Welke Wireless adapter?

Pagina: 1
Acties:

• ietso
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-09 13:01
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb een nieuwe game computer (Desktop) gekocht waar Windows 7 64 bit op zit. Alleen de wireless usb adapter die ik voor mijn vorige PC gebruikte kan niet op windows 7. Nu zit ik dus met een PC waar ik me zo lang op verheugde, maar zonder internet. Wat een rot gevoel. Nu hoop ik dus morgen een nieuwe adapter te kopen. Alleen weet ik niet welke goed is en fatsoenlijk werkt op Windows 7. Ik kan geen kabel aanleggen. Ik heb ook over PCI gehoord maar daar weet ik helemaal niks van. Ik gebruikte een 150N adapter. En dat ging nog wel voor gamen, ik zou graag of een betere, of een die net zo goed is willen hebben voor windows 7. Kan iemand me advies geven?

Alvast heel erg bedankt ;)

PS: Ik weet niet zeker of dit in deze categorie van het forum thuishoort, zo niet, mijn excuses.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het gaat welistwaar over een draadloos netwerk, maar het is nog steeds een stukje hardware. Dus:
Overige Hardware

Om dan toch ontopic te reageren, is dit systeem voornamelijk bedoelt om mee te gamen? Dan zou ik er toch eens over nadenken om een kabel te gaan trekken...

Je oude WiFi adapter, welke is deze precies?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ietso
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:33:
Het gaat welistwaar over een draadloos netwerk, maar het is nog steeds een stukje hardware. Dus:
Overige Hardware

Om dan toch ontopic te reageren, is dit systeem voornamelijk bedoelt om mee te gamen? Dan zou ik er toch eens over nadenken om een kabel te gaan trekken...

Je oude WiFi adapter, welke is deze precies?
Oké, sorry.

En ik wil toch wel gamen, maar een kabel zal echt niet gaan.

En op de verpakking van de adapter staat niks anders dan USB adapter wireless 150N.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Maak desnoods een foto van de verpakking en het stickje zelf. Ik kan me haast niet voorstellen dat een 150N adapter niet werkt onder Win7, zelfs een chinese knockoff niet.

• ietso
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:36:
Maak desnoods een foto van de verpakking en het stickje zelf. Ik kan me haast niet voorstellen dat een 150N adapter niet werkt onder Win7, zelfs een chinese knockoff niet.
http://imgur.com/LITae5A.jpg

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Gewoon een fatsoenlijke USB adapter met een merknaam dus...

http://www.icidu.com/en/n...ess/usb-adapter-150n.html

Rechtsbvovenin op Drivers klikken en de juiste downloaden. Deze adapter is gewoon compatible met Win7.

Edit: Dit koste me 5 seconden Googlen (Letterlijk). Alles waar ik op zocht was Icidu 150N usb adapter.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 21-06-2013 20:43 ]

• ietso
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:42:
Gewoon een fatsoenlijke USB adapter met een merknaam dus...

http://www.icidu.com/en/n...ess/usb-adapter-150n.html

Rechtsbvovenin op Drivers klikken en de juiste downloaden. Deze adapter is gewoon compatible met Win7.

Edit: Dit koste me 5 seconden Googlen (Letterlijk). Alles waar ik op zocht was Icidu 150N usb adapter.
Maar hoe wil ik een driver downloaden zonder internet?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Vanaf het systeem waarop je nu werkt, met een USB stickje ofzo ;) .

Aangezien het een wat oldskool driver is vind je geen .exe.

Als je het stickje inplugt doe je rechtermuisknop op het computer icoontje in het startmenu. Dan beheren (Manage), en dan Device Manager (Apparaatbeheer).

Hier zoek je de stick (Staat waarschijnlijk met een geel uitroepteken weergeven)

Rechermuisknop hier op en dan properties. Dan op Drivers drukken > Update Driver...

En de rest moet redelijk van zelf spreken. Je moet wijzen naar de .ini die je in de zip vind.

[ Voor 89% gewijzigd door D4NG3R op 21-06-2013 20:48 ]

• ietso
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:45:
Vanaf het systeem waarop je nu werkt, met een USB stickje oid?..
Ik zal het proberen, als dat werkt ben ik je heel erg dankbaar, ik laat het je weten.

• ietso
D4NG3R schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:45:
Vanaf het systeem waarop je nu werkt, met een USB stickje ofzo ;) .

Aangezien het een wat oldskool driver is vind je geen .exe.

Als je het stickje inplugt doe je rechtermuisknop op het computer icoontje in het startmenu. Dan beheren (Manage), en dan Device Manager (Apparaatbeheer).

Hier zoek je de stick (Staat waarschijnlijk met een geel uitroepteken weergeven)

Rechermuisknop hier op en dan properties. Dan op Drivers drukken > Update Driver...

En de rest moet redelijk van zelf spreken. Je moet wijzen naar de .ini die je in de zip vind.
Het is me gelukt, heel erg bedankt! Anders had ik vast een nieuwe gekocht 8)7
Pagina: 1