Welke videokaarten te kopen.

Pagina: 1
Acties:

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-02 16:18
Dag mede-tweakers.

Een vriend van mij heeft een PC staan met in totaal 3 videokaarten (2x Geforce GTX 550 TI) nu is 1 van deze geforce kaartjes gesneuveld, helaas is deze kaart ook niet meer leverbaar.
Nu ben ik dus opzoek naar 2 alternatieve kaartjes voor niet al te hoge prijs. Welke kaartjes zullen goed en geschikt zijn voor hetgeen wat ze moeten doen?

De kaarten moeten per stuk 2 beeldschermen aansturen met een powershow (1920x1200 resolutie) Powershow verandert ook van Dia's dus dit moet beetje fatsoenlijk snel gaan. Kaarten het liefst beschikken over VGA, DVI en HDMI.
Iemand enig idee welke kaartjes dit aan zouden kunnen?
Owja; maximale prijs 2 kaartjes samen €200,-

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Je hebt er geen snelle videokaart voor nodig, en er zijn videokaarten die 4 of meer monitoren kunnen aansturen.
Ik zou dus gewoon de goedkoopste kaart kopen waar je al je monitoren op kunt aansluiten.
(wat voor monitoren gebruik je, welke aansluiting?)

• Senza221
Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat voor monitoren het zijn, weet alleen dat ze op resolutie 1920x1200 moeten draaien.
er moeten er 3 op een VGA aansluiting draaien en 1 op een HDMI.
Ik heb connectors van DVI naar VGA ;)

Maar.. ik zou het dus met dezen wel kunnen doen?
pricewatch: Club3D GeForce GT 610

• Senza221
Of.. als iemand nog een ander goed alternatief heeft?
wil dit weekend bestellen zodat ik maandag aan de gang kan ;)

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Doet hij ook gamen ? anders zou je voor een Maxtrog kunnen kijken. Alleen zijn die dingen duur, erg duur.

TIME TO UPGRADE !!!

• Senza221
Nope, niks aan gamen ;)
ding staat in een cafetaria, waar ze hem gebruiken om op 4 schermen een powershow (powerpoint) te draaien met de menu's.

• Senza221

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
Let wel op dat er echt DVI-I op zit als je 2 x VGA uit zo'n kaart wilt halen, want heel veel moderne GPU's ondersteunen nog maar een enkele VGA aansluiting. Zo zit er op die Gigabyte enkel DVI-D en volgens de specs op Tweakers heeft de Sapphire DVI-I maar als ik het goed zie zit er een DVI-D connector op. Andersom komt ook vaak voor, ook al zie je een DVI-I connector kan het nog zijn dat deze elektrisch slechts DVI-D is.

• Senza221
Dus.. even voor de duidelijkheid,

Volgens jullie kunnen 2
pricewatch: Club3D GeForce GT 610

Gerust doen wat ze moeten doen?
Dus een powershow draaien op 1920x1200 resolutie?
Vind namelijk jammer er als ik ze haal en als ze het dan alsnog niet trekken :p
Pagina: 1