iemand ervaring met TNDveilingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik zag wat dingetjes op mp voor uiteraard debiel lage prijzen voorbij komen.
Ik reageer op een artikel via mp, krijg van mp direct een waarschuwing: verkoper bevindt zich in buitenland...

hmmm... 2 min later een reactie van de verkoper: het is bedoeling dat je op onze site biedt op de kavel: www.tndveilingen.nl

mja...
ca 36% bijkomende kosten (niet ongebruikelijk bij veilingen) maar toch ben ik wat sceptisch.

Zo lees ik bij de veelgestelde vragen dat:
als je wint de 'verkoper' de kavel nog moet gunnen
DAN moet je betalen via een overschrijving, waarNA je een factuur krijgt.
pas een week daarna kun je dan met de factuur je product ophalen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, lokkertjes. Nothing to see there, move on...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
domein inderdaad op een adres in Frankrijk geregistreerd...

kvk site ligt er even uit nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste SF,

Mijn naam is Dennis Stegeman werkzaam bij TNDveilingen gevestigd in Borne Overijssel inderdaad staan onze servers in Frankrijk deze huren wij van het bedrijf OVH. Ons KVK nummer is 37163059 en het BTW nummer is NL822239930B01 dit is allemaal na te vragen.

Over onze werkwijze kan ik je het beste eens uitnodigen voor een gesprek op ons kantoor graag leggen wij je uit hoe het veilen werkt en het eventueel bieden op een veiling.
Momenteel staan er geen veilingen online waarbij de verkoper het product moet gunnen denk dat je iets niet helemaal goed gelezen hebt graag verwijs ik je naar http://www.tndveilingen.nl/algHowto.php.

Mochten er nog vragen zijn kom langs of bel met onze klantenservice 085-4011070

*knip*

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 22-06-2013 20:03 . Reden: geen links nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
http://www.tndveilingen.nl/faq.php
Heeft u na sluiting van de veiling het hoogste bod op de kavel en de kavel wordt gegund, dan krijgt u van ons uiterlijk de volgende dag een bevestiging per mail.
en
1. Het kan zijn dat een bepaalde minimumbod niet gehaald is en de opdrachtgever besluit de kavel niet te gunnen, u krijgt hier altijd bericht over.

[ Voor 28% gewijzigd door Mattie112 op 21-06-2013 13:17 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Zo dat is snel gevonden

Het werpt nogal een drempel dat ik eerst moet betalen en het 6 dagen later pas mag ophalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Dat kan ik me voorstellen, maar zo organiseren wij een veiling er wordt bijna altijd een kijkdag gehouden om de producten van dichtbij te kunnen bekijken en waar mogelijk te proberen.

Op de ophaaldag die inderdaad vaak wat later is dan dat u een bod plaatst kan vaak (niet altijd maar dan staat dit erbij vermeld) contant betaald worden (let wel dit dient gepast te worden gedaan).

*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 22-06-2013 20:02 . Reden: geen links nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mattie 112,

Het staat er inderdaad niet goed, als een kavel onder voorbehoud van gunning wordt aangeboden staat dit er duidelijk bij, is dit niet het geval is diegenen met het hoogste bod de koper van de desbetreffende kavel.

Wij gaan de tekst zo spoedig mogelijk aanpassen, bedankt voor de tip!

*knip*

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 22-06-2013 20:01 . Reden: geen links nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dus? Er kan gewoon contant betaald worden bij ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

paQ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:42:
Yep.
En dat gunnen verhaal kun je prima omzeilen door met een minimum bod te beginnen. Dus bij 1 bod al leveren en niet zeiken.
Je kan wat goedkoper uit zijn dan in de winkel, maar je hebt geen garantietermijn.

Beste Dennis, wat gebeurt er als de hoogste bieder niet op komt dagen op de ophaaldag? Deurwaarder op z'n broek? Terecht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forum leden,

Van de Forumcoördinator heb ik een bericht gekregen dat mijn geposte berichten (terecht) als bedrijfsactiviteiten gezien worden, en daar heb ik een bedrijfsaccount voor nodig. Om mij aan de regels van dit forum te houden wacht ik daar even op alvorens op jullie vragen te reageren. Mocht iemand nou dringende vragen hebben kunt u altijd bellen of mailen natuurlijk.

Bedankt voor het begrip.

Vriendelijke groeten,

Dennis Stegeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ago schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:39:
[...]

Yep.
En dat gunnen verhaal kun je prima omzeilen door met een minimum bod te beginnen. Dus bij 1 bod al leveren en niet zeiken.
Je kan wat goedkoper uit zijn dan in de winkel, maar je hebt geen garantietermijn.

Beste Dennis, wat gebeurt er als de hoogste bieder niet op komt dagen op de ophaaldag? Deurwaarder op z'n broek? Terecht overigens.
Wij werken zelden met gunnen is dit wel het geval staat moet dit er duidelijk bij staan, wij kunnen als tussenpersoon inderdaad geen garantie geven wel wordt er duidelijk in de kavel omschrijving aangegeven als er een defect zichtbaar is en wij stemmen met de verkopende partij ook altijd af dat de aangeboden producten naar waarheid omschreven dienen te worden, zo houdt onze stichting derdengelden die het geld beheert van de veiling het geboden bedrag ook altijd een periode vast voor uitbetaling (dit zijn wij wettelijk verplicht) naar de verkopende partij mocht er dan toch iets zijn kunnen wij hierin makkelijk bemiddelen.

Het komt voor niet veel voor dat een bieder niet op komt dagen op een ophaaldag, maar een bod op onze site is inderdaad bindend hiervoor moet je ook 3x voor akkoord klikken (ook wettelijk verplicht) voor het bod daadwerkelijk geplaatst is. Daar wordt duidelijk in beschreven dat het bod bindend is. Bij weigering van betaling zal dan ook direct een deurwaarder ingeschakeld worden. Uiteraard zijn hier ook een heel klein aantal voorbeelden te noemen dat we er op een andere manier uit zijn gekomen met bijvoorbeeld een bieder die zich vergist had in het geplaatste bod. Die bood 740000 euro ipv 7400 euro.
paQ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:42:
Ja tenzij duidelijk is aangegeven dat dat niet mogelijk is, dit gebeurt vaak bij veilingen met grotere bedragen, bijvoorbeeld een auto veiling.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 22-06-2013 21:53 . Reden: dubbelpost samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig een forumlid op onze drukke kijkdag afgelopen zaterdag geweest, die de twijfels van bovenstaand forum lid weg kan nemen.

Met vriendelijke groet,

Dennis Stegeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 22:41
Hoi @Verwijderd @Verwijderd,

Bij een andere onderneming van je (Keukengroothandel) heb ik op 10 september een warmhoudlade besteld en betaald. Tot nu toe heb ik niets meer van je gehoord, ook niet na meerdere e-mails en talloze voicemails. Ik wil je verzoeken contact met me op te nemen om dit op een nette manier af te wikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Contactverzoeken zijn niet de bedoeling. Je kan eventueel nog wel een DM sturen naar betreffend persoon.

Gezien dit topic inmiddels 5 jaar oud is en het een verouderde discussie is, gaat dit topic in ieder geval op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.