Downgraden van Lion naar Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37
Beste mede-tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar een antwoord, maar kan niet echt een eenduidig antwoord vinden op de volgende vraag:

Ik heb een MBP mid 2010, ik heb deze gekocht met destijds uiteraard OSX Snow Leopard, nu is het zo dat ik mijn MBP ga verkopen, momenteel draait er Mountain Lion op. Gekocht via mijn iTunes account. Hoe downgrade ik mijn Moutain Lion installatie naar de destijds origineel meegeleverde Snow Leopard?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:21
Steek de Snow Leopard cd erin die je erbij gekregen hebt? En als deze kwijt is kan je deze opnieuw downloaden.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 14:27
Malantur schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:36:
Steek de Snow Leopard cd erin die je erbij gekregen hebt? En als deze kwijt is kan je deze opnieuw downloaden.
Volgens mij gaat dat niet meer zo gemakkelijk omdat waarschijnlijk de EFI (geloof ik) geupdate is voor onder andere internet recovery.

Althans dat was bij mijn iMac zo, maar die had wel vanuit de fabriek Lion (alhoewel diezelfde hardware in het verleden ook met snow leopard geleverd is).

Valt in ieder geval natuurlijk wel te proberen. Ik ben wel benieuwd of dat werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Sorry, ik lees echt heel slecht vandaag. 8)7

Ik lees her en der dat het niet mogelijk is om te downgraden naar SL vanaf ML. In ieder geval niet vanaf de install disk SL.

[ Voor 59% gewijzigd door RnB op 22-06-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:11

FZ6

Of het simpel kan weet ik niet...maar...

Waarom wil je precies downgraden?
Je kunt bij verkoop dan toch ook gewoon 'n clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het 'probleem' wat de SL installer je zal voorschotelen is dat de geïnstalleerde versie van OSX te nieuw is om 'iets' mee te doen.

De oplossing is om in de Installer van SL naar het Utilities menu te gaan, en met Disk Utility je harddisk leeg te maken. Vervolgens zou je gewoon een clean install van Snow Leopard moeten kunnen doen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"downgraden" kan niet,

je kunt wel je partitie's opheffen, 1 nieuwe partitie maken en snow leopard instaleren.
dit alles moet je van de instalatie dvd doen.
uitleg hoe
http://support.apple.com/kb/ht3910

oorzaak is de recovery partitie die sinds lion op de hdd aanwezig is, vandaar dat ALLE
partities verwijderd moeten worden. ook de recovery partitie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ik wil wanneer ik mn MBP verkoop, Snow Leopard er weer op hebben, omdat Mountain Lion op mijn itunes account is gekocht en de persoon aan wie ik m'n MBP verkoop deze aankoop nog niet heeft gedaan. Origineel stond er ook Snow Leopard op toen ik 'm kocht. De cd's enz heb ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De grap is dat het geen moer uitmaakt als je hem met Lion verkoopt. Je hoeft namelijk niet in te loggen met je iTunes account :) Dus je kunt hem prima met Lion afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

Precies...
Heb ik ook gedaan bij m'n vorige Macbook.

Clean install en OSX vraagt pas bij de volgende update om 'n account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:09
je kan gewoon booten van de recovery partitie, je disk wipen, (met 0nullen overschrijven) en dan via de internet recovery ML overnieuw installeren dan is die aan niks gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Dus als ik het goed begrijp, kan diegene aan wie ik 'm verkoop 'm installeren met zijn iTunes account, ondanks dat hij zelf ML niet heeft gekocht? Of moet ie dan alsnog ML aanschaffen na inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

installeren doe je zelf, middels 'n schone installatie.

Een itunes account is dan niet verplicht om op te geven, dit kan in een later stadium ook nog en kan de koper dit gewoon doen.

Zodra diegene ermee aan het werk gaat kan hij zijn eigen account gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Oke duidelijk :) ik was namelijk even in de veronderstelling dat wanneer er een account wordt gebruikt, waarop ML nog niet was aangeschaft dit dan alsnog gedaan moest worden, maar is dus niet zo? Tof! :)

Pagina: 1