• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02 21:29
Hi tweakers,

Ik heb 2 vragen maar ik weet niet of ik op het juiste forum zit (mods kunnen jullie hem verplaatsen if needed?)

1. Een moederbord + videokaart heb in een systeem. Voor de beste prestaties, kan je een displaypoort dan beter in de videokaart of in het moederboord steken?

2. Ik wil ook 2 beeldschermen gaan kopen. Kan ik dan 1 in de videokaart en een in het MOB steken en dan beide goede kwaliteit. Of moet ik een splitter kopen voor 2 kabels (http://www.tomshardware.c...efinity-Club3D,21947.html)?

Ik hoop me vragen duidelijk te hebben.
Moet er nog meer info bij komen?

MvG,

Manstaat

P.S. Ik kon zelf geen antwoorden vinden daarom vraag ik het op het forum :)

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
"Een moederbord + videokaart heb in een systeem. Voor de beste prestaties, kan je hem dan beter in de videokaart of in het moederboord steken?"

Wat is 'hem'?

Misschien kan je je post nog eens nalezen, want dit is onbegrijpelijk.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

manstaat schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:06:
Hi tweakers,

Ik heb 2 vragen maar ik weet niet of ik op het juiste forum zit (mods kunnen jullie hem verplaatsen if needed?)

1. Een moederbord + videokaart heb in een systeem. Voor de beste prestaties, kan je hem dan beter in de videokaart of in het moederboord steken?

2. Ik wil ook 2 beeldschermen gaan kopen. Kan ik dan 1 in de videokaart en een in het MOB steken en dan beide goede kwaliteit. Of moet ik een splitter kopen voor 2 kabels (http://www.tomshardware.c...efinity-Club3D,21947.html)?

Ik hoop me vragen duidelijk te hebben.
Moet er nog meer info bij komen?

MvG,

Manstaat

P.S. Ik kon zelf geen antwoorden vinden daarom vraag ik het op het forum :)
Afhankelijk wat voor videokaart je hebt geprikt in je moederbord en wat voor onboard je hebt zitten.
9 van de 10 keer is het beter op de videokaart aan te sluiten die je in je moederbord geprikt hebt.

Als je een AMD kaart hebt zitten hier meestal 2 of meer beelduitgangen op. Pas bij 3 monitoren of meer komt DP aan te pas.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02 21:29
Nightquest77 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:11:
"Een moederbord + videokaart heb in een systeem. Voor de beste prestaties, kan je hem dan beter in de videokaart of in het moederboord steken?"

Wat is 'hem'?

Misschien kan je je post nog eens nalezen, want dit is onbegrijpelijk.
Sorry je heb gelijk. Ik heb hem aangepast.
Xtr3me4me schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Afhankelijk wat voor videokaart je hebt geprikt in je moederbord en wat voor onboard je hebt zitten.
9 van de 10 keer is het beter op de videokaart aan te sluiten die je in je moederbord geprikt hebt.

Als je een AMD kaart hebt zitten hier meestal 2 of meer beelduitgangen op. Pas bij 3 monitoren of meer komt DP aan te pas.
Videokaart
pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

MOB met Display poort
pricewatch: Asus Z87-PLUS

MOB zonder
pricewatch: Gigabyte GA-Z87-D3HP

Als ik 2 beeldschermen wil hebben. Moet ik dan kijken voor een kaart met 2 display-poorts?

[ Voor 54% gewijzigd door manstaat op 21-06-2013 15:02 ]

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Nee. Je kan op vrijwel iedere videokaart (dus ook die Palit GTX 770) gewoon 2 beeldschermen aansluiten, zonder displayport kabel. Je gebruikt dan gewoon 2x DVI, of 1x HDMI+1xDVI. Die kabels worden standaard met je monitor meegeleverd.

Sowieso geen monitorkabels in je moederbord stoppen, nergens voor nodig.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Kikkah
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je weet welke schermen je gaat kopen kan je dan bepalen welke kabels je nodig heb.

De GTX 770 heeft de volgende porten Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
Wat je dus kan doen is als je bijv; 2 schermen koopt met HDMI/DVI de volgende kabels nemen

HDMI - HDMI
HDMI - DVI
DVI - DVI

Het legt er maar net aan wat je zelf wil.
En zoals Nightquest al aangaf sluit hem niet aan op je moederbord anders had je ook geen GTX 770 nodig gehad ^^

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 09:05
Niet in je moederbord stoppen. Dan werken de schermen met de integrated graphics van je processor. Gewoon direct in je videokaart steken.

Mijn PC

Pagina: 1