Port Forwarden met modem als mogelijke boosdoener

Pagina: 1
Acties:

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 17:50
Ik ben nou al vaker wezen proberen een server van iets omhoog te krijgen, deze keer is Minecraft aan de beurt. De poort die open moet is 25565 hiervoor, en ik kom er maar niet uit. De situatie:

- Computer, dient als server verbonden met router via switch
- Router is Linksys WRT160Nv2
- Het eindresultaat zou een minecraft server open voor de wereld moeten zijn

Wat ik heb gedaan:

- Minecraft server downloaden
- Java installeren met 64-bit en extra geheugen toekennen
- Naar router's ip gaan en bij Apps & Gaming > single port "25565" openzetten voor TCP en UDP
- Windows firewall, Avast en SPI Firewall van router allemaal uitzetten, werkt nog niet
- Extern IP-adres checken met meerdere sites
- Router er tussenuit halen en server direct op modem proberen, geen resultaat
- Modem proberen te configureren om ports te forwarden, geen config ip kunnen vinden van PacketFront DRG-626s-access-2

Bij elke stap check ik of hij open staat met YouGetSignal (connection refused) en alsnog proberen in te loggen met minecraft op de computer met server zelf en een laptop, steeds geen resultaat, wel lokaal beschikbaar.

Ik snap dat dit soort vragen gek van te worden zijn, maar ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon vinden. Ik denk dat het aan de modem ligt, door wat ik van andere berichten hoor, maar kan ik die op de een of andere manier bereiken zoals de router?

Groet,

Robbert

[ Voor 10% gewijzigd door Cageman op 23-06-2013 00:10 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 15:54

TommieW

Numa numa.

De eerste belangrijke vraag is: Werkt het binnen het netwerk? Voorbeeld:
PC A is de PC met de Minecraft server op IP 192.168.1.50*
PC B is de PC waar je Minecraft op speelt.
Kan je met PC B de MC server van PC A bereiken door 192.168.1.50* als ip in te voeren.

* Uiteraard het IP vervangen door het IP van jouw server PC.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Cageman
TommieW schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:05:
De eerste belangrijke vraag is: Werkt het binnen het netwerk? Voorbeeld:
PC A is de PC met de Minecraft server op IP 192.168.1.50*
PC B is de PC waar je Minecraft op speelt.
Kan je met PC B de MC server van PC A bereiken door 192.168.1.50* als ip in te voeren.

* Uiteraard het IP vervangen door het IP van jouw server PC.
Net getest met mijn laptop, die werkt gewoon met mijn ip adres 192.168.1.109 zonder de port er bij te plakken.
Kwam daardoor op het idee de port weg te laten via internet, werkt niet.

Moet ik in de instellingen van de minecraft server lokaal of extern ip gebruiken?

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Een veelgemaakte fout is om in de server.properties het IP in te voeren. Dit is niet nodig (bewijs) Als je dat leeg laat, werkt het dan wel van buitenaf?

[ Voor 3% gewijzigd door TommieW op 22-06-2013 21:12 ]

• Cageman
TommieW schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:12:
Een veelgemaakte fout is om in de server.properties het IP in te voeren. Dit is niet nodig (bewijs) Als je dat leeg laat, werkt het dan wel van buitenaf?
Ik kwam net pas op het idee lokaal ip te proberen, de rest heb ik altijd leeg gelaten. Jammer. Dankje voor de snelle ideeën!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Weet je zeker dat je het goede "to ip-adres" hebt ingevuld? En dat het vakje er achter van "enabled" aangevinkt is? Weet je ook zeker dat het is opgeslagen? Je kan ook nog proberen de router te rebooten.

• Cageman
TommieW schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:16:
Weet je zeker dat je het goede "to ip-adres" hebt ingevuld? En dat het vakje er achter van "enabled" aangevinkt is? Weet je ook zeker dat het is opgeslagen? Je kan ook nog proberen de router te rebooten.
cmd > ipconfig: Ethernet adapter Local Area Connection:

IPv4 Address: 192.168.1.109
Minecraft Ex.:25565 Int.:25565 To: 192.168.1.109 En ja, enabled

Ik ga nu even rebooten

EDIT: gereboot, geen resultaat, behalve dat mijn lokale IP nu .101 is. Is dat het probleem? Port forward meeveranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door Cageman op 22-06-2013 21:23 ]

• Cageman
Ik heb ook nog uitgevogeld hoe een statisch ip werkt, ingesteld op 192.168.1.151, omdat mijn router tot 150 kan kiezen. Nog steeds geen resultaat, maar ipconfig geeft wel 151 en minecraft kan lokaal gewoon inloggen.

