Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Voor degenen die zijn werk nooit voorbij hebben zien komen, Adrian Sommeling ( http://www.adriansommeling.com ) is een Nederlandse fotograaf die erg veel - en in mijn optiek erg mooie en expressieve compositie foto's maakt. Sinds kort (vandaag) geeft hij ook workshops:
REALISTISCHE COMPOSITIES (BASICS)
Bij deze workshop leer je 'non destructief' van meerdere foto's één foto te maken door middel van verschillende lagen, 'dodge and burn' en het aanbrengen van schaduwen.
We beginnen met het maken van een compositie van drie bestaande afbeeldingen. Na de pauze kiezen we een bestaande achtergrondfoto waarbij we één van de cursisten gaan fotograferen en die, middels wat we geleerd hebben in de ochtend, inpassen bij de achtergrondfoto.

De workshop zal in het nederlands gegeven worden. Je zal voor de workshop een laptop mee moeten nemen of lenen met daarop Photoshop CS5 of CS6. Op de website kan je ook de trials downloaden van deze programma's. Mocht je geen laptop hebben, dan kan je vast meekijken met iemand anders, maar zal je de zaken minder goed onthouden.

Na deze workshop kan je zelf aan de slag met het maken van realistische composities bestaande uit meerdere fotos. Deze manier van werken geeft je een enorme vrijheid en je zult merken dat je na een beetje oefening de mooiste composities kan maken, waarbij niet de techniek maar hoogstens jouw fantasie de beperkende factor zal zijn ;)
Ik volg Adrian al een hele tijd en hij toont in zijn foto's vaak de techniek die ik ook best eens zou willen toepassen. Ik heb al wel diverse uren kelby training en dergelijke gevolgd, maar uitsnedes maken en andere achtergronden gebruiken komt er nooit echt heel strak uit.

Heb nu eigenlijk wel interesse om één van zijn workshops te volgen, ze zijn alleen wel op erg korte termijn, dus ik moet even snel denken lijkt me...

Zijn er nog andere tweakers die hier interesse in zouden hebben? Ik zou wel hopen op een groep van gelijkwaardig niveau. Mijn photoshop skills zijn OK; niet briljant maar ik kan uit de voeten met het maken van uitsnedes. Mijn fotografie / strobist skills zijn wat beter maar ik haal uit de beschrijving niet direct dat er heel veel fotografie aan te pas zal komen.

Voor €150 is het niet extreem duur en lijkt me hoe dan ook een leuke dag om eens anderen te ontmoeten en samen met zoiets aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
thanks voor de link.

ik kende hem niet, maar ben onder de indruk van zijn skills. Ik heb mij dan ook zonet opgegeven voor 6 juli.

Fotografie- en photoshop skills zijn op junior-niveau, maar dit wordt gecompenseerd door mijn enthousiasme!

[ Voor 9% gewijzigd door 107mb op 23-06-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

De manier waarop ik met hem in aanraking ben gekomen met zijn werk, is echt heel vreemd. Zijn zoon (te zien op vele foto's) zit namelijk bij mijn dochter in de klas. Daarvoor had ik nog nooit van hem gehoord. Zijn creativiteit is echt ongelofelijk Hij heeft heel mooi werk, vooral projecten als "the dutch workers" vind ik echt geweldig.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7031/6767448837_0a791d64e2_n.jpg

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik ga ook zeker één van zijn workshops volgen, maar moet nog even kijken wanneer. Jammer dat er wat weinig fotografie aan te pas komt, maar zal me voorbereiden en wat van mijn eigen werk meenemen. Wellicht valt daar nog mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:52
Wel gave foto's. Ik herken er zelfs eentje die in mijn omgeving is gemaakt, heel raar als je dat opeens in je oog springt... kom ik elke dag langs, zonder er bij na te denken. :9

Deze is hier op gebaseerd volgens mij. Grappig hoe Adrian zo op het idee is gekomen.

Ik hoop er eigenlijk op dat die workshops voor hem een try-out zijn en dat ze termijn nog vaker worden gehouden. Arnhem is het meest dichtbij, maar ik ben de komende tijd veelste druk... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik ga mezelf even quiten uit een ander topic:
Teun_2 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:06:
Wellicht kennen velen onder jullie Erik Johansson wel. Hier legt hij uit hoe hij zijn composities maakt:

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
De praktische technieken in Photoshop kun je in een paar maanden wel onder de knie krijgen. Vrijstellen en met layers werken is allemaal niet zo vreselijk ingewikkeld maar 't vereist wel enige handigheid die je met veel oefening vanzelf opbouwt. Voor een Photoshop-cursus hoef je echt geen workshop te volgen.

Het maken van concepten, schieten van materiaal met overeenkomstige belichtingen, tekenen van schaduwen, werken met perspectief, analyseren van werk van anderen e.d. leer je ook niet op één workshop, maar het geeft misschien wel handvatten. Heb zelf veel baat gehad bij een tekencursus in boekvorm (Drawing on the right side of the brain - Betty Edwards) en de lessen van ctrlpaint.com. Daar leer je o.a. om met perspectief en met kleur te werken, en dat is heel belangrijk als je samenhangende foto's wilt produceren. :)
Pagina: 1