Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Quad HD resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55
Titel van het artikel nieuws: Samsung combineert Windows 8 en Android op hybride met quad-hd-scherm heeft het over een scherm met quad HD resolutie. Echter is de in het artikel genoemde resolutie volgens mij geen quad HD resolutie. Dan zou het 3840 x 2160 moeten zijn.

Wikipedia: 2160p

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 17:21
Wikipedia: High-definition television

Het is al HD als het minimaal 720 verticale lijnen heeft ;)

1280X720 = HD

Het is en blijft gewoon marketing wat bedrijven doen bij het roepen met termen over de resolutie.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55
Hmm, ja ik zie inderdaad nu dat 2560x1440 ook al Quad HD genoemd wordt. Blijf het maar vreemd vinden, ook omdat in het artikel erna over de Samsung laptop weer met geen woord over quad HD gerept wordt terwijl het dezelfde resolutie is.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
QHD is lekker kort voor een titel, het maakt duidelijk dat het om een hoge resolutie gaat en ik dacht dat dit ook wel een gebruikelijke term voor deze resolutie was. Er zijn ook genoeg sites die de term in combinatie met de 3200x1800-pixelresolutie gebruiken en ook Wikipedia verwijst ernaar. Ik kan echter nergens officiële bronnen vinden om gebruik ervan te rechtvaardigen, wat het inderdaad wel een nare bijsmaak van marketing geeft. Vandaar dat ik het aangepast heb in het officiëlere (maar voor leken minder zeggende) 'wqxga+-scherm'.

nieuws: Samsung combineert Windows 8 en Android op hybride met wqxga+-scherm

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf op 21-06-2013 13:14 ]

Verwijderd

"maar voor leken minder zeggende"
Hmm... Je moet wel heel erg scherm resolutie nerd zijn om nog te weten wat wqxga+ betekent...