Vooruitboordurend op mijn eigen idee, dat het modem de boosdoener is, heb ik even het model onderzocht.

Het gaat om een Packetfront DRG 626s-access-2

Ik heb geprobeerd achter een ip te komen van dit apparaat om eventuele tweede port forwarding ook goed te zetten, dit schijnt een probleem te kunnen zijn, maar ik kom niet in de config. Heeft iemand een idee wat het IP-adres van dit modem kan zijn?

Default Gateway is 192.168.116.1, maar die geeft niets.

[ Voor 52% gewijzigd door Cageman op 22-06-2013 23:04 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Heeft je modem ook een routing functie? (Dit kan je meestal zien aan dat je modem meerdere poorten uit of WiFi heeft.) Anders moet je inderdaad in de modem doorverwijzen naar je router die weer doorverwijst naar je computer.

Om de UI van je modem te openen, kan je je PC (tijdelijk) direct aan de modem hangen (dus zonder tussenkomst van de router).

• Cageman
TommieW schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:35:
Heeft je modem ook een routing functie? (Dit kan je meestal zien aan dat je modem meerdere poorten uit of WiFi heeft.) Anders moet je inderdaad in de modem doorverwijzen naar je router die weer doorverwijst naar je computer.

Om de UI van je modem te openen, kan je je PC (tijdelijk) direct aan de modem hangen (dus zonder tussenkomst van de router).
Hij heeft de mogelijkheid volgens mij wel, want je kan een op-klik-switch kopen, maar ik gebruik die niet. Ik heb nu mijn laptop direct aan mijn modem, dan kan ik niets configureren (alle soorten default gateways geprobeerd). De server werkt dan ook niet, ik weet niet of het dan zou moeten werken, maar hij werkt niet. Ik heb dus ook geen port forward aan staan nu, ik kan nergens iets aanpassen van het modem.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Veelgemaakte fout:
Een open port check tool alleen werkt als de server ook daadwerkelijk draait.
Een beter alternatief om te testen is http://www.hw-group.com/products/hercules/ die je op de poort laat luisteren met de TCP Server modus. Zo weet je absoluut zeker dat je ook reactie krijgt.
En kun je testen of het werkt door de server uit te zetten. De port check tool geeft dan een "Closed" melding.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Niet je laptop maar je server direct op het modem aansluiten en aan iemand buiten je netwerk vragen of hij kan kijken of de minecraft server werkt.

• Cageman
Even voor de referentie, het gaat om een Minecraft server, later wil ik ook mijn eigen website gaan hosten, maar dit om het te proberen. De minecraft server heb ik dus ook op mijn laptop aan staan terwijl ik de poort test.

EDIT: Die RS232 krijg ik ook niet aan de praat, maar ik betwijfel of er wel iets moet gebeuren bij een minecraft server.

[ Voor 21% gewijzigd door Cageman op 22-06-2013 23:55 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Zoals revertive zegt kan het best zinvol zijn om de laptop met de server even direct op het modem aan te sluiten, en dan aan iemand vragen of hij/zij er verbinding mee kan maken. ;)

• Cageman
TommieW schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:56:
Zoals revertive zegt kan het best zinvol zijn om de laptop met de server even direct op het modem aan te sluiten, en dan aan iemand vragen of hij/zij er verbinding mee kan maken. ;)
Ik heb hem laten testen, werkt niet, met de error: "Can't connect: connection refused"

EDIT: Kan het er aan liggen dat ik in een appartement woon en de verbinding gedeeld is met een hoop anderen, waardoor ik niet bij de port forwarding van dat apparaat kan komen?'

EDIT: Het IP-adres is trouwens 31.223.173.113 en de poort 25565, mocht iemand daarmee kunnen helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Cageman op 23-06-2013 00:17 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Cageman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:06:
[...]

Ik heb hem laten testen, werkt niet, met de error: "Can't connect: connection refused"

EDIT: Kan het er aan liggen dat ik in een appartement woon en de verbinding gedeeld is met een hoop anderen, waardoor ik niet bij de port forwarding van dat apparaat kan komen?
Dan kunnen we nu zeggen - zoals je in de OP zelf al aangeeft - dat het écht in de modem zit... Ik heb geprobeerd even snel een handleiding van dat ding te Googlen, maar daar kwam ook niet veel uit.

• Cageman
TommieW schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:18:
[...]

