Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:31

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Tweakers,

Ik word het nu toch echt wel zat thuis dat niemand lijkt te begrijpen wanneer ze welke afstandbediening moet gebruiken. Ook snappen ze niks van het principe: meerdere uit-/ingangen van een TV.

Nu ben ik dus al een tijdje opzoek naar een universele afstandsbediening. Na wat rond gezocht te hebben op internet (en Tweakers) kwam ik uit op de Logitech Harmony One+. Helaas bleek deze nergens meer leverbaar.

Dus, nu zoek ik een universele afstandbediening welke qua gebruik hetzelfde is al de One+

Eisen/Wensen
- Nummerieke toetsen
- Richtbudget: €100,-
- Kleurenscherm (touch)
- Verlichte toetsen

En het belangrijkste is toch wel de gebruiksvriendelijkheid voor de technofoben. Deze moeten met een druk op de knop de TV en de receiver aan kunnen zetten, om vervolgens zonder om te schakelen, gelijk kunnen zappen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Ik ben bang dat je dan toch echt aangewezen bent op deze pricewatch: Logitech Harmony Touch. Echter is dezen boven je budget als ook dat je geen numerieke toetsen hebt. :/

De Logitech Harmony One+ vind je nog wel elders echter dan voor een absurd hoge prijs (lees hoger dan de Touch).

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 22-06-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech Harmony 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:57:
Ik ben bang dat je dan toch echt aangewezen bent op deze pricewatch: Logitech Harmony Touch. Echter is dezen boven je budget als ook dat je geen numerieke toetsen hebt. :/

De Logitech Harmony One+ vind je nog wel elders echter dan voor een absurd hoge prijs (lees hoger dan de Touch).
Bedankt voor je reactie,
Die paar tientjes zijn nog wel te overzien, en voor mij is zoiets helemaal prima.
Alleen denk ik dat ik er niet veel mee opschiet, wordt het voor de huisgenoten niet veel beter op, als de AB geen numerieke toetsen meer heeft ;)

Nu zag ik ook de Philips Prestigo SRT8215 voorbij komen. Voldoet volgens mij ook aan mijn eisen/wensen. Zal deze in principe hetzelfde werken als de Harmony One+?
Linkje Philips website
In principe ook een goede optie (en gunstige prijs). Alleen vind ik het scherm wat klein als deze ook echt te bedienen is.

Wat is verder de reden dan dat de One+ niet meer te leveren is (of in ieder geval, slecht leverbaar). Gezien de vele positieve reviews lijkt me het een goed apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door ChillPascal op 22-06-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Dat scherm is toch geen touchscreen ?
ChillPascal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:11:
[...]

Bedankt voor je reactie,
Die paar tientjes zijn nog wel te overzien, en voor mij is zoiets helemaal prima.
Alleen denk ik dat ik er niet veel mee opschiet, wordt het voor de huisgenoten niet veel beter op, als de AB geen numerieke toetsen meer heeft ;)

Nu zag ik ook de Philips Prestigo SRT8215 voorbij komen. Voldoet volgens mij ook aan mijn eisen/wensen. Zal deze in principe hetzelfde werken als de Harmony One+?
Linkje Philips website
Geen idee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen ervaring heb met de Logitech Harmony serie.

[ Voor 72% gewijzigd door Perkouw op 22-06-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:13:
Hehe lijkt me niet inderdaad, wel een erg klein schermpje. Zal overal op het scherm drukken als ik mijn duim erop leg ;)
Geen idee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen ervaring heb met de Logitech Harmony serie.
Hmm, heb wellicht een oplossing.
In het vraag/aanbod van Tweakers staan geen interessante modellen, maar Martkplaats daarin tegen staat vol met Logitech Harmony One+'s. Zelfs meerdere bij mij in de buurt.

