Toon posts:

waarom word de processor zo heet??

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het eigenlijk niet helemaal
zoon processor loopt op ??? 1.5 V= ofzo en een paar watt waarom worden die krengen dan zo FU**** heet??

en waarom zien de waterkoeling oplossingen er altijd zo knullig uit zelfs de dingen die je zo kunt kopen zien er uit als of beun de haas is bezig geweest. Met het goede gereedschap (en tijd)kan ik volgens mij nog wel wat mooiers maken van koper of RVS

Verwijderd

owke, wat zit er in de processor? een heleboel transistors. Deze produceren per stuk een klein beetje warmte, en al die miljoenen trancistors en alle andere onderdelen op de processor zorgen voor die grote warmteontwikkeling, ook al slurpt de proc. maar een paar wat. Als er bijv. 1 miljoen transistors (zijn er wel meer, maar dit is een voorbeeld)op zitten, die elk 0,00001 graden aan warmte leveren, is dat bij elkaar al 10 graden totale stijging.
Hierom worden de processors zo warm.
en waarom zien de waterkoeling oplossingen er altijd zo knullig uit zelfs de dingen die je zo kunt kopen zien er uit als of beun de haas is bezig geweest. Met het goede gereedschap (en tijd)kan ik volgens mij nog wel wat mooiers maken van koper of RVS
Laat maar wat beters zien dan

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:29
Rembo, die } bij je quote moet een ] zijn...

Enne inderdaad, laat maar eens wat zien....

Verwijderd

waarom zien de waterkoeling oplossingen er altijd zo knullig uit zelfs de dingen die je zo kunt kopen zien er uit als of beun de haas is bezig geweest. Met het goede gereedschap (en tijd)kan ik volgens mij nog wel wat mooiers maken van koper of RVS
Wat let je?

Verwijderd

Topicstarter
wat let me

dat zei ik toch goed gereedscap (frees bank) (las trafo) E.D en vooral TIJD

maar als iemand een leuke werkplaats heeft met die greedschappen in de buurt van hellevoetsluis (rotterdam) laat me het ff weten

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Zo maak je vrienden ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Daarom zien al die dingen er ook uit alsof ze door beun de haas zijn gemaakt he? Niet iedereen heeft een freesbankie of lasapparatuur.

Maar met een soldeerbout of een gasbrander, of met een tube lijm en plexiglas krijgen die beunhazen het toch maar mooi voor elkaar om een koeling te bouwen die veel efficienter is dan de standaard luchtkoeling! :)

Verwijderd

De beste stuurlui staan aan wal. Ik hou me aanbevolen om een keer te komen kijken naar jouw proffesioneel ogende, superieure waterkoeling waar de hele wereld jaloers op zal zijn.
ps: succes met je luchtkoeling. (zal wel standaard zijn ;))

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
nou, lijkt me simpel waarom zo'n cpu warm wordt, gaan we even simpel uitleggen op een natuurkundige methode.

moet je eerst kijken hoe warmte ontstaat met stroom.
1) veel stroom veroorzaakt veel warmte
2) een dunnere geleider veroorzaakt meer weerstand en zodoende meer warmte.

nou weet ik verder niet hoeveel vermogen een cpu heeft. maar neem even het volgende aan

1,75V en 1,75W betekend dat je 1A door je processor heb lopen. Waarin hele kleine geleidingen zitten. 1A door zo'n rotstukje wil wel warmte veroorzaken hoor, een gloeilamp van 60W (op 220V) verbruikt al 0.27A, dus ga maar na. Zelfs al had je een cpu die slechts 0.5W verbruikt bij 1.75V dan had je al een kacheltje.

als iemand weet hoeveel Watt een cpu verbruikt, zeg het dan, weet iedereen hoeveel energie erin omgaat

3kwp pvoutput

Verwijderd

Het vermogen hangt af van het type CPU, de FSB en het voltage.
voorbeeld:
Celeron 300A default: 18 watt
Celeron 300A@527 (fsb=117) met 2.3 Volt: 42 watt
greetings, Frits

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor ik heb geloof ik bij iemand een gevoelige snaar geraakt 'frits' maar als je de beschikking hebt (op je werk of zo) over een goede freesbank dan zou je toch wel een juweeltje van een WATER (dicht) koelblok kunnen maken gepolijst en al..

PS ik heb standaard luchtkoeling op mijn celleron 333 en die is niet goed over te klokken... dus ik heb nikss beters nodig.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
zie je "zou je het kunnen maken" dat soort suggesties krijg je nou altijd van mensen die zelf de handen IN de zakken houden

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1