Kwaliteit monitoren achteruit of heb ik pech?

Pagina: 1
Acties:

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Beste Tweakers,

Even mijn frustratie uiten waarbij ik graag jullie ervaring hoor.

Ik ben op zoek naar een waardige vervanger van mijn 6 jaar oude Samsung monitor. Ik heb inmiddels 3 verschillende monitoren thuis gehad van verschillende merken. Een NEC 24", Iiyama 27" en een HP 27". De eerste twee hadden een stuck pixel en de HP die ik zojuist binnen heb heeft een vlek net voor het scherm zelf en achter de coating.

Uiteraard heb ik de 2 voorgaande monitoren teruggestuurd en zal deze HP ook terug gaan (onder het mom van bedenktijd).

Ben ik nou gek dat ik een "perfecte" (als in geen dode/stuck pixels of anderzijds onvolmaaktheden) monitor verwacht? Is dit momenteel de trend of heb ik gewoon ontzettende pech?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Met Eizo heb ik goede ervaringen, dat zijn ook nog de enige monitoren die 'in-house' in Japan worden gefabriceerd door Eizo.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Denk dat je gewoon pech heb, maar als je een scherm koopt met 0 pixel policy etc dan zit je gewoon goed.

Ik heb in het verleden ook gehad dat ik 3x mijn oude 27" van Dell moest omruilen vanwege 1 pixel of hij was te geel of te blauw.
Met mijn iMac heb ik ook al 2 panelen gehad, vanwege Gele waas en 2 kapotte pixels.

Daarvoor heb ik 4x 22" Setup van Samsung gehad en daar waren ze allemaal even goed ( TN )
Dus ja je kan het treffen maar ook niet, maar zolang je het netjes geregeld krijgt geen probleem.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb 3x Dell Ultrasharp U2312HM, en geen van de schermen vertoont enig probleem.

Nu zal dat misschien veel geluk zijn, maar als je 1 scherm bestelt mag je gewoon verwachten dat het goed werkt.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
bitshape schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:37:
Met Eizo heb ik goede ervaringen, dat zijn ook nog de enige monitoren die 'in-house' in Japan worden gefabriceerd door Eizo.
Ik heb inderdaad wel goede dingen gehoord over Eizo.

Zojuist een Eizo besteld. Het zal mij benieuwen ;).