Maar de One+ is dus een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Het is inderdaad geen touchscreen. Die eis had ik gemist ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je er eentje met een groot scherm zoekt, is dan de Logitech Harmony 1100 niks voor je?
Enige minpuntje t.a.v. je eisen; heeft geen numerieke fysieke toetsen, wel numeriek touchscreen. :Y

'toevallig' Heb ik er eentje te koop staan: ;)
V&A aangeboden: Logitech Harmony 1100 Advanced Universal Remote

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01

Daniel36

vernieuwde formule

Het schermpje van de 650 is idd. geen touchscreen, maar het werkt met knopjes die naast het scherm zitten.
Ik heb er eentje en het werkt prima.
Ik heb eerst een poosje de Harmony One geprobeerd en die beviel ook prima.
Nu ik de 650 gebruik heb ik niet het idee iets te missen in elk geval.

Wat wel lastig kan zijn bij technofoben die het ding gaan gebruiken, zodra er iets niet direct goed gaat moeten netjes de aanwijzingen op het schermpje volgen.
Dus op Help drukken en dan lezen wat er stat.
Dat verhelpt enig probleem altijd feilloos.

Mijn vrouw was in het begin te eigenwijs en riep dan direct Zie je wel, dat ding doet het niet 8)7

Oh en wel numerieke toetsen dus op de 650.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 23-06-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen plek voor aankoopadviesvragen, die horen in de aankoopadviessubfora.
2) het gaat hier hoegenaamd niet om computerhardware, dus kijk eens heir:

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Move OH -> CEA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Exuses, bedankt voor het verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillPascal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:53:
Eisen/Wensen
- Nummerieke toetsen
Waarom precies?

ik denk nl dat je die niet (meer) nodig hebt als je een harmony touch hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Nou, als ik ook nog eens de nummerieke toetsen weghaal snappen mijn ouders er al helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillPascal schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:32:
Nou, als ik ook nog eens de nummerieke toetsen weghaal snappen mijn ouders er al helemaal niks meer van.
Zonder numerieke toetsen is echt makkelijker. Je hebt nl de hele rij zenders als icoon op je touchscrfeen, hoef je mooi geen nummers meer te onthouden. dat is toch veel handiger dan onthouden dat Discovery op 123 zit?
En anders kun je nog de blader-knoppen gebruiken (zender up/down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:58
Ik gebruik zelf de Philips Prestigo SRT9320 welke mij beter bevalt dan de Harmony 895 welke ik hiervoor had.

De Harmony:
+ Schakelen tussen verschillende activiteiten wordt iets beter onthouden
+ Sterk infraroodsignaal, soms leek een zichtverbinding niet eens nodig
- Geen touchscreen (was toen nog niet :P)
- Slecht contact met oplaadstation
- Aan computer voor wijzigingen, erg traag
- Logitech software kan alles, maar is moeilijk te doorgronden. Omdat hij elke keer aan de PC moet heb ik heel lang uitgesteld om de puntjes op de i te zetten.

Philips:
+ Zeer goede accuduur
+ Overzichtelijk en weinig knoppen
+ Configureerbaar on-the-couch, geen PC nodig
+ Ligt lekker in de hand
- Je wilt tegenwoordig op een touchscreen swipen en dergelijke, dat werkt dus niet

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik gebruik nu een jaar of 2 zo'n harmony met zo'n schermpje en ik vrees dat het niet ideaal is voor je ouders. Als het allemaal werkt is het een prima apparaat maar je hoeft maar 1x niet goed te richten en 1 van je apparaten gaat niet aan of erger, je versterker springt niet naar het goede kanaal. Dan wordt het behoorlijk lastig voor een technofoob om het goed te zetten. Ik zal wel een hoop reacties krijgen dat dit onzin is maar vergeet niet dit voor niet-tweakers halve rocketscience is (hoe simpel het ook is).

Wat is dat trouwens met die ouders en verschillende inputs? Op die analoge versterker met een draaiknop snappen ze wel dat ze tape/cd/radio/aux moeten gebruiken maar zodra het digitaal moet dan lopen ze vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Malt007 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:35:
[...]

Wat is dat trouwens met die ouders en verschillende inputs? Op die analoge versterker met een draaiknop snappen ze wel dat ze tape/cd/radio/aux moeten gebruiken maar zodra het digitaal moet dan lopen ze vast.
Kon het niet beter verwoorden _/-\o_
Pagina: 1