Ik ben nou al vaker wezen proberen een server van iets omhoog te krijgen, deze keer is Minecraft aan de beurt. De poort die open moet is 25565 hiervoor, en ik kom er maar niet uit. De situatie:
- Computer, dient als server verbonden met router via switch
- Router is Linksys WRT160Nv2
- Het eindresultaat zou een minecraft server open voor de wereld moeten zijn
Wat ik heb gedaan:
- Minecraft server downloaden
- Java installeren met 64-bit en extra geheugen toekennen
- Naar router's ip gaan en bij Apps & Gaming > single port "25565" openzetten voor TCP en UDP
- Windows firewall, Avast en SPI Firewall van router allemaal uitzetten, werkt nog niet
- Extern IP-adres checken met meerdere sites
- Router er tussenuit halen en server direct op modem proberen, geen resultaat
- Modem proberen te configureren om ports te forwarden, geen config ip kunnen vinden van PacketFront DRG-626s-access-2
Bij elke stap check ik of hij open staat met YouGetSignal (connection refused) en alsnog proberen in te loggen met minecraft op de computer met server zelf en een laptop, steeds geen resultaat, wel lokaal beschikbaar.
Ik snap dat dit soort vragen gek van te worden zijn, maar ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon vinden. Ik denk dat het aan de modem ligt, door wat ik van andere berichten hoor, maar kan ik die op de een of andere manier bereiken zoals de router?
Groet,
Robbert
- Computer, dient als server verbonden met router via switch
- Router is Linksys WRT160Nv2
- Het eindresultaat zou een minecraft server open voor de wereld moeten zijn
Wat ik heb gedaan:
- Minecraft server downloaden
- Java installeren met 64-bit en extra geheugen toekennen
- Naar router's ip gaan en bij Apps & Gaming > single port "25565" openzetten voor TCP en UDP
- Windows firewall, Avast en SPI Firewall van router allemaal uitzetten, werkt nog niet
- Extern IP-adres checken met meerdere sites
- Router er tussenuit halen en server direct op modem proberen, geen resultaat
- Modem proberen te configureren om ports te forwarden, geen config ip kunnen vinden van PacketFront DRG-626s-access-2
Bij elke stap check ik of hij open staat met YouGetSignal (connection refused) en alsnog proberen in te loggen met minecraft op de computer met server zelf en een laptop, steeds geen resultaat, wel lokaal beschikbaar.
Ik snap dat dit soort vragen gek van te worden zijn, maar ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon vinden. Ik denk dat het aan de modem ligt, door wat ik van andere berichten hoor, maar kan ik die op de een of andere manier bereiken zoals de router?
Groet,
Robbert
[ Voor 10% gewijzigd door Cageman op 23-06-2013 00:10 ]