[Win 7] Samsung ultrabook weigert te booten vanaf USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik heb een Samsung NP530U3C-A07NL ultrabook met Windows 8. Ik wil hier Windows 7 op installeren, maar booten vanaf USB lukt niet (er zit geen dvd speler op). Wat ik tot dusver gedaan heb.

- Bootable usb gemaakt en getest op andere computer (deze werkt).

De volgende BIOS instellingen aangepast;
- Disable Fast BIOS Mode
- Disable UEFI and AHCI
- USB first device to boot from

Alle 3 USB poorten al geprobeerd. Ook als ik tijdens opstarten op F10 druk en dan kies voor opstarten vanaf USB gebeurt dat niet..

Mijn vraag: wat nu? Iemand raadde me een bios update aan..? Computer is nog geen maand oud.. en is dat niet link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 14:15
misschien is er nog een bios optie die aan moet, advanced boot options ofzo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Iemand met wat concretere tips of die een soortgelijk probleem heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Waarom staat Disable UEFI and AHCI aan?

Ik zou proberen die uit te zetten en dan nog is te proberen...

[ Voor 182% gewijzigd door falcon123 op 23-06-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb je die stick ook op een andere pc getest?

Never mind. |:(

Dit al gezien?
I had the same problem. I bought a new Samsung NP530U3C-A08TR last weekend, I didn't like Win8 and try to install Win7. Removed all partitions from SSD and Sata HDD. After first restart system wouldn't boot. I used lot of BIOS options, tried Win8 USB Disk to.

I talked with Samsung Offical US Support about this problem. Maybe this guide can help you. I fixed this problem, so follow my guide:

BIOS Options:
•Fast BIOS Disabled
•Secure BOOT Disabled
•CMS BIOS Seleceted

You need Hirens Boot CD (It must have Norton Ghost and Mini WinXP. Check versions 11.X or 15.1 Rebuild edition) on a USB Disk.
1.Start Windows 7 install from USB Windows 7 Disk.
2.Remove all partitions from iSSD and Sata HDD.
3.Install Windows 7 to 24GB iSSD.
4.On first restart Windows 7 setup (system is stuck normaly on this section), remove Windows 7 USB and use Hirens Boot USB. Start Mini Windows XP.
5.If you can successfully boot Mini Windows XP, Start Norton Ghost 32 from Hirens Tool
6.On Norton Ghost, select Copy Disk to Disk and copy iSSD to Sata HDD. After copying, don't restart the system. Only quit Norton from the menu.
7.Use Partition Wizard from Hirens Tools. Check your new copy SATA HDD status. You must have 100MB System Partiton Active and Primary position, and a second partition for Windows Setup with Primary status.
8.If all is OK, restart your PC and remove Hirens Boot disk, Windows 7 setup should resume.
http://superuser.com/ques...g-530u3c-laptop-wont-boot

[ Voor 114% gewijzigd door MelvinB op 23-06-2013 10:42 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
falcon123 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 01:20:
Waarom staat Disable UEFI and AHCI aan?

Ik zou proberen die uit te zetten en dan nog is te proberen...
Al geprobeerd. Werkt niet...

[ Voor 12% gewijzigd door bananenbennie op 23-06-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
MelvinB schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:38:
Heb je die stick ook op een andere pc getest?

Never mind. |:(

Dit al gezien?

[...]

http://superuser.com/ques...g-530u3c-laptop-wont-boot
Thanx, die had ik nog niet gevonden. Maar eens even op zoek naar een hirens boot cd dan.

Ik heb trouwens ook net een external dvd player besteld. Hiermee zou het probleem ook opgelost moeten zijn neem ik aan? Of zou dat hetzelfde probleem geven omdat je die ook weer aansluit via usb? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik denk dat je op hetzelfde probleem gaat stuiten. Hirens Bootcd op usb moet wel lukken icm je win7 usb stick.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
MelvinB schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:30:
Ik denk dat je op hetzelfde probleem gaat stuiten. Hirens Bootcd op usb moet wel lukken icm je win7 usb stick.
Ik betwijfel het, bij dit persoon gaat het booten pas mis vanaf de herstart halverwege de installatie, bij mij boot ie al direct vanaf het begin niet. Toch een ander probleem dan.. want bij stap 1 kan ik dan meteen al niet verder..

[ Voor 10% gewijzigd door bananenbennie op 23-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hier nog een topic over een waarschijnlijk gelijkende ultrabook met hetzelfde probleem:
http://forum.notebookrevi...es-5-unable-boot-usb.html

Het lijkt er dus op dat het een structureel probleem is, en jij (TS) niet de enige bent. Samsung moet hiervan op de hoogte gesteld worden, en de aangedrongen (aangedringd?) worden een fix te maken.
Dat is niet aan mij, dus voel je vrij :)

Aan het eind van dat topic gaat ie een externe dvd-speler bestellen... Maarja, dat is ook USB. Dus ik betwijfel of dat werkt...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Nou die laatste post in dat topic is van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nou dan hoop ik voor je dat dat werkt, omdat zie mijn eerdere commentaar :+

Laat je weten of het lukt? ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 13:34

Pablo

Rito pls

ik had een tijd geleden een vergelijkbaar probleem met een externe HDD.
Al mijn Bios instelingen stonden goed maar toch het booten van die HDD was onmogelijk.

Ik ben toen per toeval erachter gekomen dat er nog een Hidden partition voor de partitie zat.
Dit was een password encryption partition om je disk te beveiligen.

Elke keer als ik van USB wou gaan booten , werd er geprobeerd om vanaf die partition op te starten terwijl dat dus niet mogelijk was.

Met een partition tool die hidden partition verwijderd en de standaard partition ook.
Alles overnieuw geschreven en VOILA de disk was bootable.

ik hoop dat je hier wat aan heb

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Ok even een update..

Na nog een tijdje in Windows 8 te hebben gewerkt besloot ik gister het nog eens te proberen met een externe DVD drive die ik heb gekocht. Het leek in eerste instantie goed te gaan, hij bootte meteen netjes vanaf de DVD maar toen ik de SSD schijf koos om op te gaan installeren kreeg ik deze error: 0x80300024

Wat googelen leerde mij dat het tijdelijk ontkoppelen van alle harde schijven waarop je geen install doet wel kan helpen, maarja dit is een laptop met de SSD als één geheel geïntegreerd in de harde schijf dacht ik?

Probleem is ook, nu wil hij niet eens meer booten van de DVD of opstarten naar Windows 8, ook niet als ik de secure boot in bios weer enable. Als ik F10 indruk krijg ik alleen de C schijf als optie maarja.. die wil dus niet meer booten. De enige optie waar ik nog in terecht kom is via F4 in de recovery modus. Maar ook daar kan ik niet veel in beginnen want ik had alles al aardig schoongeveegd..

Kortom, help! :+

[ Voor 20% gewijzigd door bananenbennie op 06-11-2013 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Niemand?
Pagina: 1