Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 09:37

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik heb een HTC One X met een gebarsten glaslaag over het scherm heen. Verder functioneren het LCD en de digitizer wel nog goed. Helaas lijkt het erop dat dan toch het hele scherm vervangen moet worden.

Er zijn er een aantal op ebay te vinden die vrij goedkoop zijn, en dat terwijl de One X een vrij mooi scherm heeft (Super LCD 2, non-pentile etc). Ik vraag me dus af - zijn al deze LCDs ook echt van dezelfde kwaliteit? Weet iemand of er producenten zijn van 'compatible' schermen die wel goed werken maar geen 'Super' LCD zijn, minder fel zijn, minder mooie kleuren hebben etc, of zijn het allemaal toch echt goede? Het inbouwen is niet zo'n probleem.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Van elke telefoon is van bijna elk onderdeel wel een namaak. Van goedkope onderdelen op ebay mag je er (bijna 100%) van uit gaan dat het niet het orginele onderdeel is.
De kwaliteit van de schermen zal ook duidelijk slechter zijn. Meer dode pixels, kleurafwijkingen, e.d.
Ik ben ooit een topic tegen gekomen op het XDA forum. Daar had iemand een vervangend scherm besteld. Het scherm was glanste veel meer en het glas zat niet goed aan de LCD waardoor er een luchtbel ontstond in het midden van het scherm.

Edit:
http://techie-buzz.com/ga...screen.html?tb_spage=true
Even naar beneden scrollen.

[ Voor 11% gewijzigd door BasRR op 22-06-2013 23:59 ]