laptop zonder hdmi op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb zojuist een erg dure (goede) laptop aangeschaft hp elitebook 8570w, deze wordt voornamlijk gebruikt om fims te downloaden en af te spelen op mijn samsung 55es8000,
tot mijn grote verbazing zit er geen hdmi aansluiting op, deze zaten op mijn vorige wel. Wat nu te doen??
mijn tv heeft wel wifi direct, kun je bluray films via wifi direct streamen??
mijn tv vind namelijk ook geen wifi direct apparaten.
is er iets mogelijk via de usb, waar er wel 4 van in zitten.
erg vervelend en niet handig dat ik dit voor de aankoop niet heb na gekeken maar ik verwachte ook niet echt dat zoiets er bij zo`n duur apparaat niet op zou zitten...
iemand die mij aub kan helpen???

alvast bedankt vr gr lucas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Er zit zowel VGA op (welke je mogelijk direct kunt aansluiten op je TV, je hebt wel een losse audio kabel nodig) als (mini) DisplayPort. Voor dit laatste zijn adapters te koop welke naar HDMI gaan inclusief audio. Voor dit laatste kun je vrijwel iedere grote PC winkel binnenlopen, en anders zijn deze met een beetje Googlen zo te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Xudonax op 23-06-2013 21:40 . Reden: Hoofdletter teveel in DisplayPort :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
super,.. hartstikke bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 15:25
Soms zit er ook s-video op. Dat kan je ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:49
s-video is meestal wel mindere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

weebl

YARR!

Jochemd13 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:08:
Soms zit er ook s-video op. Dat kan je ook gebruiken.
Dit is een grap hoop ik?

S-video doet maximaal 480i, alles daarboven is upscaling van je TV zelf. Hoe dan ook ziet het er niet uit :P

Absoluut niet aan te raden dus...

Ik zou inderdaad gaan voor de oplossing Xudonax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:53
weebl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:44:
[...]

Dit is een grap hoop ik?

S-video doet maximaal 480i, alles daarboven is upscaling van je TV zelf. Hoe dan ook ziet het er niet uit :P

Absoluut niet aan te raden dus...

Ik zou inderdaad gaan voor de oplossing Xudonax.
En dan natuurlijk vooral de oplossing m.b.t. DisplayPort. Anders krijg je nog steeds lagere kwaliteit beeld op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

weebl

YARR!

MaZeLe schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:49:
[...]

En dan natuurlijk vooral de oplossing m.b.t. DisplayPort. Anders krijg je nog steeds lagere kwaliteit beeld op je TV.
Ja, die bedoelde ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Passieve displaypott to hdmi en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zit er geen Display port op? Dat is namelijk ook een soort DVI/HDMI

Dockingstation erbij regelen, dan heb je meestal wel DVI en HDMI/Display port. Maar idd, als je TV ook VGA heeft is dat de simpelste weg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

HP staat helaas niet bekend om het meeleveren van HDMI poorten op de dure notebooks. Heb zelf een 8760w en daar zit ie ook niet op :(

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
dit gaat nergens over als jullie allemaal eventjes kijken bij het volgende:
pricewatch: HP Elitebook 8570w (LY552ET)

onder video output....
Video uit D-Sub (VGA), Display Port, Wireless Display (WiDi)

is het nog een kwestie van googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb een 8770W (idd, erg goeie laptops), en het is en blijft een zakelijke laptop, zoals de Quadro kaart al aangeeft... De 8570 is het kleine broertje daarvan, en heeft ook de kleinere kaart er van. De K1000m ipv de K4000m. DisplayPort en D-Sub slaat de klok in het bedrijfsleven (hoewel we op mijn werk alles wat presentaties betreft met Barco Clickshare doen, D-Sub is al te veel moeite...), en uiteraard: docking stations.

De docking stations die op onze desks staan hebben twee D-P aansluitingen, en twee DVI aansluitingen, naast de nodige USB en E-SATA/Slim drive docks. Die DVI aansluitingen zijn sowieso wel handig (dit soort laptops kunnen tot de vijf schermen aansturen), maar wat HP zelf aanraad is dit:

pricewatch: HP DISPLAYPORT TO HDMI ADAPTER

Toffe laptop, trouwens, echt een portable workstation. Stukkie kleiner dan mijne, maar nog steeds vrij log. Ze kunnen tot vrij zieke specs, mijn werkgever heeft mijn laptop zelfs volgestoken met 32GB RAM. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik af en toe de macheads in de Starbucks er wel behoorlijk mee troll, want m'n 17" 8770W heeft niet voor niks de bijnaam: The Brick. Maar wat een kracht...

