Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTML] uploaden 'Alle bestanden' niet toestaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag waarvoor vast een simpel antwoord is. Het probleem is echter dat ik dat antwoord nergens kan vinden.

Ik heb een simpel form waarin de gebruiker een bestand kan selecteren. De gebruiker moet alleen afbeeldingen en video's kunnen kiezen. Ik maak daarvoor gebruik van het accept-attribuut. Het werkt, maar er is 1 ding wat in mijn ogen niet klopt: ik kan in het dialog nog steeds kiezen voor 'Alle bestanden (*.*)'. Is er een manier om dat te voorkomen? Dus dat je alleen maar afbeeldingen en video's kan kiezen?

Het bewuste stukje HTML:
code:
1
<input type="file" name="file" accept="image/*, video/*">

Groet,

Jelsief

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:31

mrc4nl

Procrastinatie expert

probeer dit eens
<input type="file" multiple accept='image/*|video/*' >

ora et labora

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:19:
Dus dat je alleen maar afbeeldingen en video's kan kiezen?
Los van het antwoord of dat kan of niet: wat schiet je er mee op? Je zult toch server-side moeten checken of er daadwerkelijk een video geupload is; het houdt namelijk niemand behalve Klazina uit Waddinxveen tegen om een .exe of iets dergelijks te uploaden hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

Het is wel handig om een gebruiker een beperkt aantal bestanden te laten zien.
Ik zie dat http://www.imageshack.us/ ook zo'n afbeeldingen filter heeft, maar in de source vind ik geen accept-waarde.
Maar misschien is het wel bruikbaar.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Onbekend schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:32:
Dat heb ik ook niet gezegd ;) En da's ook niet het geval. Je hebt er echter, als ik TS moet geloven (en dat zelf even controleer :P ), nog wel altijd de mogelijkheid om "Alle bestanden" in de dropdown te kiezen en die wil hij weg hebben. Ik zou daar persoonlijk, maar wie ben ik, niet meer dan 10 seconden werk in steken. Iemand die iets anders wil uploaden doet dat toch wel en een doorsnee gebruiker heeft nog wel meer "enge knopjes" in die UI zitten waar 'ie op kan klikken; of gaan we die ook allemaal weghalen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Onbekend schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:32:
Ik zie dat http://www.imageshack.us/ ook zo'n afbeeldingen filter heeft, maar in de source vind ik geen accept-waarde.
Maar misschien is het wel bruikbaar.
Dat is zo te zien met Flash gedaan. Misschien kan je het in die hoek zoeken.

Maar ik ben het eens met Rob boven mij. Je moet toch server-side valideren, dus om hier nou veel moeite in te gaan steken lijkt me wat overdreven. In dezelfde tijd kan je ws. een handleiding "hoe bestanden uploaden" schrijven voor alle platformen. :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

Natuurlijk om je elke invoer van een gebruiker op de server zelf ook controleren. Maar voor de gebruiksvriendelijkheid is het raadzaam om aan de clientkant ook een aantal invoerstappen te vergemakkelijken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Onbekend schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:52:
Maar voor de gebruiksvriendelijkheid is het raadzaam om aan de clientkant ook een aantal invoerstappen te vergemakkelijken.
You're preaching to the choir ;)
De gebruiker wordt echter met een, als het goed is, voor hem/haar familiaire UI geconfronteerd. Daar zitten nog veel meer toeters en bellen op die "verwarrend" kunnen werken en dus "vergemakkelijkt" kunnen worden. Die ene optie die dan toevallig achter een dropdown verscholen zit zou dan wel 't minste van m'n zorgen zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TkoXdT8NnxZUWiugzKpB5XHE/full.png

Ik bedoel, enigszins gechargeerd natuurlijk: OH NOES! Ik wil alléén maar dat de gebruiker een video aanklikt en die uploadt; al die enge verwarrende knopjes! en je dan druk maken om die ene optie (blauwe pijltjes) die ook nog eens pas tevoorschijn komt als je op daar eerst een keer voor (mis)klikt...

Mijn gut-feel, en daarom postte ik 't ook, is dat TS probeert te voorkomen dat er meuk geuploadt wordt en ik wou 'm graag even uit die droom helpen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 21-06-2013 00:08 ]

Over mij

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Oh, en kwaadwillenden maken zo een form op een of andere heutemeteut website die zelf wel alles toelaat die vervolgens naar jouw site post. Althans, dat zeg ik uit ervaring.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Candanz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:45:
Oh, en kwaadwillenden maken zo een form op een of andere heutemeteut website die zelf wel alles toelaat die vervolgens naar jouw site post. Althans, dat zeg ik uit ervaring.
En daarvoor bouw(/gebruik je uit een framework) je naast de server-side validatie dan ook anti-CSRF functionaliteit :*)

[ Voor 3% gewijzigd door C0rnelis op 21-06-2013 23:50 ]

Pagina: 1