NAS met usb HD, snel kopieren?

Pagina: 1
Acties:

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Ik heb een NAS systeem (voor wat het er in dit geval toe doet, het is een LG NAS N1A1 1TB) met daaraan gekoppeld een externe HD via USB.
Alles werkt prima.

Enkel, ik kan mijn NAS systeem geen opdracht geven om torrents/downloads direct op te slaan op de externe schijf. zo zit mijn 1TB van de NAS nu vol, en wil ik graag de 3TB van mijn externe schijf gebruiken.

Nu is het zo dat als ik de content van de NAS/Ext. USB wil benaderen ik dat via een willekeurig systeem kan doen (laptop, mediaspeler, smartphone enz) maar als ik bijvoorbeeld dan content wil verplaatsen van de NAS naar de externe schijf dat altijd via het betreffende medium gaat wat ik op dat moment gebruik. Het is dan dus een proces van NAS > Laptop > Ext. HD.

Duurt lang!

Vraag is dus; Hoe krijg ik nou 2 apparaten die direct aan elkaar gekoppeld zijn zover dat ze gegevens uit kunnen wisselen op de snelst mogelijke manier, het liefst zonder tussenkomst van een 3e apparaat wat daar dan ook aan voor moet blijven staan...?

(ik sta voor alles open, heel bekend met enige programmeercommando's ben ik nóg niet, maar als het er voor nodig is....)

Het kan altijd beter of meer..

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
niemand met een tip?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
Als die NAS (ken hem zo niet) geen eigen interface heeft (Zoals een Synology bijvoorbeeld wel heeft) waarmee de files overgekopieerd kunnen worden van X naar Y, is het lijkt mij niet mogelijk om dit zonder een 'tussenapparaat' te doen.

Enigste wat ik me kan bedenken om de snelheid te verbeteren is om de USB HDD aan je PC/laptop te hangen en dan vanaf de NAS naar de USB schijf te kopieeren.
(er wordt dan dus alleen geupload vanaf de NAS naar de PC, in plaats van 2 kanten op.. daarnaast KAN het zo zijn dat de schijf op de PC sneller wegschijft :)
Maarja als dit vaak moet gebeuren is het niet echt praktisch natuurlijk... maar waarschijnlijk wel sneller :P

Andere oplossing is beide kastjes openschroeven en het 1TB model vervangen voor die van 3 TB :P

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 24-06-2013 23:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Wat je waarschijnlijk wil is de externe disk mounten op de NAS. Helaas ken ik de LG niet...heb je toegang via een cli?
Waarom kan je je "NAS systeem geen opdracht geven om torrents/downloads direct op te slaan op de externe schijf. "?
Heeft LG een forum/heb je al op Internet gezocht?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:23:
Wat je waarschijnlijk wil is de externe disk mounten op de NAS. Helaas ken ik de LG niet...heb je toegang via een cli?
Waarom kan je je "NAS systeem geen opdracht geven om torrents/downloads direct op te slaan op de externe schijf. "?
Heeft LG een forum/heb je al op Internet gezocht?
LG heeft wel een forum, maar daar wordt deze vraag niet behandeld. Ook het verdere zoeken leverde me niet veel op.
SmiGueL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:46:
Als die NAS (ken hem zo niet) geen eigen interface heeft (Zoals een Synology bijvoorbeeld wel heeft) waarmee de files overgekopieerd kunnen worden van X naar Y, is het lijkt mij niet mogelijk om dit zonder een 'tussenapparaat' te doen.
De LG Nas heeft een redelijke simpele UI voor wat instellingen mbt FTP, DNS servers en toegang tot de Torrent client. Ik kan kiezen waar Torrents opgeslagen worden, maar dan is de ext-hd niet beschikbaar.
De optie om de ext-hd inderdaad aan te sluiten op de PC en dan te kopieren klinkt zo slecht nog niet maar zou wel jammer zijn...

Misschien is dit na 3 jaar eindelijk een van de duidelijke redenen waarom deze NAS €100 goedkoper was dan alle anderen. Andere ongemakken heb ik verder nooit gehad.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
Dat is sowieso een van de redenen dat hij goedkoper is dan bijv. een Synology/QNAP :P

Ik was een half jaar terug ook op zoek naar een NAS en toen ik de interface van Synology zag was ik echt 'blown away' :P
http://www.synology.nl/products/dsm_livedemo.php?lang=nld

Probeer deze LIVE DEMO voor de grap even, mocht je het via-de-pc kopiëren ooit zat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 25-06-2013 10:38 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1