Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JWplayer] afspelen video op iPad

Pagina: 1
Acties:

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op een website heb ik een video player staan van jw-player... werkt op zich prima... maar de klant wil persé de video's op een hele hoge kwaliteit laten zien, dus hij upload de video's dan ook op hele hoge kwaliteit....
op de PC enzo is dit geen probleem (behalve dat het vrij lang duurt voordat de video gedownload is), maar op de iPad stopt de de buffering van het bestand ergens tijdens het bufferingsproces... ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat dit komt omdat de bestanden heel erg groot zijn, maar ik kan daar geen ondersteunende bron voor vinden...

waar praten we over?
37 seconden film - 49 Mb... verder filmpjes van 89 Mb, en 132 Mb...

weet iemand of mijn "ik ben er van overtuigd" terecht is (hopelijk met bronvermelding)? of zou de iPad hier helemaal geen problemen mee moeten hebben, en heb ik zelf gewoon iets fout gedaan in de settings van JW player?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Het afspelen werkt wel met bestanden van lagere kwaliteit?

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Op de iPad zou je toch gewoon mp4 moeten kunnen afspelen, met html5?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:47:
Het afspelen werkt wel met bestanden van lagere kwaliteit?
ja... in de productieomgeving bestaan geen lage kwaliteitsbestanden (sigh), maar in de testomgeving is er met lage kwaliteitsbestanden geen enkel probleem...
Barryvdh schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:51:
Op de iPad zou je toch gewoon mp4 moeten kunnen afspelen, met html5?
je bedoelt zonder JW player? dat zou kunnen, maar klant wil perse die JW player layout (don't ask ;))

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Video's omzetten met Handbrake, die heeft standaard iPad-settings. Er zijn wat H.264 encoding-settings die geoptimaliseerd moeten zijn voor mobile devices.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je bent er niet mee geholpen, maar als de klant zelf moet zorgen voor het juiste formaat van een video (en ook niet heeft betaald voor het automatiseren daarvan), dan geef je em instructies van hoe het moet. Als hij het dan zelf vernaggelt door een veel te grote video te uploaden, heeft hij het zelf gedaan.

Als het niet kan, dan kan het niet. Simple as that.

Idealiter zou je natuurlijk willen dat de server automatisch de juiste formaten afgeeft. Immers, alléén een MP4 is sowieso niet voldoende. Je hebt minimaal ook een WebM nodig voor de browsers die geen MP4 snappen. En voor oudere browsers zelfs een OGM. Maar afhankelijk van hoe groot de player is, zou het ding ook een passende resolutie van de video beschikbaar moeten hebben. Het zou fijn zijn als de server dat automatisch transcodeert voor de klant, want je kunt er vergif op innemen dat de klant dat niet kan of er geen zin in heeft om 11 miljard varianten van 1 video te bouwen.

Je bent dan dus eigenlijk youtube aan het nabouwen ;)

Voordeel: het is herbruikbaar voor de volgende klant.
Nadeel: de eerste klant zal er toch echt voor moeten betalen.

日本!🎌

Pagina: 1