Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kapotte notebook: acer aspire one

Pagina: 1
Acties:

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn liefdevolle vriendin heeft haar thee over de notebook laten vallen. Hierbij had ze zelf het toetsenbord weer schoongemaakt echter hij deed niets meer. Uiteindelijk heb ik het toetsenbord gedemonteerd en zit er nu voor de 2e dag rijst op (om te drogen). Dit mocht echter niet baten, want er zit letterlijk geen leven meer in.

Met de accu erin gebeurt er niets, met de oplader erbij ook niet. Zonder accu en alleen de oplader zit er ook geen leven in (dus helemaal niets, geen lampje etc.).

Zijn hier nog wijze tweakers die een idee hebben wat ik nog zou kunnen doen? Zou een accu vervanging alles oplossen of is deze notebook echt gedoomd nu?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een accu gaat waarschijnlijk bijzonder weinig verschil maken. Ik zou 't ding eerst eens openschroeven en kijken of het ding schoon is. Hoe heb je het ding schoongemaakt? alleen met een doekje afgeveegd of daadwerkelijk uit elkaar gehaald en alles schoongespoeld?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik heb het puur met een doekje schoon gemaakt. Het punt is dat als je de notebook open maakt onder het toetsenbord dat hier vrijwel geen componenten zitten. Ik snap daarom ook niet direct waarom hij niet meer zou werken.

Hoe zou ik het moeten schoonspoelen?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Er zit een dun stalen/alu/kunststof plaatje onder zodat je toetsenbord geen sluiting maakt met je toetsenbord als je iets te enthousiast erop tikt...
Het klinkt heel lullig, maar aangezien het een Acer is denk ik dat hij niet meer te repareren is... Veel kans dat er ergens op je moederbord zijn magische rook is verloren ;)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

het nadeel is dat je geen 2e laptop zodat je onderdelen kan uitsluiten, maar als ook de lader en dergelijke niets doen en de laptop niet meer aangaat zou ik het zien als total loss. harde schijf zou je evt nog wel kunnen gebruiken

ora et labora

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

douweegbertje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:37:
Ik heb het puur met een doekje schoon gemaakt. Het punt is dat als je de notebook open maakt onder het toetsenbord dat hier vrijwel geen componenten zitten. Ik snap daarom ook niet direct waarom hij niet meer zou werken.

Hoe zou ik het moeten schoonspoelen?
schoonspoelen met alcohol of demiwater en dan heel goed laten drogen.

Thee kan vast wel ergens tussen gaan zitten. Zeker als er suikrer inzit plakt het heel erg. Bij dit soort dingen altijd heel grondig spoelen en alles zo snel mogelijk uit elkaar halen.
Pagina: 1