Zyxel Wifi Repeater werkt niet met Zyxel modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Vorige week heb ik een Zyxel Wifi repeater gekocht (specs hieronder) maar het lukt mij niet om m succesvol te installeren. Ik heb veel gelezen op het forum en begrijp dat repeaters geen ideale oplossing zijn. Echter, deze zelfde repeater doet bij familie prima zijn werk, maar bij mij niet. Iets meer detail:

- De extender krijgt prima verbinding met de router, op verschillende channels en bij verschillende security modes WPA, WPA2, WPA2 mixed, WEP, unsecured). Ik heb ook voldoende signa strength (70%). Dat weet ik omdat als ik de extender als een bridge gebruik (wifi tussen router & extender; cabled lan tussen extender & laptop) dan krijg ik prima toegang tot de interface van de extender, de router en het internet. Alles werkt.

- Ook met wifi lukt het om verbinding te krijgen met de extender. Ik kan de interface van de extender openen (192.168.1.[ip adres dat router m heeft gegeven].). Ik krijg echter geen verbinding met internet, of met de interface van de router. Bij het instellen van de extender geef ik de extender overigens een apart SSID (niet dezelfde als de route), zodat ik zeker ben dat ik met de extender verbind, en niet met de router.

- Eerder vandaag heb ik de extender ook bij familie geprobeerd. Daar staat een experia van KPN. het werkte in een keer. Ik denk dus dat mijn probleem bij de router zit, en niet bij de extender. Heeft iemand suggesties wat ik aan de instellingen van mijn router kan doen om te zorgen dat het wel werkt?

Hierbij de specificaties van mijn apparatuur:
- Zyxel modem P-2812HNU-F1; dit is het standard modem dat Telfort circa een jaar geleden bij een internet abonnement leverde; Current Firmware Version : V3.11(TUE.5)-2_20130307
- Zyxel Wireless Extender N300 (type WRE2055); ik heb laatste firmware van de site geinstalleerd.
- Laptop is oud (dell X300, maar ik heb ook een ipad 2 en ik test elke keer op beide). Ik heb mijn ipad & extender meegenomen naar familie en daar werkte het dus in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Kan je twee dingen doen:

1. Op de command promt in Windows: ipconfig /all Welk IP adres staat bij de default gateway?
2. Deze gateway invullen in de range extender.
3. Ook als je DNS kunt invullen, kan je dit adres aanhouden.