Beste medetweakers,
Sinds een week of 2 heb ik een erg lastig probleem.
Mijn laptop, welke ik zowel voor privé als zakelijk gebruik, doet erg vreemd.
Vorige week begon hij erg langzaam te reageren, zelfs wanneer er niets open stond.
Denk hierbij aan muziek die hapert wanneer je van venster veranderd, youtube filmpjes die haperen, en een trage reactie in het algemeen.
Ik heb toen ik dit merkte onmiddellijk de internetverbinding eruit gehaald, alles gescant met nod32, malwarebytes en hitman pro, ook in veilige modus.
Dit heeft er wat rotzooi afgehaald, maar alsnog bleef ik dezelfde problemen houden.
Ook had ik wat processen met gebruiker SYSTEM welke ik niet 100% vertrouw:
- csrss.exe (runtimeproces voor client-server)
- nvvsvc.exe (nvidia driver helper)
- nvxdsync.exe (nvidia user experience driver component)
- winlogon.exe (toepassing windows-aanmelden)
Deze processen schijnen legitiem te zijn, maar het blijken wel populaire doelwitten te zijn voor infecties.
Uiteindelijk ben ik dus maar voor een verse installatie gegaan, maar ook hierna bleef het probleem aanhouden.
Ik heb toen met de Hiren boot CD de bootsector gewiped, en heb nogmaals een nieuwe installatie gedaan.
Alles leek weer goed te zijn, tot vandaag.
Alles reageert weer met een korte vertraging die behoorlijk hinderlijk is.
In chrome duurt het soms een seconde of 2 voor ik van tabblad kan wisselen, en muziek en youtube hapert nogal eens. Ook als ik type zit er een korte maar enorm hinderlijke vertraging in.
Het gekke is dat dit probleem soms kortstondig opgelost kan worden door taakbeheer te openen, waarna alles na een aantal seconden weer gewoon traag aanvoelt.
Heb er nu AVG op staan, en die vind niets.
Ook malwarebytes zegt dat er niets gevonden is, dus je zou haast denken dat alles schoon is.
Ik ben intussen dus redelijk paranoia geworden, aangezien er gewoon iets mee draait wat zorgt voor de trage reactietijd.
Systemspecs:
Dell XPS 17 (geen 3d)
- nvidia GT550m
- 12gb werkgeheugen
- Intel I7 2670QM
- 750gb standaard HDD
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om uit te zoeken wat er mis is?
De laptop heeft nog nooit zo traag gereageerd, en zou gewoon vlamsnel moeten zijn, zeker met een verse installatie.
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Sinds een week of 2 heb ik een erg lastig probleem.
Mijn laptop, welke ik zowel voor privé als zakelijk gebruik, doet erg vreemd.
Vorige week begon hij erg langzaam te reageren, zelfs wanneer er niets open stond.
Denk hierbij aan muziek die hapert wanneer je van venster veranderd, youtube filmpjes die haperen, en een trage reactie in het algemeen.
Ik heb toen ik dit merkte onmiddellijk de internetverbinding eruit gehaald, alles gescant met nod32, malwarebytes en hitman pro, ook in veilige modus.
Dit heeft er wat rotzooi afgehaald, maar alsnog bleef ik dezelfde problemen houden.
Ook had ik wat processen met gebruiker SYSTEM welke ik niet 100% vertrouw:
- csrss.exe (runtimeproces voor client-server)
- nvvsvc.exe (nvidia driver helper)
- nvxdsync.exe (nvidia user experience driver component)
- winlogon.exe (toepassing windows-aanmelden)
Deze processen schijnen legitiem te zijn, maar het blijken wel populaire doelwitten te zijn voor infecties.
Uiteindelijk ben ik dus maar voor een verse installatie gegaan, maar ook hierna bleef het probleem aanhouden.
Ik heb toen met de Hiren boot CD de bootsector gewiped, en heb nogmaals een nieuwe installatie gedaan.
Alles leek weer goed te zijn, tot vandaag.
Alles reageert weer met een korte vertraging die behoorlijk hinderlijk is.
In chrome duurt het soms een seconde of 2 voor ik van tabblad kan wisselen, en muziek en youtube hapert nogal eens. Ook als ik type zit er een korte maar enorm hinderlijke vertraging in.
Het gekke is dat dit probleem soms kortstondig opgelost kan worden door taakbeheer te openen, waarna alles na een aantal seconden weer gewoon traag aanvoelt.
Heb er nu AVG op staan, en die vind niets.
Ook malwarebytes zegt dat er niets gevonden is, dus je zou haast denken dat alles schoon is.
Ik ben intussen dus redelijk paranoia geworden, aangezien er gewoon iets mee draait wat zorgt voor de trage reactietijd.
Systemspecs:
Dell XPS 17 (geen 3d)
- nvidia GT550m
- 12gb werkgeheugen
- Intel I7 2670QM
- 750gb standaard HDD
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om uit te zoeken wat er mis is?
De laptop heeft nog nooit zo traag gereageerd, en zou gewoon vlamsnel moeten zijn, zeker met een verse installatie.
Bij voorbaat dank voor de hulp!