Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HA Cluster, hoe DB's HA te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik ben bezig met het inrichten van een HA LAMP Cluster. Dit bestaat dus uit Linux (Centos, Apache, MariaDB(MySQL) & PHP.
Het hele eerste stuk (2 squid loadbalancers, 2 squid reverse proxy's en 2 apache machines) werken helemaal prima.
Na het optuigen van 2 MariaDB's met Galera (clustering) werkt ook dit goed. Maar nu zitten we nog met het probleem dat beide DB servers een los IP hebben, dit moet eigenlijk 1 virtual shared IP worden.

Zover ik weet kan CentOS dit wel, maar Ubuntu 12.04 (waar MariaDB op staat) niet. Iemand een idee hoe ik dit kan bewerkstelligen? Google weet het antwoord vandaag ook niet geloof ik :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23
wil je failover of wil je loadbalancing?

failover --> keepalived
loadbalancing --> haproxy

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Met keepalived kun je ook loadbalancing doen overigens :)

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:37
ip_nonlocal_bind misschien gebruiken?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb er toch voor gekozen om MariaDB op Centos te installeren en via CentOS HA package een HA set-up te bouwen. Dit werkt en met clustat kan ik prima de status zien.
Gekke is alleen, dat als ik de eerste server (waar het IP aan vast hangt) uit zet hij niet automatisch naar server 2 gaat. Ook al ziet hij wel dat de 1e server off-line is. Iemand een idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
dat ruikt naar een arp issue. bekijk met tcpdump eens of er een gracious arp wordt uitgestuurd tijdens het verleggen van het IP?
Pagina: 1