Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe PC gebouwed en ik kon hem eerst opstarten (er kwam alleen niks op het scherm). Toen keek ik op het internet waar dat aan kon liggen en ik probeerde het volgende :
Verwisselen van stroom kabels van videokaart omdat ik niet zeker wist of ik de goede gebruikt had.
en CMOS clear en na dat ik die jumper op de andere pinnetjes zette en voor 10 seconden wachte (zoals aan gegeven in de handboek van de moederbord) en toen ik hem weer terug zette wil mijn computer niet meer opstarten. En ik had ook de stroomkabel er uit gehaald en zo.
Er gebeurd niks als ik op de aan knop druk nu !

Moederbord heet ASUS SABERTOOTH Z77

help! ;( ;( ;(

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

alles zelf gebouwd? Ook moederbord geïnstalleerd ed? Zit de batterij van de CMOS nog goed in z'n houder? Jumpertje zit echt op de goed plek?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb alles zelf gedaan en ik heb het goed gedaan want ik heb nog een keer alles na gekeken of het goed zat.. En die batterij weet ik niet want die sabertooth heeft van dat "thermal armor" wat er helemaal overheen zit. En die jumper zit op de goede plek ja

Het led lampje op moederbord brand wel en ook alle kabels zitten er goed in

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm als er licht brand op het mobo dan zitten er in ieder geval de afstandsbusjes achter. Check even of de pinnetjes van de aanknop nog wel goed op het moederbord zitten, wellicht zit er iets los ofzo. Kan je in de BIOS komen?

And it goes BRAAAAAPP!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je zult toch even je acties even duidelijk op een rijtje zetten en duidelijk de situatie schetsen, willen mensen je goed kunnen helpen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:44:
Ja ik heb alles zelf gedaan en ik heb het goed gedaan
Dat is nogal een stelling. Uit je reacties blijkt niet echt dat je heel vaak dit hebt gedaan, dus zeker weten of je het goed hebt gedaan is dan nog maar de vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het toch ? Pas na dat ik die jumper veranderde deed die het niet meer. En de ik kan niet in de bios komen want er gebeurd helemaal niks als ik op de aanknop druk en ook die kabel zit er goed in.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Misschien makkelijker als je een paar foto's plaatst van je pc en hoe je alles aangesloten hebt.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Verwijderd

Topicstarter
Read schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:56:
Misschien makkelijker als je een paar foto's plaatst van je pc en hoe je alles aangesloten hebt.
Ik heb geen camera.

En hij doet het nu. Alleen er gebeurd verder niks. Het beeldscherm gaat niet aan,.. En volgens het boekje zouden er piepjes moeten komen, als dat niet gebeurd dan staat er alleen : check the jumper settings and connections or contact your retailer.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Stuur je mobo gwn DOA, je hebt em vast ergens laten kortsluiten..

Of je laat idd gwn een foto zien om te kijken wat er mist.

[ Voor 79% gewijzigd door Chris Smoove op 21-06-2013 20:09 ]

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Dus vermoedelijk zitten er stekker(s) of iets anders fout aangesloten.
Het is een beetje koffie kijken zo 1 stekker verkeerd of 1 jumper verkeerd en een pc start gewoon niet op .

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ik heb een HDMI kabel aangesloten op de moedebord en op de beeldscherm en ik heb nog steeds geen beeld. En nu flikkert er een rood lampje rechts van de RAM.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Geheugen wel in de goede ram slots gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ze ook in andere slots gedaan en op het knopje gedrukt maar ik heb nog steeds geen beeld

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je de volledige 24pins ATX stekker en de 1 of 2 twaalf volt kabels aangesloten? Helemaal aan de bovenkant van het bord, in de hoek bij de connectoren zit een 8polige connector. Check dat daar een kabel in zit.

[ Voor 43% gewijzigd door sebastius op 21-06-2013 20:22 ]

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Pak je telefoon (aangezien je geen camera hebt, of je hebt ook geen telefoon) en maak een foto, zo komen we niet verder.

