Toon posts:

Hub of switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag, ik zit met een probleem ik heb een vrij oude heb op zolder en gok dat hij aan vervanging toe is. Hier de situatie.

Heb een modem van ziggo daaraan een Cisco router op het router direct mijn Xbox, ps3, mediaplayer, en een kabel naar zolder naar de hub. Op de hub staat nu een NAS en een PC.
Nu is de internet die ik behaal op de NAS en de pc super traag terwijl ik een 150mb verbinding heb. Mijn vraag kan dit aan de hub liggen? Zoja vervangen voor een nieuw type hub of een switch?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Jupz, Switch beter. Deze weet wat op welke poort aangesloten zit en hub stuurt naar elk poortje de vraag wie er is bij elk dingetje. Switch is echt veel beter.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-12 08:54

allure

Titaan fase 2/3

Je zou het ding kunnen vervangen door een 1gigabit switch, hubs worden nog zelden tot nooit meer gebruikt.
Ik denk zelfs dat een hub niet nieuw meer aan te schaffen valt.

[ Voor 23% gewijzigd door allure op 21-06-2013 11:55 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De kans dat je nu een hub hebt, is dus ook erg klein. Test je kabels etc ook maar eens. Dus de PC rechstreeks op de router zonder de "hub". Is het dan al beter?

This footer is intentionally left blank

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid, "Terwijl ik een 150mb verbinding heb"

Hebben we het hier over 150Mbit van Ziggo? Dit heeft niks te maken met je interne netwerksnelheid.
Hebben we het hier over 150Mbit WiFi? Hier ga je geen hoge snelheden op halen met je NAS.

Welke snelheden haal je momenteel dan precies (In MB/s)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Hoi Mental86,

Zou je eens kunnen kijken op je hub welk merk / type erop staat? daar kunnen we wat mee ipv het losse giswerk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heh, als het echt een hub is is de kans groot dat hij maar 10mbit is ja, vooral als hij erg oud is

Iperf

Verwijderd

Een 5 poort 100 Mb switch koop je al voor 9,95....

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
fish schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:59:
Heh, als het echt een hub is is de kans groot dat hij maar 10mbit is ja, vooral als hij erg oud is
Er schijnt nog steeds een spraakverwarring te heersen op dit gebied. Voor deze doeleinden is de hub al ruim 10 jaar verleden tijd en vervangen door de switch. Sindsdien worden ze volgens mij helemaal niet meer gemaakt. Het verschil tussen de twee is hier al aangegeven.
M.a.w., als dit inderdaad nog een echte hub is, dan heeft hij alleen nog maar antiquiteitswaarde, net als de paardentram, maar vergeet de huidige snelheden maar.
Pagina: 1