Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-06 22:30
Beste Tweakers,

Wil graag eens een telelens aanschaffen, alleen wil ik daar niet teveel aan uitgeven.
Ik zag de EF-S 55-250mm voorbij komen voor 250,- en ken iemand die deze ook gebruikt en hier scherpe foto's mee schiet. Deze lens lijkt mij sowieso een leuke toevoeging, maar zou deze ook nog werken met een x2 converter? Ik had namelijk iets gehoord met het verliezen van je AF door een te klein diafragma.

Ik heb zelf een Canon 60D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt dan geen autofocus meer inderdaad en ik gok dat converters mogelijk niet eens passen op die lens. Althans, bij Nikon passen er geen teleconverters op dergelijke consumer telezooms. Hoe die compatibiliteit bij canon precies zit zou ik niet durven zeggen, maar is wel iets om rekening mee te houden.

Verder vergroot je met een teleconverter ook alle imperfecties uit, dus wil je een TC eigenlijk alleen gebruiken op optisch erg goede lenzen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die van Canon en Sigma passen niet op EF-S-lenzen. Andere fabrikanten weet ik niet zeker, maar vermoed dat dat fysiek ook niet gaat lukken.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Voor zover ik weet is er geen enkele converter die compatibel is met EF-S objectieven, je kan er dus geen teleconverter mee gebruiken. Niet die van Kenko, Canon, Sigma, Tamron... Enkel mss die die op een filterdraad monteren, maar dat gaat heel slechte beeldkwaliteit opleveren. Als je meer dan 250mm nodig hebt, koop een andere lens met meer bereik.

De huidige nieuwprijs is overigens €176 (pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II), dus als je die langs hebt zien komen voor 250 (tweedehands?) is dat veel te duur.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

250 is de prijs die je in verschillende fysieke elektronica zaken tegenkomt, gok dat ie 'm daar heeft gezien. Is inderdaad beduidend goedkoper te krijgen bij verschillende camera (web)shops.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Had al dat vermoeden van die TC, jammer maar 250mm is voor nu ook even voldoende :)

250,- stond op kieskeurig, had nog niet in de Tweakers PW gekeken.
176,- is geen geld... Iemand nog ervaringen met deze lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 13:58
Ik heb hem zelf niet, maar wel eens met die van een collega geschoten. Prima lens voor erg weinig. Bouwkwaliteit is weinig indrukwekkend, maar 250mm is een fijne lengte, IS is erg handig en hij kan ook vrij dichtbij voor semi-macro.

Als je hem nieuw zou kopen: voor ietsje meer (75 - 100 euro meer gemiddeld) heb je een Tamron 70-300mm VC en dat is wel een betere lens. Die kan 50mm verder, heeft betere IS (VC), is wat scherper en veel beter gebouwd. De 55-250mm is vooral gunstig om in een dubbele kit te kopen (samen met 18-55).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, hij is scherper dan de Canon EF 70-300 non-IS en prima waar voor z'n geld. Bij al deze uitgaven is mijn advies wel om ook naar de 70-200 f/4L te lijken. Tweedehands voor €350 op de kop te tikken, betere beeldkwaliteit en in jouw geval: in de toekomst bruikbaar met teleconverter. Weet je budget niet, maar met de 70-200 ga je bijna nooit verkeerd.

Als je de IS echter nodig hebt en de laatste 50mm belangrijker vindt dan beeldkwaliteit (bedenk dat je met een 60D genoeg ruimte hebt om te croppen) dan is de 55-250 een prima lens.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ik heb de reviews van de Tamron 70-300 VC bekeken en ben ervan overtuigd dat die lens wellicht een betere keuze is dan de Canon. Dankje voor de tip SndBastard! Ik ga eens kijken als die nog ergens 2e hands te vinden is :)
Pagina: 1