En dat brengt mij ook naar het vraagstuk, waarom een dure zakelijke laptop kopen die duidelijk zakelijk is toegespeeld, met een zakelijke videokaart en processor, terwijl je alleen maar films wilt afspelen?

Eenvoudig was je klaar geweest met een laptop van €300... die kan precies wat je wilt (films afspelen op je TV) en die heeft een HDMI uitgang. Goedkoop had je zelfs onder de €100 uit kunnen komen, als je wát moeite had genomen... Je hebt nu een hele andere categorie laptop gekocht: CAD, CAM, Seismiek, Astronomie, Geomatiek, Model-planning, etc... niet eens gamen overig, Quadro's zijn daar niet zó sterk in.

[ Voor 21% gewijzigd door Umbrah op 23-06-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoals ik al zei, Display port....
Waarschijnlijk kan je bij kabeltje.com een goedkopere converter kabel vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:13

Umbrah

The Incredible MapMan

memphis schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:29:
Zoals ik al zei, Display port....
Waarschijnlijk kan je bij kabeltje.com een goedkopere converter kabel vinden.
Wel opletten dat je geen mini-displayport koopt, deze laptop heeft gewoon de full-size versie!

Blijf me afvragen: waarom een desktop replacement workstation om wat filmpjes op een TV af te spelen? Een €300 laptop had dat zonder accesoires gekund, en een €35 Raspberry Pi + ombouw ook. Of een gewone €90 mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Eens met Umbrah; hang gewoon een mediaplayer aan je TV, geen gedoe met kabels, stekkers en slepen met je notebook. Gewoon streamen naar je mediaplayer, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
beste umbrah, ik heb voorheen 2 goedkopere laptops gehad die het gewoon niet aan konden om films te downloaden en bluray films af te spelen, beeld was schokkerig en hij bleef ontzettend vaak hangen zodat ik 10 minuten ongeveer moest wachten voor hij weer aansprong en verder ging..
ik was het gewoonweg zat,. doe hier trouwens ook mijn werk op en alles werkt verder perfect op dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas2499
maar om nog even terug te komen op mijn vraag, ik heb dus een dp naar hdmi kabeltje gehaald,. dit werkt ok qua beeld alleen het geluid kraakt erg hard, hoe harder het geluid hoe harder deze kraakt.
nu heb ik maar een hdd gehaald aangezien ik met mijn samsung 55es8000 ook kan opnemen, hier is het beeld kwaliteit en geluidskwaliteit super. alleen weer een ander probleem hij valt regelmatig uit onder de film (misschien omdat hij door usb aan stroom gevoed wordt en dit niet trekt). + als ik deze van de tv haal en aan de laptop schakel voor films etc erop te zetten kan ik de harde schijf weer eerst formatteren/leeg gooien voordat ik weer van de tv kan opnemen. met andere woorden hij moet eigenlijk aan de tv blijven hangen.. hdd`s met 2 usb poorten voor tegelijk laptop en tv kan ik niet vinden.
tv heeft wifi direct: plaatjes op de laptop stuurt hij meteen door maar verder weet ik het niet in te stellen want dit zou wel de uitkomst zijn als je bluray films van 30 g kunt streamen zonder problemen.
anders misschien toch een mediaplayer ? zijn wel bluray films dus weet niet of streamen zo super zal gaan.
wat zou de beste oplossing zijn.. met kabeltje dp/hdmi maar geluid kraakt
met hdd maar valt uit of 1 halen met externe voeding maar moeten steeds worden geformatteerd
met mediaplayer,.
of wifi direct en hoe krijg je dat ingesteld,.. googelen ma niks gevonden.

alvast bedankt

lucas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je misschien het volume op je laptop regelen? Als deze namelijk voluit staat dan gaat je tv een overstuurd signaal versterken en dat kan inderdaad gaan kraken. Het kan ook het volume zijn van het programma waarmee je de media afspeelt. Het programma VLC bijvoorbeeld staat nogal gauw te hard met kraken tot gevolg. Het volume op de laptop lager en op de tv harder kan dan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 01-07-2013 21:32 ]

Pagina: 1