De zoektocht naar een nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
Hallo,

Ik heb sinds de release van de monitor een:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333SW Zwart staan. (Syncmaster 2333SW)

En hoewel hij goed bevalt, begin ik te merken dat hij oud geworden is. Scherm valt soms uit, en krijg steeds sneller hoofdpijn van dit scherm. (met andere schermen zoals laptop e.d. geen last).

Dus nu zat ik te kijken naar een nieuwe monitor. Mijn eisen waren: HDMI, LED en max 220 euro. Uit eigen ervaring vielen LG, Philips en Acer al af. Ik kwam snel uit op:

pricewatch: Samsung Syncmaster T24B300EW Grijs
pricewatch: Iiyama ProLite E2480HS Zwart
pricewatch: Iiyama E2280HS-B1 Zwart
pricewatch: Dell S2440L Grijs, Zwart

Waar wil ik deze voor gebruiken? 3D modelling, gaming en webdesign. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk een goede game PC aan komt te hangen (Battlefield 4, GW2, etc op Ultra spelen), en hier hoort dus ook een redelijk scherm bij.

Wat zouden jullie aanraden? En waar zal ik op moeten letten? Ik heb nl gemerkt dat bij 1 type Iiyama:

pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart

Een soort zwart raster over het scherm leek te lopen. Iets wat zeer storend werkt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Het zou mooi zijn als je een IPS scherm neemt, heeft doorgaans betere kleurweergave en grotere kijkhoeken dan een normaal TN scherm. Dell heeft er eentje die erg goed is, en ook LED is: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Bestaat ook een 1920x1200 variant van, heb je meer pixels in de hoogte, lijkt me wel handig voor 3D modeling en webdesign. Wel €30 boven je budget. pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40
Dell is zeker een aanrader.
Als het aan mij zou liggen, dan zou ik die 30 euro extra zeker neer leggen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
Zien er goed uit, zit me alleen af te vragen. Op allebei zit ipv een HDMI, een display port. Hierdoor moet ik er een converter tussen zetten. Gaat dit veel invloed hebben op de beeld kwaliteit?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40
Er zit ook DVI-D op. Deze kun je met een simpele kabel omzetten naar HDMI. DVI en HDMI zijn dezelfde technische aansluiting, maar HDMI heeft er nog audio bij zitten.

http://www.amazon.co.uk/S...ble-Adapter/dp/B000GE9XRQ

Om een voorbeeld te noemen.
Ikzelf heb voor mijn BD-speler op de slaapkamer naar de tv een DVI naar HDMi kabel. Werkt prima zonder verlies.