Bovenkant heatsink raakt zijkant case. Ok of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Ben aan het upgraden dus wat ouder materiaal verhuist vanuit een riante coolermaster case naar een kleinere behuizing. Het leek allemaal net te passen alleen als ik de zijkant van de case erop doe raken de bovenkanten van de zes heatpipes van de CPU koeler nèt de zijkant. Ik maak me geen zorgen om druk op de CPU ofzo want dat is er nauwelijks. De vraag is puur of het een sluitingsprobleem zou opleveren of dat het good to go is. Cooler is trouwens een Scythe Mine Rev B. Echt net aan dat de heatpipes tegen de case komen

Bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon doen
Geeft zelfs wat extra koeling dan :P

Iperf

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wel even checken of de boel niet tegen elkaar gaat staan trillen op het moment dat er fans / schijven aan draaien. Want als trillingen van de behuizing worden doorgegeven aan die koeler, dan kan ik me voorstellen dat dat op termijn niet zo heel goed is voor het moderbord / socket / CPU.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tomcat84
copy, zal trillingen in de gaten houden. Maar geen issues kwa kortsluiting of iets dergelijks dus?

thanks!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoop niet dat je koeltoren onder stroom komt te staan, dan heb je wel een probleem. Idem dito voor je kast.

Wel kijken of de druk niet te hoog is, sommige cpu's houden niet van hoge druk.

People as things, that’s where it starts.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Ga je met deze PC nog veel verhuizen (LAN parties of wat dan ook)? Want zodra je 'm achter in een auto neerlegt en dan dingen er bovenop gaat stapelen gaat de druk wel meteen op de processor, socket en moederbord.

Voor kortsluiting hoef je verder niet bang te zijn; geluidsoverlast door trillingen misschien wel maar dat is een kwestie van uitproberen.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:47:
Hoop niet dat je koeltoren onder stroom komt te staan, dan heb je wel een probleem. Idem dito voor je kast.

Wel kijken of de druk niet te hoog is, sommige cpu's houden niet van hoge druk.
Weinig kans dat dit gebeurt lijkt me. Anders plak je er wat papier tussen, dan weet je zeker dat het niet geleidt.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Tomcat84
vanaalten schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:54:
Ga je met deze PC nog veel verhuizen (LAN parties of wat dan ook)? Want zodra je 'm achter in een auto neerlegt en dan dingen er bovenop gaat stapelen gaat de druk wel meteen op de processor, socket en moederbord.

Voor kortsluiting hoef je verder niet bang te zijn; geluidsoverlast door trillingen misschien wel maar dat is een kwestie van uitproberen.
Nope, wordt permanent op 1 plek geparkeerd. Maar goeie headsup.

Bedankt allemaal. Ga het straks proberen :)

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wat stroom aangaat, als je je PC niet aansluite op een geaard stopcontact dan kan er wel degelijk stroom op de kast staan. Als je dan je pc op bijvoorbeeld een TV aaansluit die op een ander stopcontact zit dan je pc dan kan het zijn dat daar een redelijke hoeveelheid stroom gaat lopen. Dus of het geheel veilig is, wie weet.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Orion84 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:04:
Wel even checken of de boel niet tegen elkaar gaat staan trillen op het moment dat er fans / schijven aan draaien. Want als trillingen van de behuizing worden doorgegeven aan die koeler, dan kan ik me voorstellen dat dat op termijn niet zo heel goed is voor het moderbord / socket / CPU.
Juist andersom zou ik denken dan.

Dus dat je kast gaat resoneren door de trillingen van de fans op je koeler. Dat is bloedirritant qua geluid :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 15:12
Het is hierboven al gezegd, maar je moet er inderdaad rekening mee houden dat je kast als een soort aarde werkt. Zou niet graag een eventuele lekstroom via de kast door de heatsink naar de cpu sturen.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

MathijsR schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:27:
Het is hierboven al gezegd, maar je moet er inderdaad rekening mee houden dat je kast als een soort aarde werkt. Zou niet graag een eventuele lekstroom via de kast door de heatsink naar de cpu sturen.
De heatsink zit via je mobo ook gewoon op de aarde hoor, volg de lijntjes op je moederbord maar vanaf de schroefgaten van de heatsink ;)

• Tomcat84
Tot nu toe nog niet geelectrocuteerd dus het lijkt te werken allemaal. Ook geen issues met vibraties of geluid.

Allen bedankt!
Pagina: 1