Toon posts:

SCSI schijf wel herkend, maar geen drive-toewijzin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee IDE schijven en een SCSI-schijf. De IDE schijven zitten op de onboard IDE controller en de SCSI-schijf zit via de PCI-SCSI-controller.

Sinds de tweede keer dat ik Windows 2000 erop heb gezet wordt mijn SCSI-schijf wel herkend, maar krijgt geen drive (e:/f:/g:/etc.)toegewezen.

Nu draai ik Windows XP. Zelfde probleem. Bij de properties in de device manager wordt alles netjes aangegeven. Bij 'volumes' ; 'populate' ook, alleen staat er dan als volume 'secondary'. Terwijl er bij mijn IDE-schijven achtereenvolgens 'primary (c:)' en 'tertiary (d:)' staat.

Kan iemand mij uit de brand helpen, dat zou ik erg tof vinden.

Niels.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32
zelf letters toewijzen in Disk management...

lijkt me niet zo moeilijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan helaas niet. Bij de opties kan ik bij die schijf alleen de partitie deleten. Of er een dynamic disk van maken, wat inhoud dat de data die er nu op staat verloren gaat.

Het is overigens niet zo dat er iets corrupt is of dat de schijf geformateerd moet worden aangezien de disk manager wel ziet dat er nog 118MB vrij is op die schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit duidelijker is:

Afbeeldingslocatie: http://www.subject.nl/upload/SCSI.gif

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45
Het ziet eruit alsof hij het bestandstype niet herkent en dus ook niet actief kan maken..
Staat er een linux partititie op oid?

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt ... best kans op. Tijd geleden natuurlijk. Hoe kom ik erachter?

Verwijderd

Opnieuw indelen en fat32 erop zetten, d.m.v. een DiskWizard/Manager van IBM of Seagate.
Te downloaden van de IBM of Saegate site
Pagina: 1