Toon posts:

Wi-Fi sterkte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een probleem. Ik gebruik op dit moment Wi-Fi bij mijn computer, en de router zit op de begane grond en ik zit op de 2de verdieping. Ik ontvang maar een fractie van het beschikbare internet en de Wi-Fi sterkte is vaak onregelmatig. Een kabel gebruiken word moeilijk, want ik heb alleen maar wat telefoondraden en televisiedraden naar de 2de verdieping. Het is ook heel lelijk om een draad langs de trap naar boven te laten gaan. Ik kan een Wi-Fi repeater kopen, maar dan word het nog steeds niet zo snel als internet met een kabel. Zou het voldoende effect hebben om hier een Wi-Fi versterker/repeater tussen te zetten?

P.S. Misschien is het mogelijk om van een TV/telefoondraad een internetkabel te maken?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zitten die bestaande kabels in een buis en zijn ze ongebruikt? Dan zou je wellicht zo'n kabel kunnen gebruiken om een netwerkkabel door dezelfde buis te trekken.

Anders op een gunstiger punt waar wel een bekabelde aansluiting is een extra AP plaatsen. Repeaters en dergelijke wordt het meestal niet heel veel beter door.

Of met powerline spul aan de gang, maar de resultaten die dat geeft zijn ook lastig te voorspellen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:57
Welke draadloze router heb je nu?
Je kan anders altijd proberen gebruik te maken van powerlines (maar ben daar zelf geen fan van).
Kijk ook eens of je signaal verstoort wordt door andere routers die op hetzelfde kanaal uitzenden.

Zelf daarnet eventjes getest door op de zolder te gaan (= 2e verdieping).
Ik haal nog vlotjes 30 Mbit/sec (van de 60 dit ik heb in mijn abbo).

Dit is mijn router: pricewatch: Asus RT-N66U

[ Voor 11% gewijzigd door CedricD op 22-06-2013 15:03 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
P.S. Misschien is het mogelijk om van een TV/telefoondraad een internetkabel te maken?
Nou, ik zou aanraden om te kijken of hier niet een netwerkkabel langs past.

Je zou ook nog naar een netwerk via het stopcontact kunnen kijken.

@CedricD; Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de materialen en andere straling in het gebouw. Zonder die specs, is het totaal niet te vergelijken.

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 22-06-2013 15:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 16:13
CedricD schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:02:
Je kan anders altijd proberen gebruik te maken van powerlines (maar ben daar zelf geen fan van).
Ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik hoor van die powerlines(ik neem aan dat je dit bedoeld).
Waarom zou je dit afraden, het klinkt ideaal voor deze situatie?
Zou je alsnog veel netwerk verliezen?
Sowieso is het natuurlijk jammer om op een computer geen netwerkkabels te hebben maar te moeten werken met een draadloos internet kaart.

• CedricD
Room42 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:03:
[...]

@CedricD; Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de materialen en andere straling in het gebouw. Zonder die specs, is het totaal niet te vergelijken.
Klopt. Maar met een andere router die op dezelfde plaats staat heb ik totaal geen bereik meer.
Met deze van Asus haal ik nog 30 Mbit/sec op die plaats. Wil gewoon duidelijk maken dat een router veel verschil maakt.
Zinloos1 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:09:
[...]

Ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik hoor van die powerlines(ik neem aan dat je dit bedoeld).
Sowieso is het natuurlijk jammer om op een computer geen internet kabel te hebben maar te moeten werken met een draadloos internet kaart.
Ja dat bedoel ik.
Je kan het proberen maar het is zoals Orion84 zegt moeilijk te voorspellen hoe ze gaan presteren.
Wij hebben dit vroeger ook nog gehad maar het was geen al te groot succes :+.
We hebben er dan maar eens werk van gemaakt om een kabel te trekken en het is toch een verademing :) .

Werkt het goed dan heb je een oplossing voor €40. Werkt het niet naar behoren dan verkoop je ze op marktplaats voor €30 en kan je het via een andere manier proberen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Internetkabels bestaan niet, netwerkkabels wel. Ethernetkabels ook. En patchkabels.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je eigenlijk al geprobeerd om het kanaal van je draadloze netwerk aan te passen? Misschien lopen de buren te storen.

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Als je een wireless USB adapter gebruikt kun je die met een verlengkabel ergens anders plaatsen.
De antenne van je wireless router zou je ook nog horizontaal kunnen zetten.
Ik zelf heb zo een excellent signaal op de 2e verdieping.

• CedricD
joec schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:02:
Als je een wireless USB adapter gebruikt kun je die met een verlengkabel ergens anders plaatsen.
De antenne van je wireless router zou je ook nog horizontaal kunnen zetten.
Ik zelf heb zo een excellent signaal op de 2e verdieping.
Mijn ervaring met wireless USB adapters zijn oerslecht. Plug ik zoiets in krijg ik amper ontvangst.
Als je dan nog een verlangkabel moet gebruiken om uberhaupt iets te kunnen ontvangen dan kan je beter voor powerlines gaan.

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Als powerlines in die situatie goed werken is dat een mooiere oplossing. Je bent er dan niet met de € 20 die ik kwijt was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment de Apple Airport Extreme (de versie voor deze versie http://store.apple.com/nl/product/ME918/airport-extreme). Inderdaad, internetkabels bestaan niet xd

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anders is wellicht MoCa nog een optie. Da's niks anders dan je ethernet over de bestaande coaxkabel (voor TV) versturen. Kosten zijn geloof ik iets hoger dan die voor Powerline, maar de verbinding schijnt een stuk stabieler te zijn :)

Ik ken alleen geen specifieke producten, maar als je hier kijkt: http://www.mocalliance.org/industry/certified_products.php zul je vast wel wat wat kunnen vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In NL is Hirschmann's Moka16 het makkelijkst te vinden (o.a. op Bol.com - al zijn ze daar echt duur). Merk maakt iig niets uit, alle MoCA 1.1 devices gebruiken zelfde chipset en bieden dus zelfde prestaties. MoCA 2.0 zou uit zijn, maar ik heb nog niets echt in handen gehad. Met 1.1 haal je stabiel 170Mbps tussen twee apparaten.

Oslik blyat! Oslik!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Zinloos1 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:09:
[...]

Sowieso is het natuurlijk jammer om op een computer geen netwerkkabels te hebben maar te moeten werken met een draadloos internet kaart.
Het is ook ideaal maar de gebruikservaringen verschillen enorm. Heeft sterk te maken met hoe de groepen ingedeeld zijn, kwaliteit van de leidingen in de muur, van - naar welke ruimte je wilt, etc.

Ik heb er zelfs goede ervaring mee in een bedrijfsverzamelgebouw over verschillende groepen heen maar er zijn ook situaties bekend waarin woonhuizen amper een verdieping weten te overbruggen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Ik kan ze iets goedkoper leveren (8 euro minder per stuk).

Vergeet niet, je hebt er minimaal TWEE nodig, anders werkt het niet.

Diegene die ze wil hebben, laat maar een PM achter.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 16:24

CasGas

.

CedricD schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:41:
[...]

Mijn ervaring met wireless USB adapters zijn oerslecht. Plug ik zoiets in krijg ik amper ontvangst.
Als je dan nog een verlangkabel moet gebruiken om uberhaupt iets te kunnen ontvangen dan kan je beter voor powerlines gaan.
Dan gebruik je toch echt niet de goede, er zijn genoeg usb wlan adapters die echt goed hun werk doen, zoals een ALFA Network AWUS036H of een AWUS036NEH.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Pagina: 1