Dan kunnen we nu zeggen - zoals je in de OP zelf al aangeeft - dat het écht in de modem zit... Ik heb geprobeerd even snel een handleiding van dat ding te Googlen, maar daar kwam ook niet veel uit.
Nee precies, en een IP of een configuratiemogelijkheid kom ik ook nergens tegen. Ik heb ook al een lijst met de meestvoorkomende van die IP's gebruikt om misschien uit toeval iets tegen te komen, maar nee. Ik ga denk ik een mailtje sturen naar de ICT'er van de flat, kijken of hij me verder kan helpen. Mijn hekel aan mijn ISP groeit en groeit... verouderde hardware en een uptime van een half. Nadeel van deze flat is dat je niet kan kiezen.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Hmm... Na wat Googlen lijkt het er op dat dat modem door middel van één of ander tooltje geconfigureerd moet worden, alleen heb ik geen idee hoe dat tooltje heet (en laat staan hoe het werkt). Hoe graag ik je ook wil helpen met het oplossen, denk ik dat het verstandiger is om een mailtje te sturen naar de ICT'er van de flat. :)

• Cageman
TommieW schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:27:
Hmm... Na wat Googlen lijkt het er op dat dat modem door middel van één of ander tooltje geconfigureerd moet worden, alleen heb ik geen idee hoe dat tooltje heet (en laat staan hoe het werkt). Hoe graag ik je ook wil helpen met het oplossen, denk ik dat het verstandiger is om een mailtje te sturen naar de ICT'er van de flat. :)
En dat wordt het plan. Ik ben terug als er beweging in de zaak is. Dank jullie allemaal voor de hulp.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Modems hoef je niet te configureren,
een modem kan geen port forwarden

Welk ip krijgt jouw router ?

(en dan niet wat de websites zeggen, maar kijk in de stats van je router en vertel welk ip bij wan staat)

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 23-06-2013 01:19 ]

Iperf

• Cageman
Ik denk dat je deze bedoelt?: 192.168.116.81

Ik snap alleen niet waar het anders aan zou kunnen liggen. Het kan toch dat in de modem een router ingebouwd zit die alleen zo simpel is gemaakt dat hij alleen nog eenmaal internetkabel doorstuurt?

EDIT:

Toch de rest maar erbij gezet.

Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address: 192.168.116.81
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.116.1
DNS1: 217.21.244.66
DNS2: 217.21.244.7
DNS3: 8.8.8.8
MTU: 1500
DHCP Lease Time: 24 Hour

[ Voor 36% gewijzigd door Cageman op 23-06-2013 02:02 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja dat kan, maar noem het dan geen modem, maar een modemrouter

Dat is een ip adres voor locale subnets, Dat betekend dat er voor jouw router een andere prive router(s) zit die wel het publieke adres krijgen

Het adres van de router voor jouw router is de gateway: 192.168.116.1
Daar kun je niet zomaar bij omdat jouw 2e subnet niet bekend is. je moet dan even direct op inprikken

maar ja zo te zien aan de configuratie is dat geen isp die hem beheerd (8.8.8.8 google dns)

Maar dit is wel het probleem dat je forward niet werkt. omdat dit op de andere router ook gedaan moet worden

Iperf

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Je switch.

Op een modem kan je geen poorten forwarden.

Je hebt als ik het goed lees op je modem een switch aangesloten en op je switch een router en daarop de computer.

Waarom die switch?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Om het beeld even duidelijk te krijgen, je hebt:

Internet -> Flat -> Packetfront DRG 626 access 2 -> Linksys WRT160Nv2 -> switch -> server

Als ik zoek op PacketFront DRG 626 dan kom ik allemaal glasvezelmodems tegen. Weet je zeker dat jouw verbinding wordt gedeeld met de hele flat? Waar staat dat modem, in jouw appartement? Wat geeft http://watismijnip.nl/ aan als jouw IP-adres? (Desnoods via DM als je dat liever niet wereldkundig maakt)

Je gebruikt in ieder geval de DNS-servers van Signet, een zakelijke partij uit Eindhoven. Heb jij zelf (met je bedrijfje) een abonnement bij hun afgesloten of niet? Als je internet inderdaad gedeeld wordt met de hele flat (wat ook verklaard waarom je Linksys een RFC 1918-adres krijgt) dan moet je met de beheerder van de lijn (en mogelijk met de hele VVE) om tafel om te overleggen of je wat poorten geforward mag krijgen.

Veruit het makkelijkste is natuurlijk als je zelf een internetlijn zou hebben, dan heb je je eigen IP-adres en je eigen bandbreedte die je vol mag trekken zonder dat de rest van de flat er last van heeft, en dan kun je ook beter / directer troubleshooten als er iets mis is.

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 23-06-2013 09:50 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Vergeet niet, dat alle poorten BINNEN je eigen netwerk, NIET de modem /. router ingaan. Die blijven IN de switch hangen (ook in die 4-poorts switch van de modem).

Pas als het naar een ander subnet gaat (lees: internet), dan gaat de router wat doen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En anders via een tunnel provider

Iperf

Pagina: 1