Mijn PC staat op het moment in een kleine ruimte waar ik op de één of andere manier weinig naar toe ga. Daarom wil ik deze vervangen met een laptop, zodat ik in de woonkamer aan de slag kan.
Wat ik nu met mijn PC doe is af en toe gamen met wat vrienden (CoD 4, CS:GO, mogelijk andere in de toekomst), ook standaard werk als surfen, office, downloaden naar NAS aanzetten, etc. Omdat ik een hekel heb aan langzaam laden van programma's ben ik groot voorstander van SSD's. Deze moet dan ook zeker in de laptop komen, maar wel buiten het budget van €800,-. Ik ga voor een 256GB die genoeg is qua opslag. Ik heb daarnaast dus geen HDD nodig.
Mobiliteit is niet heel belangrijk, net als accuduur. Ik zal de laptop wel meenemen af en toe, maar dat is meer sporadisch en de prijs verschillen voor lichtere laptop zijn dan ook zeker niet gerechtvaardigd. Wel wil ik erg graag een FullHD scherm op een 15" beeld.
De laptops waar ik zelf op uitkom:
Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH)
+ Goede recenties
+ Mooi scherm
+ Uitbreidbaar (ultrabay)
+ 8GB gehuegen
- I5 in plaats van I7 (kom waarschijnlijk geen rekenkracht te kort, maar toch)
- Nieuwe serie (Y510) komt er aan
- Geluiden over minder fijn touchpad
Asus N56VB-S4061H (pricewatch: Asus N56VB-S4061H)
+ Sterke processor
- Boven budget
- Minder geheugen (6GB)
? GeForce GT740M minder dan de GT650M
Medion Akoya P6815 (pricewatch: Medion Akoya P6815)
+ Sterke processor
+ 8GB geheugen
- Medion, bouwkwaliteit?
- Alleen te koop bij MedionShop met slechte ervaringen
Asus N56VB-S4060H (pricewatch: Asus N56VB-S4060H)
+ Goedkoopste van allemaal
- Minder geheugen (6GB)
En dan zijn er vast nog een stel Dell laptops die in aanmerking komen, maar ik ben nooit wijs geworden van de Excel die er is of van de Dell website. Dus als iemand me daar in de goede richting kan wijzen dan zo dat heel fijn zijn.
Van deze lijst denk ik zelf dat ik het beste uit ben met de Lenovo. Maar zoals ik al zei, geen idee of Dell misschien een beter aanbod heeft.
Hopelijk kan iemand me helpen de goede keuze te maken. Alvast bedankt!
Wat ik nu met mijn PC doe is af en toe gamen met wat vrienden (CoD 4, CS:GO, mogelijk andere in de toekomst), ook standaard werk als surfen, office, downloaden naar NAS aanzetten, etc. Omdat ik een hekel heb aan langzaam laden van programma's ben ik groot voorstander van SSD's. Deze moet dan ook zeker in de laptop komen, maar wel buiten het budget van €800,-. Ik ga voor een 256GB die genoeg is qua opslag. Ik heb daarnaast dus geen HDD nodig.
Mobiliteit is niet heel belangrijk, net als accuduur. Ik zal de laptop wel meenemen af en toe, maar dat is meer sporadisch en de prijs verschillen voor lichtere laptop zijn dan ook zeker niet gerechtvaardigd. Wel wil ik erg graag een FullHD scherm op een 15" beeld.
De laptops waar ik zelf op uitkom:
Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH)
+ Goede recenties
+ Mooi scherm
+ Uitbreidbaar (ultrabay)
+ 8GB gehuegen
- Nieuwe serie (Y510) komt er aan
- Geluiden over minder fijn touchpad
Asus N56VB-S4061H (pricewatch: Asus N56VB-S4061H)
+ Sterke processor
- Boven budget
- Minder geheugen (6GB)
Medion Akoya P6815 (pricewatch: Medion Akoya P6815)
+ Sterke processor
+ 8GB geheugen
- Medion, bouwkwaliteit?
- Alleen te koop bij MedionShop met slechte ervaringen
Asus N56VB-S4060H (pricewatch: Asus N56VB-S4060H)
+ Goedkoopste van allemaal
- Minder geheugen (6GB)
En dan zijn er vast nog een stel Dell laptops die in aanmerking komen, maar ik ben nooit wijs geworden van de Excel die er is of van de Dell website. Dus als iemand me daar in de goede richting kan wijzen dan zo dat heel fijn zijn.
Van deze lijst denk ik zelf dat ik het beste uit ben met de Lenovo. Maar zoals ik al zei, geen idee of Dell misschien een beter aanbod heeft.
Hopelijk kan iemand me helpen de goede keuze te maken. Alvast bedankt!