Fotowedstrijd - Zouden jullie willen stemmen?

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unites
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik doe net zoals een ander lid mee met een fotowedstrijd. Ik heb zelf niet de beste foto, maar wil toch graag landen in de top 10, omdat ik mijn foto aan de ene kant wel bijzonder vind.

Zouden jullie misschien willen stemmen? Alvast bedankt!

*knip*

Ook hoor ik jullie reacties graag!

Informatie:
Dit is een foto van 'Lady Gaga', gemaakt tijdens haar 'Born This Way Ball Tour'. Ze zingt hier volgens mij het nummer 'Edge Of Glory'. De foto is door de site wel iets vager vind ik. Ik doe mee omdat ik deze foto best oké vind en graag beoordeelt wil worden door een vakjury.

Groet! :)

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 22-06-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:31
Ik ga niet stemmen, en wel om de volgende redenen.

Punt 1: die wedstrijd is wat mij betreft een aanfluiting. Merendeel inzendingen voldoet niet eens aan de (hele simpele, duidelijke) voorwaarden. Lezen mensen dan echt niet meer, of zijn ze gewoon echt zo d*m?
Om te winnen heb je veel vriendjes nodig, kwaliteit lijkt ondergeschikt.

Punt 2: je hebt een puur een profiel aangemaakt vanwege die wedstrijd (niet eens een wedstrijd van tweakers zelf, wat doe je hier?). In plaats van een nuttige bijdrage te leveren aan dit mooie forum, kom je voor persoonlijk gewin. No thx.

Punt 3: gewoon, omdat het kan.

Succes verder. Jouw foto voldoet in ieder geval aan de voorwaarden ;)

Groet! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sjekster op 22-06-2013 13:53 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Sjekster schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:52:
Punt 1: die wedstrijd is wat mij betreft een aanfluiting. Merendeel inzendingen voldoet niet eens aan de (hele simpele, duidelijke) voorwaarden. Lezen mensen dan echt niet meer, of zijn ze gewoon echt zo d*m?
Om te winnen heb je veel vriendjes nodig, kwaliteit lijkt ondergeschikt.
Nou nou, daar ben ik het niet mee eens. Klopt, er doen veel mensen mee die selfies opsturen, maar dat zijn naar mijn mening geen serieuze inzendingen (meer om op het internet te staan of zo? maar dat weet ik niet zeker). Ik doe ook mee (heb nu iets van 700 stemmen) en met een beetje geluk sta ik binnenkort in de krant. Dat lijkt me echt kicken, alleen die prijs al (publiceren om je werk (en dus niet begeleidend beeldmateriaal bij een artikel) in een nationale krant) is zeker geen aanfluiting te noemen. Die Canon 6D voor de winnaar is natuurlijk helemaal niet verkeerd :+

Wel erg jammer dat je dus niet kan sorteren op populariteit van inzendingen, daar heeft het NRC een kans gemist.

Ben het verder trouwens helemaal met je eens.

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 22-06-2013 14:53 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Zorg dat je bij de beste 10 zit door je familie en vrienden te laten stemmen op jouw foto... De beste 10 foto's worden voorgelegd aan een vakjury. De vakjury kiest de winnende foto."

Het staat er letterlijk dat degene die wint zo veel mogelijk vrienden en familie moet laten stemmen. Als ik de site zie is het zo onnoverzichtelijk is dat je niet eens kan opvallen met een goede foto. Lijkt me leuk om mee te doen, maar de sluitingsdatum is al op 24 juni en de andere foto's staan er al veel langer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, maar in de wedstrijdvoorwaarden staat wel dat het thema "weinig licht" moet zijn. Voldoet 'ie daar volgens de jury niet aan, doet je foto niet mee en kiezen ze nummer 11 op de lijst.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:31
Het blijft grotendeels een kwestie van reclame maken voor je eigen foto, delen op social media en vriendjes en familie inschakelen. Er zullen vast uitzonderingen zijn (met 700+ stemmen zal jij daar misschien ook wel eentje van zijn), maar ik vind zo'n opzet gewoon niet passen bij een fotowedstrijd, Canon en NRC. Sorry ;). Verder wel een hele mooie foto die je hebt ingezonden hoor!

Btw, wat ik uit de comments op Canon's FB pagina heb begrepen, is dat ze die vakjury later pas hebben toegevoegd aan de regels?
tobiasvs schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:04:
Ja, maar in de wedstrijdvoorwaarden staat wel dat het thema "weinig licht" moet zijn. Voldoet 'ie daar volgens de jury niet aan, doet je foto niet mee en kiezen ze nummer 11 op de lijst.
Maar die foute foto's hebben wel een heleboel potentiële stemmen op andere foto's weggekaapt.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjekster op 22-06-2013 15:06 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier is GoT niet voor bedoeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.