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:20:
Heb je de volledige 24pins ATX stekker en de 1 of 2 twaalf volt kabels aangesloten? Helemaal aan de bovenkant van het bord, in de hoek bij de connectoren zit een 8polige connector. Check dat daar een kabel in zit.
IK heb 24pin stekker en de 8pin voor CPU aangesloten maari k weet niet welke twaalf volt kabels zijn ?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
staat er in de handleiding van je voeding dan niets over die 12V kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Gvd ik snap niet hoe dit kan. Nu zit de videokaart vast. Ik kan hem er niet uit trekken en niet in duwen en dat lipje kan ik ook niet in drukken... Ik trek zo hard als ik kan en er gebeurd niks!

dit probleem heb ik nog nooit gehad, ik heb deze zelfde videokaart nu al 2x verwijderd uit mijn vorige computer en dat ging zonder problemen.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38
Je drukt toch wel het clipje weg hè dat aan de onderkant zit?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je hard genoeg drukt dan breekt dat ding (lipje) af..... en je mist er niks aan ;)

Maar als je alles eens van je MoBo af pakt behalve de processor en daarna "piepjes" gaat tellen .... Als een MoBo met procc géén piepjes meer geeft als al het overige er af is genomen dan klopt er sowieso al iets niet

[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 21-06-2013 22:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt hij start nu op, en die videokaart is ook al gelukt, bij dit moederbord moest je het lipje omhoog trekken inplaats van duwen... Maar ik kan nog steeds niet verbinden met het beeldscherm via de videokaart, ik gebruik nu een HDMI kabel vanuit de moederbord.
Windows installeerd nu hopelijk heb ik geen problemen vanaf nu. Het eerste wat ik zal doen is dat asus programma downloaden om de fanspeed te veranderen want nu lijkt het net alsof er 10 stofzuigers naast me staan haha

Verwijderd

Topicstarter
OK nog 1 ding, 1 van de fans van corsair h100i draait op 2400RPM en de andere maar op 450 ? Hoe kan dit ? ik heb er zelf niks aan veranderd

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Omdat je in de bios de igpu moet uitzetten en veranderen naar je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Chris Smoove schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:56:
Omdat je in de bios de igpu moet uitzetten en veranderen naar je videokaart.
Ah oke thanks

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Trouwens wat was de oplossing van het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de RAM er niet ver genoeg ingedrukt

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Lol :+

Maarja tis opgelost..

[ Voor 65% gewijzigd door Chris Smoove op 21-06-2013 23:03 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Haha, kan gebeuren gelukkig vind je zelf de oplossing.
Er is wel een een test gedaan bij winkels met half ingedrukt RAM, een hoop vervingen de HDD of/en het RAM. xD
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:01:
Ik had de RAM er niet ver genoeg ingedrukt

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij zei wel KLIK dus ik dacht dat het goed was

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Al bijna 30 posts en nog niemand die naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heeft verwezen?
Loop die eens door, en kijk of je er daarmee achter kan komen of er echt iets kapot is of dat je gewoon iets vergeten bent aan te sluiten.

Ik had laatst mijn oude computer aan mijn zusje gegeven. Ik had even de CPU-koeler er af gehad om door te blazen, en daardoor moest ik ongeveer alles uit elkaar halen om hem weer netjes te monteren. Bij aankomst bij mijn zusje bleek hij het niet meer te doen. Een lange piep deed me vermoeden dat het gebrek aan koelpasta was. Ik ben op en neer gegaan naar huis om koelpasta te halen, maar uiteindelijk bleek het gewoon de voedingskabel voor de videokaart te zijn (had ik vergeten terug te plaatsen).

TL:DR: ga er niet van uit dat je alles goed hebt gedaan maar loop het systematisch na en begin bij het begin.

edit: nvm, je hebt het antwoord al gevonden :).
Pagina: 1