Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Bij m'n vriendin heb ik binnenkort de klipsch quintet III home cinema set.
Nu was mijn oog op bovenvermelde receiver gevallen maar volgens deze site : http://www.hometheater.co...eceivers-ht-labs-measures , kan de receiver geen 5.1 set aan die 8 ohm nodig heeft, want hij schiet in beveiliging...

Klopt dit of mag ik negeren wat de site vermeld?

Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De site werkt hier niet, maar je aanname is niet helemaal juist. Sowieso is een speaker nooit een vaste waarde qua weerstand, impedantie. De 4, 6 of 8 Ohm die je in 99% van de gevallen ziet is de nominale waarde van een set, dus het gemiddelde. Ook verneukeratief, want mijn speakers zijn nominaal 8 Ohm en lijken dus zeer makkelijk aan te sturen. Echter dippen ze tot onder de 3 Ohm wat voor sommige receivers weer lastig kan zijn. Maar goed, terug naar die Yamaha: zeggen dat 8 Ohm niet werkt is dus niet correct. Het is een bepaald vermogen wat de Yamaha niet kan leveren en daardoor in de beveiliging springt. In de meeste gevallen zal je hier geen last van hebben aangezien je niet aan dat vermogen komt, voor normaal gebruik heb je namelijk maar een paar Watt nodig. Echter als je eens flink wilt knallen kan je tegen beperkingen aan gaan lopen. Hangt ook weer af van de speakers, want hoe hoger het rendement van de speakers des te minder vermogen heb je nodig om - bijvoorbeeld - tot de 100 dB te komen.

Lange post kort; het zal in de meeste gevallen goed zijn. Maar er is meer op de markt dan Yamaha, kijk eens naar Pioneer, Denon, et cetera. Wellicht zelfs naar Onkyo, al zijn die kwalitatief gezien ook zeker niet de beste.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.