Toon posts:

Laptop voor school en gamepc (budget 1500 euro voor beiden)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een laptop die ik kan gebruiken voor school. Ik ga een ICT-medewerker opleiding doen dus een laptop die goed met verschillende programma's tegelijk kan werken (dedicated videokaart, min. 4 gb ram, goede processor, en 320gb aan hdd.)

pricewatch: Asus R500 Series R500VD-SX652H

Ik heb deze als voorbeeld genomen, omdat deze me wel een redelijk geschikte kandidaat lijkt. en omdat er dan nog 900 euro over is voor de gamepc! :)

Voor de gamepc:

Ik speel momenteel vooral Minecraft en League of Legends (vooral omdat mijn huidige pc veel meer niet aan kan)

Maar ik wil graag ook games als Starcraft 2, Diablo, far cry 3 en battlefield kunnen spelen, sc2 speel ik meestal op medium settings omdat ik daar aan gewent ben en dan niet wordt afgeleid tijdens het ladderen dus dat maakt niet zo veel uit (maar toch het liefst altijd boven de 100 fps tijdens grote gevechten.). Maar Far Cry en Fallout en dat soort games wil ik voor de storymode toch graag op hoge graphics kunnen spelen en dan nog goede framerates halen.

Dus alle adviezen zijn welkom!
Mvg,
MrMercug.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 22:27
Misschien niet wat je wil, maar waarom combineer je het niet?

Een laptop die snel/leuke vidkaart/veel geheugen heeft, kom je thuis, schermpje er aan, losse tobo en muis... klaar...

Bijv:
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Heb je ook nog een leuk budget over voor evt. een Dell U2412M monitor....

Je zou zelfs nog voor een Alienware 14 kunnen gaan, ze zijn stukken duurder, dan moet je het extra scherm wel even uitstellen...

http://www.dell.com/nl/p/alienware-14/fs

[ Voor 20% gewijzigd door HammieDuDe op 21-06-2013 16:30 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zou voor een ICT opleiding niet graag op 1366x768 werken, zo'n Alienware 14 lijkt me dan inderdaad ook een stuk fijner: full HD , draagbaar en genoeg grafische kracht (met de 765m) om voorlopig alles op full HD en high-ultra te spelen. Dan heb je alles in één apparaat voor hetzelfde geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 21-06-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou best een gaminglaptop willen om het te combineren, maar ik heb veel problemen van koeling gehoord, en van een aantal vrienden ook gehoord dat als je een dedicated gaming pc heb van 900 dat die minstens net zo goed is als een Alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een tip mag geven uit eigen ervaring : doe het apart. Toen ikzelf in 2009 ging studeren wilde ik ook een laptop voor mijn studie en een pc om op te gamen. Toendertijd een gaming laptop asus g50 gekocht, en bijna nooit naar school meegenomen; reden : te zwaar (5kg+), te korte batterijduur (1u), en ik vond uiteindelijk de ledverlichting erg lelijk. Vooral dat het zo zwaar is, is erg vervelend. Ik gebruik mijn laptop nu al jaren als een PC met extern alles. Koop gewoon een goede PC voor thuis en een lichte laptop met een goede batterij voor school. Zelf heb ik weleens gedacht aan een netbook ofzo , maar dat is enkel voor typen/agenda. niet zo van belang voor jou denk ik.

Just my 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Een Alienware 14 is maar 2.77kg, dus je argument is invalid.

Dus min. €1250 voor de Alienware (misschien werkt de korting stuff) + +/- €200 tweede monitor.

[ Voor 47% gewijzigd door Chris Smoove op 21-06-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 22:51
Zelf ook opleiding ICT systeembeheer gedaan.
Lijkt me niet slim om een laptop te nemen die net goed genoeg is om wat word documentjes te typen en te browsen.
Zelf zat ik met een dikke i7 en 16 Gb aan werkgeheugen. een hoop in mijn klas hebben na het eerste jaar al weer een nieuwe laptop moeten kopen omdat het niet voldeed.Wanneer je virtuele machines gaat builden gaat je werkgeheugen heel erg snel.

Koop gewoon een leuke, goede laptop van dat geld, Dan ben je veel slimmer en uiteindelijk voordeliger uit.
Pagina: 1