Toon posts:

p3 700@784

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb mijn p3 nu eindelijk wat hoger geklokt gekregen. loopt nu op 112 FSB. De temperatuur volgens via hw monitor is 43 graden, bij zware belasting loopt dit op naar zon 47-48. is dat hoog?? de standaard koeler zit er nog op, dus daar kunnen we niet te veel van verwachten. :)

zou ik 133 kunnen halen met betrere koeling?? loopt nu vast bij 115 (in windows, hij boot wel gewoon) bij 133 fsb knalt hij in het logo scherm van windhoos eruit.

rest van t systeem

aopen AX 64 (via apollo pro)
3 x 64 pc 100 sdram
2 x seagate 8,4 u ata 66
hercules geforce SDR
soundblaster live

voilgens mij moet het namelijk wel kunnen, maar moet ik dan veel versleutelen aan mijn processor enzo??

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Opzich is de 931 Mhz volgens mij wel te halen. Maar, dan moet je mazzel hebben en natuurlijk een betere koeling erop zetten (cpu en kast)
Maarja, het is natuurlijk altijd een kwestie van proberen, en geluk hebben.

specs

Verwijderd

Volgens mij moet het ook wel kunnen op hogere snelheden. Het feit dat hij wel boot, maat Windows niet inkomt, kan volgens mij aan de volgende dingen liggen:

- De videokaart: werkt een Hercules een beetje lekker op hoge AGP snelheden? Probeer trouwens eens in de BIOS de AGP 2x uit te zetten.

- Het geheugen: probeer het eerst eens met 1 enkele DIMM, en plant daarna een-voor-een die andere er in.

- De processor: Zet er sowieso een goeie koeler op (Golden Orb of Alpha of die nieuwe GlobalWin), anders hoef je er niet eens aan te beginnen (FSB >112 bedoel ik). En laat de kap van de kast er eens af, scheelt ook een paar graden.

mARCO

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst es een andere koeler halen dan, ik heb al een miditower met extra kastfan, dus das wel goed. Hercules weet ik niet hoe die werkt op hope agp, maar als ik 133 draai is de agp toch vanzelf lager?? (1/2??) volgens mij doet de aopen ax64 dat automatisch.

waar haal ik een goeie koeler?