random doorvoer gaat werken zakt de snelheid enorm in. Dit is nu eenmaal typisch voor roterende media en of je dat nu lokaal of over het netwerk doet, je blijft dit enorm merken. Bij SSD's daarentegen is dit probleem zo goed als verwaarloosbaar in thuisomgevingen.
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even een andere kleine vraag:

Ik heb dus die UPC Technicolor en ben eens met de Wi-Fi instellingen gaan spelen. Met 2.4Ghz haal ik namelijk <50Mb (abo is 150Mb). Op 5Ghz aanvankelijk niet boven de 80mbit.

Uiteindelijk eens 40MHz geprobeerd ipv 20. Dat leverde al 100Mb aan downloadsnelheid op. Een nette snelheid voor wifi, maar de 150Mb lijkt onhaalbaar.

De geavanceerde instellingen laten verder niet veel instellingen toe:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/74bf29713c70c117247ce8877ef44867.png

Is er iemand die meer dan 100Mb haalt met dit type modem-router? Of zou ik toch een dure AP moeten aanschaffen?
Pagina: 1