Nieuw beeldscherm voor Pc

Pagina: 1
Acties:

• Archang3l
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03-2025
hallo,
ik ben van plan een nieuwe PC te kopen maar omdat ik geen scherm heb moet ik nog 1 kopen.
ik weet helemaal niet waar te beginnen zoeken of naar wat te kijken van opties of specificaties.
hopelijk kan er iemand me helpen.
- Mijn budget tot 200 EURO
- Resolutie 1080P of hoger
- Formaat tussen de 22 en 24"
- systeem gaat vooral worden gebruikt voor gamen dus misschien ook een monitor dat daarbij wat aansluit van specificaties
- minimaal HDMI ingang
Vriendelijke groet

[ Voor 31% gewijzigd door Archang3l op 21-03-2022 16:40 . Reden: Meer info ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:18
Hoe werkt een Aankoopadviesforum? Eigenlijk niet anders dan de andere fora. Je hebt een vraag en zoekt naar een antwoord. Hoe meer voorwerk je hebt gedaan, hoe eerder en hoe beter het advies zal zijn. Anders gezegd : "hoe gedetailleerder de vraag, hoe beter het antwoord zal zijn". Geef bijvoorbeeld naast je budget en doel van aanschaf een paar voorbeelden uit de PW. Wat zijn de minimale eisen die jij stelt? Heb je nog een merkvoorkeur? Wat wil je gaan doen met je nieuwe laptop/systeem/videokaart/SSD? Vragen als "Ik heb 500 euro en ik zoek een laptop", daar kunnen we weinig mee.
Uit: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Kortom: geef wat meer detail zoals budget, schermformaat en resolutie dan krijg je hier een zinnig antwoord. Wil je alsnog een advies dan geef ik je er 1: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Dit is de populairste monitor uit de pricewatch, dus vast ook wel geschikt voor jou.

• Archang3l
Is inderdaad gemakkelijk om advies te krijgen als je meer info krijgt, dus bij deze even aangepast. En sorry voor dit niet eerst te doen

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:18
(Ik help je nu even verder op weg)

En dan komt nu de onvermijdelijke vraag: wat heb je zelf al gevonden? Als je in de pricewatch kijkt zie je links allemaal filters staan, die kun je aanpassen aan je eisen, en dan krijg je zoiets als dit: http://tweakers.net/categ...ASsoSc5SsopUMzQxNlGJra2sB

Ga nu eens die monitoren bekijken, lees wat reviews: post je top 3 ofzo hier en kijk dan eens wat je voor mooi advies krijgt :D

(ik nam aan dat je met een hdmi uitgang een hdmi ingang bedoelt)

• Archang3l
Ben nu aan het rondkijken. is er een groot verschil tussen 2ms en 5ms in games? want de IPS monitoren zijn naar schijnt veel mooier dan TN, terwijl deze wel sneller zijn (2ms).
en wat is het verschil tussen 60 en 75Hz?

http://tweakers.net/price...;271809;323479/categorie/ deze heb ik nu gevonden dat eventueel wel zouden gaan.

alvast bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door Archang3l op 22-06-2013 23:17 ]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
van die ms kan ik weinig vertellen
maar tussen 60 en 75 Hz is je frame per second die je op je scherm ziet
een 60 Hz monitor kan maar max. 60 fps tonen en 75 Hz 75 fps
maar dan moet je al dikke hardware hebben die constant 60 fps kan geven en al helemaal voor 75 Hz
zie link reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race
maar met wat kleine instellingen lager lukt het wel om 60 fps te halen
dus ik weet niet wat je nieuwe pc zal zijn

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Er is geen groot verschil tussen deze 2ms en 5ms in games. Dit wil enkel zeggen hoe snel je monitor reageert wanneer hij van zwart-wit-zwart moet gaan. Iets dat heel zelden voorkomt en als dit in 2 of 5ms gebeurt zal je niet snel zien.

Als vergelijking: met een normaal toetsenbord worden je toetsen pas om de 8ms doorgestuurd. Die vertraging merk je ook niet. Polling rate van 125Hz voor de mensen die hier iets van kennen.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:07
Wel even een tip: ga de lg's in de winkel bekijken. Je kan ze met je pink optillen en door een briesje gaan ze schots en scheef wiebelen.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb zelf een IPS 237L en het scherm is erg mooi van enig wiebelen heb ik geen last!
Tenzij je zelf tegen het scherm gaat duwen met je handen natuurlijk... De mensen die bij normaal gebruik daar wel last van hebben die hebben gewoon een slecht (onstabiel) bureau!

Of die rammen op hun toetsenbord en mishandelen hun muis wellicht tijdens het gamen ;) ? Anders zie ik echt niet in hoe zei hun monitor laten wiebelen tijdens normaal gebruik.
Draakje5 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:59:
Wel even een tip: ga de lg's in de winkel bekijken. Je kan ze met je pink optillen en door een briesje gaan ze schots en scheef wiebelen.
Door een briesje gaan ze schots en scheef wiebelen een echte :+ ben je Draakje5 heb je zelf de LG? Of is het alleen na praten van anderen ? Want dit is uitermate overdreven onzin wat je hier loopt te verkopen 8) .

[ Voor 52% gewijzigd door JT888 op 24-06-2013 00:52 ]

Pagina: 1