• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:15
Ik zit al een tijd over de volgende situatie na te denken:
Wij hebben beneden tv en internet van tele2. De aansluiting hiervan komt binnen via de telefoonlijn, wordt daarna gesplitst door de modem/router. Deze router zorgt voor draadloos internet en stuurt een signaal naar het tv-decoder. De tv-decoder is via een hdmi kabel aangesloten op de tv.
Boven heb ik digitenne. Maar omdat ik boven weinig tv kijk en de tarieven van kpn weer omhoog gaan, zit ik een alternatief te bedenken.
Zou het kunnen dat ik een tweede tele2 decoder aanschaf en het signaal dat beneden binnenkomt draadloos doorstuur naar boven? Kabels trekken is in dit huis absoluut geen oplossing. Zelf dacht ik bijvoorbeeld om het internetsignaal van de modem beneden draadloos door te sturen naar boven via het stopcontact middels: http://www.devoloshop.nl/...sisset-met-2-adapters.htm

Volgens mij zou dit moeten lukken, maar ik weet niet wat de kwaliteit zal zijn. Of zie ik toch nog iets over het hoofd? Misschien heeft iemand nog een beter alternatief?

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Je komt van digitenne dus volgens mij maak wordt de kwaliteit alleen maar beter :)

Daarnaast lijkt het volgende wel te werken:
Extra interactieve decoder voor 5 Euro per maand
Powerplugs van Tele2 zelf

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• wolterious
deze kan op slot. bedankt voor hey antwoord. het is inmiddels gelukt hoor!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Topics gaan hier niet op slot omdat het antwoord gevonden is, maar het wordt wel gewaardeerd als je het antwoord deelt met de rest

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• wolterious
Dat weet ik, bij wijze van bedoel ik. Zoals ik bedacht had en zoals evleerdam aangeeft is het gegaan. Ik heb powerplugs gekocht en via mp een extra decoder gekocht. Voordat ik er ook maar over nadacht om iets in te stellen werkte alles al. Dom van me, maar de links van evleerdam heb ik nooit kunnen vinden. Het beeld is uiteindelijk niet super scherp, maar dat is het beeld beneden ook niet echt. Dat krijg je met een adsl aansluiting van tele2 nou eenmaal denk ik. Nogmaals bedankt.